[gespot op ebay] Veel modulars.. zeldzame..

:confused:

wasullewenouhebbe-ikkeeffeniebegrijpedus

Technisch gezien is een arp 2600 een semi modular omdat alles al gepatched is en je patchpoints kan onderbreken met kabels dus geen modular.

De arp 2500 kan je patch dmv de sliders en niet met kabels dus ik weet niet in hoe ver deze volledig modular is.

De Moog modular heefd ook hele cv en gate bussen lopen die je dmv schakelaars kan routen. Maakt dit hem dan ook een "pure" modular?

punt is Of alles los te bereiken is en dat is bij een ms20 niet het geval ( bv wel filters in, geen filters uit) en bij een roland sys100 ook niet ( bv lfo niet af te tappen) bij een system 100m wel. dus of er al kabeltjes getrokken zijn maakt niet zo uit ,wel of je ze naar wens kunt "vervangen".
zo gezien lijkt me de arp dus wel modulair

wat betekend dat, slechte constructie???

de eerste serge modulars werden ook verkocht als diy kits en deze kwamen met een papieren front layout,let wel ze werden ook zo gelevert! Dus deze kunnen best door serge zelf gemaakt zijn geweest.

dit is het enige waar je eventueel moet op letten wanneer je papieren serges koopt,of ze dus diy zijn of niet.

anderzijds ben je beter met papieren echte vintage serge modules dan eerder nieuwe sts (geen serge dus!),want in de nieuwe worden niet exact 100% op alle modules de zelfde oude componenten gebruikt,en dus een weinig maar onvermijdelijk verschil kan er zijn tussen beiden.(behalve dan bvb voor de TAK module weer niet)

Een echte serge kan aanzien worden als vintage met de bijhorende prijzen,als je een sts koop ,dan denken de meeste dat ze een vintage serge hebben,maar wat ze gekocht hebben valt onder dezelfde orde als een hedendaagse doepfer.

je kan het vergelijken met de nieuwe buchla en de oude,er is vraag voor de oude buchlas maar de mensen die een oude willen moeten van de niuwe niet weten (groot verschil wel nodig te vermelden hier is dat er ook digitaal (veel zelfs) in de nieuwe zit,maar enfin het princiepe is hetzelfde,nieuw is geen bal waardt oud wel..)

Op 1 van de panels zie je dat de fronts in papier afzonderlijk zijn,het zou een 'per-upgrade' factory job kunnen zijn,maar dit panel zou ook wel is diy kunnen zijn.

de eerste serge modulars werden ook verkocht als diy kits en deze kwamen met een papieren front layout,let wel ze werden ook zo gelevert! Dus deze kunnen best door serge zelf gemaakt zijn geweest.

dit is het enige waar je eventueel moet op letten wanneer je papieren serges koopt,of ze dus diy zijn of niet.

anderzijds ben je beter met papieren echte vintage serge modules dan eerder nieuwe sts (geen serge dus!),want in de nieuwe worden niet exact 100% op alle modules de zelfde oude componenten gebruikt,en dus een weinig maar onvermijdelijk verschil kan er zijn tussen beiden.(behalve dan bvb voor de TAK module weer niet)

Een echte serge kan aanzien worden als vintage met de bijhorende prijzen,als je een sts koop ,dan denken de meeste dat ze een vintage serge hebben,maar wat ze gekocht hebben valt onder dezelfde orde als een hedendaagse doepfer.

je kan het vergelijken met de nieuwe buchla en de oude,er is vraag voor de oude buchlas maar de mensen die een oude willen moeten van de niuwe niet weten (groot verschil wel nodig te vermelden hier is dat er ook digitaal (veel zelfs) in de nieuwe zit,maar enfin het princiepe is hetzelfde,nieuw is geen bal waardt oud wel..)

Op 1 van de panels zie je dat de fronts in papier afzonderlijk zijn,het zou een 'per-upgrade' factory job kunnen zijn,maar dit panel zou ook wel is diy kunnen zijn.

Ik dacht eigenlijk ook meet authentieke vintage waarde te zien in de oude "echte Serge" panelen maar ik heb er weinig sjoege van dus daarom mijn vraag..Mischien zijn die nieuwe gewoon beter.
Hoe zit dat dan??..Nu is er dus een bedrijf die Serge panelen maakt maar die Serge gast is er niet bij betrokken???..

