Kyma Capybara 2300 euro

VlEen

Ouwe rot
Koopje!!!

http://cgi.ebay.de/Kyma-Capybara-Mo...02QQihZ015QQcategoryZ7797QQrdZ1QQcmdZViewItem

This auction is for the following items:

Capybara 320 standard configuration (with 19" mounting set)
cmlabs Motormix - an extremely comfortable fader box (motorised, parameter in display, automatic assignment to Kyma parameters,... is +/- $1000.- new)
Firewire interface for connection to the computer
The Book on the programming (Kyma X revealed)
Original Software (Kyma X)

3eb8_1.JPG

fe52_1.JPG

4b10_1.JPG

f93b_1.JPG

met die motormix erbij is het idd wel een goede deal ..! aan de andere kant, als je echt serieuze granular en/of resynthesis dingen wil gaan doen, heb je aan een unexpanded capybara niet echt genoeg. en die expansion kaarten zou je dan nieuw moeten kopen (=duur! vooral gezien de relatief geringe dsp kracht die je ervoor terugkrijgt)

Ik had nooit verwacht zoiets 2e hads tegen te komen. Nieuw is het een enorme investering waardoor ik er vanaf heb gezien om het te gaan kopen. Dit is echt een goede prijs. Kun je alvast een jaartje pielen en wennen en sparen voor extra dsp kaarten. Ik heb het geld niet liggen, ben nog niet begonnen met het verkopen van spullen...

Ik wacht nog steeds op de nieuwe hardware generatie. DSP power is inmiddels veel te licht voor wat de software nodig heeft, vind ik.

Origineel geplaatst door robnet
Ik wacht nog steeds op de nieuwe hardware generatie. DSP power is inmiddels veel te licht voor wat de software nodig heeft, vind ik.

idd deze technologie is zo oud als de straat,natuurlijk willen ze eerst van al hun oude hardware vanaf voor ze ooit nieuwe gaan maken of gaan aankondigen denk ik

Re: Vernieuwend

Re: Vernieuwend

Origineel geplaatst door magneteyez
Dat de techniek verouderd is wil niet zeggen dat je er niet vernieuwend mee bezig kan zijn.

Voor een combinatie van de capybara met de Wii remote check deze link:
http://www.youtube.com/watch?v=ESDzYYl0__s

heb ik ook niet gezegt he!,ik zou graag die 2de willen maar zonder de mac ..

hoe zit dat nu met dat ding kijk de engelse en duitse beschrijving wat er aangeboden wordt.

in de main frame, MB dus zitten toch 4 dsp en 2dsp per kaar erbij Toch,of...?

Bij symbolic sound zijn ze al een hele tijd bezig met een nieuwe hardware versie. Waarschijnlijk is dit een teken dat dit er dus 1 aan komt. Toch zou ik uitkijken met dit soort DSP processoren. Een vriend van mij heeft 15 jaar geleden een van de eerste capibara's gekocht voor 20.000 gulden. Je kon er alleen offline iets mee uitrekenen. Hij heeft er maar een paar jaar meegewerkt want computers halen deze dsp systemen veel sneller in.

Software in combi met een goede computer kan dit soort systemen tegenwoordig makkelijk aan. Supercollider, maxmsp of Reaktor zijn goede voorbeelden. Ik kan op mijn macbook pro 2.33 met gemak 200 grains halen voor granulare synthese. Resynthesis is een eitje een complexe fft processen zoals x-synthese of phase vocoding draai ik makkelijk op 10% van de processor.

Ik wil de kyma niet afzeiken maar vraag mij oprecht af of zo'n hoge prijs het waard is en ook het gemak bied wat je er van verwacht. Ik denk het niet omdat ze een kleine gemeenschap hebben en supercollider, maxmsp en reaktor een veel grotere gemeenschap hebben. er is dus veel meer te krijgen bij deze systemen en het leuke van bv maxmsp is dat je je eigen vst, au en rtas plugins kan bouwen. Ook kun je je eigen programma's maken en verkopen.

Supercollider is overigens gratis. Succes met bieden op ebay!!!!

