Hey allemaal.
m'n eerste berichtje hier.
Even een korte introductie:
Ik ben Niels en ik ben een complete noob op 't gebied van synths, en midi enz. Ik heb thuis een werkend klavier voor op de Mac die ik gebruik bij het maken van muziek (Gitaar en drum zijn mijn "hoofdinstrumenten" zegmaar). Nu ben ik de laatste tijd heel erg into marimba's, vibrafoons, xylofoons etc. Die dingen zijn helaas godsgruwelijk duur om zelf (als 16 jarige vooral
) aan te schaffen.
Laatst zat ik te kijken naar wat videobeelden van Spinvis en Tortoise, het viel mij op dat in beide bands een percissionist gebruik maakte van een klavier wat met stokken te bespelen viel. Dezelfde bespeelmethode als die op een marimba dus eigenlijk. Ik ben een grote zoektocht via google begonnen en ik kwam uiteindelijk op 1 midicontroller uit die dus met "mallets" bespeelbaar was. Deze was echter uit productie en ook onbetaalbaar (2500 euro) voor mij.
Nu is mijn vraag of iemand weet of er een goedkoper alternatief bestaat voor wat ik zoek?
Hier een plaatje van wat ik dus heb gevonden: http://www.alternatemode.com/images/malletkat/mak8.jpg
Bij voorbaat dank voor jullie hulp!
m'n eerste berichtje hier.
Even een korte introductie:
Ik ben Niels en ik ben een complete noob op 't gebied van synths, en midi enz. Ik heb thuis een werkend klavier voor op de Mac die ik gebruik bij het maken van muziek (Gitaar en drum zijn mijn "hoofdinstrumenten" zegmaar). Nu ben ik de laatste tijd heel erg into marimba's, vibrafoons, xylofoons etc. Die dingen zijn helaas godsgruwelijk duur om zelf (als 16 jarige vooral
) aan te schaffen. Laatst zat ik te kijken naar wat videobeelden van Spinvis en Tortoise, het viel mij op dat in beide bands een percissionist gebruik maakte van een klavier wat met stokken te bespelen viel. Dezelfde bespeelmethode als die op een marimba dus eigenlijk. Ik ben een grote zoektocht via google begonnen en ik kwam uiteindelijk op 1 midicontroller uit die dus met "mallets" bespeelbaar was. Deze was echter uit productie en ook onbetaalbaar (2500 euro) voor mij.
Nu is mijn vraag of iemand weet of er een goedkoper alternatief bestaat voor wat ik zoek?
Hier een plaatje van wat ik dus heb gevonden: http://www.alternatemode.com/images/malletkat/mak8.jpg
Bij voorbaat dank voor jullie hulp!