Volgens mij is er weinig mis met de nieuwe sts panelen.
Want zoveel obscolete parts heeft serge nooit gebruikt,
Rex maakt tegenwoordig `serge panels die gewoon op alle punten verbeterd zijn.

Volgens mij is er weinig mis met de nieuwe sts panelen.
Want zoveel obscolete parts heeft serge nooit gebruikt,
Rex maakt tegenwoordig `serge panels die gewoon op alle punten verbeterd zijn.

Ik denk dat je weer niet echt goed op de hoogte bent.

serge heeft juist veel obscure componenten,vooral transistors met bizare nummers etc..

Je weet gewoon niet wat er in zit ,behalve Rex en Serge,en als er dingen stuk gaan,mag je beleeft vragen of die er enkele opstuurt en hopen dat je ze snel krijgt want er is geen andere bron.

Dat is wat Serge spul betreft,of rex evenveel van die spullen er nu nog in stopt weet ik niet,maar enkele hier en daar is voldoende om sommige modules oncopierbaar te maken,daarom onderandere zal je nooit makkelijk serge clones ooit vinden die op de markt kunnen verschijnen. (legaal of illegaal!!)

Hoe zit dat dan??..Nu is er dus een bedrijf die Serge panelen maakt maar die Serge gast is er niet bij betrokken???..

Serge heeft alles verkocht Aan Rex Probe al jaren terug,en is verhuist naar frankrijk (denk ik,ben niet zeker).

Echte serge modules hebben papieren fronts of een alu bedrukte foil over een alu frontpanel.(vrij lelijk) en zijn serge getaged.

De laatste door rex zijn sts getaged,maar ik denk dat ze in begin toch ook serge getaged werden (tem mid 90's allesinds),(ik heb ooit in begin 90 een catalogus van hem via post gekregen en daarin waren ze allesinds serge getaged dus ik weet niet vanaf waneer het sts is geworden exact).

Best verwarend dus als je enkel echte vintage serge's wil!!

Ook moet ik eens opzoeken of rex nog met alu foil werkt of direkt bedrukt op het alu front,maar dat kan mono wel bevestigen.

Niemand op de Serge list loopt warm voor paperface plate spul.
Bijna iedereen wil Sound Transform System panelen tegenwoordig.

De nieuwe panelen zijn netjes gezeefdrukt en geen opplak rommel.

Serge woond inderdaad in Parijs tegenwoordig en Rex maakt alleen nog maar fabrieks panels een geen custom panelen meer.

Niemand op de Serge list loopt warm voor paperface plate spul.
Bijna iedereen wil Sound Transform System panelen tegenwoordig.

De nieuwe panelen zijn netjes gezeefdrukt en geen opplak rommel.
.

Ik begrijp dat niemand zon papieren wil,het is echt lelijk,ikheb er 1 gehad trouwens.

Maar mij maak je niet wijs als iemand kan kiezen uit een echte serge of sts,dat die voor de sts gaat.. toch geen vintage amateur allesinds.

Ja er zitten waarschijnlijk alleen maar lamzakken op die list.
Die liever een nep Serge willen.

bof,dat denk ik niet,kwa stabiliteit,bouw zullen de sts beter zijn zoals je eerder vermelde.

(heb je al is een serge met sts binnenin vergeleken kwa kablage?,wel dat is dag en nacht verschil!)

Op die list zullen het er zijn die ze tenminste gebruiken,en er niet enkel maar naar kijken ,alhoewel er niets moois aan een serge/sts valt te bekijken imo lol.

Ik ben wel beniewd hoeveel die papieren spul weg zullen gaan op ebay.

My rubbish paper serge :biertje:

I like it because it has character and is slightly crazy. Not accurate like the new ones, but it makes the best sequences of any modular I have had or used.

I would NEVER trade to for a newer system. Too much character and fun.
Also, some of the older modules are different. Mine has 2 reverbs, early 12db filters that sound funky as hell and looks like it was left ina filed for 1 year. BUT it still works. I haven't repaired anything. It must be 30 years old.
One day, I'll learn to write Dutch :dubbel:

Library-166.jpg

Library-590_000.jpg

I really like the looks of those old panels..

Back