Origineel geplaatst door fourier
Bij symbolic sound zijn ze al een hele tijd bezig met een nieuwe hardware versie. Waarschijnlijk is dit een teken dat dit er dus 1 aan komt. Toch zou ik uitkijken met dit soort DSP processoren. Een vriend van mij heeft 15 jaar geleden een van de eerste capibara's gekocht voor 20.000 gulden. Je kon er alleen offline iets mee uitrekenen. Hij heeft er maar een paar jaar meegewerkt want computers halen deze dsp systemen veel sneller in.

Software in combi met een goede computer kan dit soort systemen tegenwoordig makkelijk aan. Supercollider, maxmsp of Reaktor zijn goede voorbeelden. Ik kan op mijn macbook pro 2.33 met gemak 200 grains halen voor granulare synthese. Resynthesis is een eitje een complexe fft processen zoals x-synthese of phase vocoding draai ik makkelijk op 10% van de processor.

Ik wil de kyma niet afzeiken maar vraag mij oprecht af of zo'n hoge prijs het waard is en ook het gemak bied wat je er van verwacht. Ik denk het niet omdat ze een kleine gemeenschap hebben en supercollider, maxmsp en reaktor een veel grotere gemeenschap hebben. er is dus veel meer te krijgen bij deze systemen en het leuke van bv maxmsp is dat je je eigen vst, au en rtas plugins kan bouwen. Ook kun je je eigen programma's maken en verkopen.

Supercollider is overigens gratis. Succes met bieden op ebay!!!!

Wat een onzin allemaal! Jij weet echt niet waar je het over hebt!!! :duivels:

Gelukkig weet ik wel beter!!! :doei:

Origineel geplaatst door MSDOS
Wat een onzin allemaal! Jij weet echt niet waar je het over hebt!!! :duivels:

Gelukkig weet ik wel beter!!! :doei:

zou je dat ook kunnen uitleggen dan? vind het wel interessant namelijk!
niet als geergerde reactie bedoeld gewoon uit interesse!!! om er wat van te leren

Betreft een volgende versie Capybara weet ik net zo veel als iedereen op dit forum :)

Maar je kan de Capybara DSP's niet vergelijken met een CPU! Om daar een beter beeld van te krijgen; het komt bij mij over dat men beweert dat CPU zich kunnen meten met het realtime aspect van bijvoorbeeld een ProTools TDM systeem. Dat is dus niet te vergelijken!

Keep dreaming!

Betreft een volgende versie Capybara weet ik net zo veel als iedereen op dit forum :)

Maar je kan de Capybara DSP's niet vergelijken met een CPU! Om daar een beter beeld van te krijgen; het komt bij mij over dat men beweert dat CPU zich kunnen meten met het realtime aspect van bijvoorbeeld een ProTools TDM systeem. Dat is dus niet te vergelijken!

Keep dreaming!

bewijs ons dan het tegendeel ipv lege woorden als "keep on dreaming" te gebruiken.
je hebt nu twee posts gemaakt in deze thread. en wat heb je eigelijk toegevoegd? niets.
ben je een kyma gebruiken? waarom post je dan geen fragmenten, of zeg je tenminste wat het voordeel is van een kyma systeem is tegenover Max/msp, Reaktor, Absynth en de paar honderd granulaire vst's die tegenwoordig verkrijgbaar zijn.

nuja ik heb al wat fragmenten gehoord van de kyma en ik moet zeggen dat de formant shifting en morph mogelijkheden inderdaad wel uniek zijn. ik ben eigelijk nog niets tegengekomen die dit evengoed als de kyma kan.

Keep dreaming!

Hoezo kun je een DSP niet vergelijken met een CPU? Een DSP (wat alleen maar staat voor digital signal processor en dus alles kan betekenen) is niks anders dan een CPU, alleen een dedicated versie. En dat is nu precies mijn punt. Een Capybara kost ± €6.000,- waarin 4 (motorola?) processors van elk ±100mhz zitten. Deze chips zijn tegenwoordig al behoorlijk oud. Met maar 4 chips doe je echt niet veel met een capybara, ik heb met een systeem gewerkt waarin er 8 zaten en had altijd te weinig. De nieuwe intelchips zijn overigens op dit moment al ±40x sneller.

