Monitors bij Computer

Nrrrk

Nieuwkomer
Hey guys,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een aantal vraagjes over monitors and such. Mijn budget ligt rond de 350 euro Voor twee monitors incl. aansluiting op mijn pc (gewoon die groene aansluiten op je pc, waar normale speakers op zitten).

Ik heb gekeken naar de Alesis Active One MKII en de Behringer Truth 2030A. Ik wil dus actieve speakers. Ik neig naar de behringers, omdat ik deze al bij n vriend heb gehoord en ik wel te spreken was over het geluid. Kan iemand dit beamen of heeft iemand juist sterke argumenten voor de Alesis? Beide zijn resp. 169 en 179 euro per stuk (Bij Feedback).

Voor de aansluiting tussen de monitors en computer zat ik te kijken naar deze:
Behringer MON800 - http://www.behringer.com/MON800/index.cfm?lang=eng

Is dat een goede optie?

Ik hoor het wel.

Bedankt!

PS. ik heb al wat topique's door gekeken etc maaar werd over deze vragen niet specifiek iets wijzer! :koffie:

Dit is al zooooo vaak besproken hier.
Nee dat konden jullie niet weten mits je ff de zoekfunctie had gebruikt.

Ik zelf ben overgens voor de Alesis gegaan en heb nog steeds geen spijt

veel van die threads zijn er idd had ik gezien
mja miss zijn er ontwikkelingen geweest op dat vlak
ook vraagt hij iets over die aansluiting

can't blame a fellow for asking imo

Da's omdat je beter in https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=26693 kunt vragen (en die even kan doorlezen).

Om toch maar even een reply te maken:

Voor twee monitors incl. aansluiting op mijn pc (gewoon die groene aansluiten op je pc, waar normale speakers op zitten).
Dan moet je een minijack stereoplug hebben naar 2 gewone mono jacks. Beter: pak een iets deugdelijkere (externe) geluidskaart, dan heb je niet al die ruis en het gebrek aan kwaliteit van de geluidskaart op je moederbord.

Beide suggesties zijn goed voor het budget wat je geeft; als je weer bij Feedback langs gaat, neem dan een CD met je eigen muziek en muziek die je op veel systemen hebt gehoord mee. Kijk dan welke volgens jou de beste respons geeft, en of je alle details hoort.

Vergeet ook niet dat jouw studioruimte verschilt van die van je vriend, en dat wat er bij hem goed klinkt niet perse bij jou ook goed hoeft te klinken. Even nadenken over je plaatsing kan een hoop schelen :).

Origineel geplaatst door Yoozer
Da's omdat je beter in https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=26693 kunt vragen (en die even kan doorlezen).

Om toch maar even een reply te maken:

Dan moet je een minijack stereoplug hebben naar 2 gewone mono jacks. Beter: pak een iets deugdelijkere (externe) geluidskaart, dan heb je niet al die ruis en het gebrek aan kwaliteit van de geluidskaart op je moederbord.

Beide suggesties zijn goed voor het budget wat je geeft; als je weer bij Feedback langs gaat, neem dan een CD met je eigen muziek en muziek die je op veel systemen hebt gehoord mee. Kijk dan welke volgens jou de beste respons geeft, en of je alle details hoort.

Vergeet ook niet dat jouw studioruimte verschilt van die van je vriend, en dat wat er bij hem goed klinkt niet perse bij jou ook goed hoeft te klinken. Even nadenken over je plaatsing kan een hoop schelen :).

mee eens.

ik had ook "no-budged" en heb een setje 2ehands sublime mt5-a monitors gekocht (aktief, 245 euro voor de set) een in eerste instantie een goedkope 2ehands geluidskaart (2 in, 2 out met van die kabeltjes uit je pc). die vind je voor 50 euro op marktplaats.
gevolg: redelijke kwaliteit en je kunt aan de gang. en ondertussen flink sparen!!!!!

Ik had dezelfde vraag en ik heb ze (zelf) zo opgelost;

Ik had al een klein mengpaneeltje met enkele synths op.

Een setje actieve monitors gekocht (de Alesis M1Active 620 - klopt de naam? ik lees hem hier af van de monitor zelf:L ) voor iets minder dan 300, met enkele snoertjes enzo erbij kwam ik uit op 320.

en van het mengpaneeltje naar de monitors enkele simpele jacks gelegd.

van de laptop (als je static zou krijgen vanuit je laptop, isoleer je aarding van je adaptor uit het net , dan valt ze weg, er is hier ergens wel een topic dat daarover gaat)
heb ik een stereojack gelegd naar het mengpaneeltje.

Nu bij dit alles mag je het begrip balanced en unbalanced niet vergeten...
Moest je unbalanced gaan werken, haal geen stereo jackkabels of XLR's zonder balanced input naar een balanced one!!! Je gaat gekke resultaten krijgen!
Maar probeer balanced te werken in je circuit, is veel zuiverder!

:confused: was deze uitleg een beetje duidelijk?:eureka:

BTW: iets boven je budget maar INTENS mooi geluid: de Syrincs (wel zorgen dat je de dubble tapped hebt)... Ik heb er zelf intens veel plezier van:smeris:

Re: Monitors bij Computer

Origineel geplaatst door Nrrrk
Hey guys,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een aantal vraagjes over monitors and such. Mijn budget ligt rond de 350 euro Voor twee monitors incl. aansluiting op mijn pc (gewoon die groene aansluiten op je pc, waar normale speakers op zitten).

Ik heb gekeken naar de Alesis Active One MKII en de Behringer Truth 2030A. Ik wil dus actieve speakers. Ik neig naar de behringers, omdat ik deze al bij n vriend heb gehoord en ik wel te spreken was over het geluid. Kan iemand dit beamen of heeft iemand juist sterke argumenten voor de Alesis? Beide zijn resp. 169 en 179 euro per stuk (Bij Feedback).

ALESIS DOEN! geen behringer speakers kopen. bleh! die zijn veel te schel. tenminste vind ik.
Alesis is misschien nog goedkoper en het zijn geweldige speakers. als je in de buurt woonde mocht je mn alesisjes wel beluisteren. maar ik ben er al zo'n 8 jaar heel erg over te spreken!

en de kabels kun je overal kopen,

Nrrrk

Vers lid

Geregistreerd sinds: Jun 2007
Ik woon in:
1 berichten geplaatst.

2007.06.27 21:27

Grappig dat zo'n topic dan toch door blijft lopen. :D

Back