A3000 boot niet meer

Toon

Ursa Major
M'n Yamaha A3000 wil ineens z'n software niet meer laden. Normaal toont deze "software versie 1 ---> 1 verandert naar 2 " en dan springt hij aan. Nu blijft deze hangen in versie 1 .

Ook teruggaan naar factory settings lukt niet (program en command ingedrukt houden, maar er komt niets op het display).

Iemand een idee, misschien er eens met een hamertje opslaan ? :D

Wellicht dat een van de EDO rammetjes (geheugen) kapot is. Ik zou die even vervangen en nog eens proberen op te starten.

Ik geloof niet dat er onboard geheugen is waardoor je al je geheugen eruit kan halen en dat de sampler dan alsnog opstart, maar ik kan dit fout hebben. Gewoon even proberen zou ik zeggen. (alleen jammer dat je iets van 24 schroeven hebt die de sampler dichthouden :D)

ik heb al een hele tijd een Yamaha A3000 liggen die niet meer wilt 'booten'

echt alles geprobeerd...

vandaag het expansion board weg losgeschroefd en verwijderd om eens goed naar de
hoofd-printplaat te kijken en:

De centrale IC (groot ding!) ligt zo'n beetje los op de IC-voet..een kant helemaal los zonder contact te maken...weer teruggeduwd in zijn voet, en mijn A3000 werkt weer helemaal normaal!

:-D

!

inderdaad........mijn Yamaha A3000 is ooit via sjouwen, autobus, lopen, sjouwen, trein, weer sjouwen en dan op de fiets van Utrecht naar Amsterdam verhuisd. Een loodzware tocht!

pure mishandeling dus, en na zo'n traumatische ervaring kan er een steekje losraken

Back