De kwaliteit zit hem niet in die dsp's maar wat ze precies doen. In de Capybara zijn ze absoluut perfect maar sinds de laatste jaren is de kwaliteit van software gebaseerde ontwikkelsystemen enorm toegenomen. Bijna al die systemen werken op 32bit floatingpoint en de kwaliteit zit hem nu vooral in de kunde van de gene die er mee werkt. Nog niet zo lang geleden zat iedereen te zeiken over bv maxmsp dat het zo beroert klonk. Ik kan je stukken laten horen waarbij je niet zou geloven dat het met maxmsp is gemaakt. idem voor supercollider.

Je haalde het tdm systeem van protools er even bij las ik en da's nu precies een goed voorbeeld aangezien al die plugins voor TDM nu (sony oxford, altiverb, waves) native worden uitgebracht. Hoe kan dat....simpel, computers kunnen het nu aan en de kwaliteit kan nu eindelijk omhoog.

Het grote voordeel van kyma is dat er behoorlijk veel highlevel objecten in zitten waarin de kwaliteit al is ingebouwd (geprogrameerd). Programma's zoals maxmsp en SC zijn veel meer lowlevel maw je moet veel meer programmeren voordat het ergens op lijkt. Veel mensen kunnen niet programmeren (wat niet erg is) maar werken wel met dit soort programma's aangezien het instapniveau (relatief) laag is.

Waarom ik niet meer werk met kyma is omdat ik nu met mijn macbook pro overal in de wereld eenvoudig kan optreden ipv steeds een kyma systeem te moeten huren omdat het te zwaar is om mee te zeulen.

Misschien heb je wel gelijk, maar kan je op je MacBook Pro 8 inputs realtime processen?

Keep dreaming!

En toch onstaat er momenteel, zeker door het gebruik van meerdere core's in een cpu, een periode waarin deze 2 methoden ERG dicht bij elkaar gaan liggen.

Als jij een Quadcore systeempje hebt waarbij 2 cores compleet beschikbaar zijn voor andere taken dan OS gerelateerde zaken heb je het met de huidige cpu's echt wel over een berg rekenkracht.

Deze trend zal zich zeker doorzetten en de beschikbare rekenkracht in de gemiddelde pc groeit dan ook veel harder dan de beschikbare rekenkracht in de gemiddelde DSP bak (VA's meegerekend).

Dat je een DSP wat betreft functionaliteit totaal niet kunt vergelijken met een CPU ben ik 100% met je eens overigens.

Je moet je voorstellen dat een 2.4Ghz Quadcore Intel cpu ~30000MIPS doet (Miljoen instructies per seconde) terwijl een DSP in bijvoorbeeld een Virus TI (ene redelijk krachtige VA) ergens tussen de 3000 en 4000 MIPS zullen doen (beiden DSP's samen).

Nu kunnen we deze performance gewoonweg niet direct vergelijken. Een DSP die 1000 MIPS doet zal beter presteren dan een CPU die 1000MIPS doet.

Maar je kunt je voorstellen dat een Multicore cpu die 30000 MIPS doet dus echt wel VEEL rekenprotentie heeft. De vraag is echter, wanneer wordt dat er uitgehaald.

Ik denk dat de komende jaren, mits developers leren met multicore/threading om te gaan, de munt wel eens de andere kant op kan gaan vallen. Zeker gezien het feit dat een cpu goedkoper is geworden dan een DSP die een factor 8-10 minder rekenkracht bezit.

Een DSP blijft zeker geschikter voor een dedicated digitale synth, zonder twijfel. Maar als de cpu markt zo blijft lopen als nu dan hebben we binnen enkele jaren machines ter beschikking die 150000 Mips doen.....en dat is met dezeklfde uitgave gewoon onmogelijk met DSP's.

Misschien heb je wel gelijk, maar kan je op je MacBook Pro 8 inputs realtime processen?

Ehm ja....waarom niet?

Die Kyma software programma, werkt zeker niet zonder die Capybara DSP processor? Of wel?
Het is natuurlijk een samenhangend systeem en het een kan niet zonder het ander?
Ik heb gehoord dat er ideale specifieke vocalen mogelijkheden zijn wat betreft: modeling,designing,transformation, sexe changer en meerdere zaken.

Back