Best werkende MIDI interface icm Cubase SX / Cubase 4 ? (ervaringen)

de midexen zijn gemaakt om goed te werken met cubase. Ik heb zelf een midex3 en die doet 't goed. Ongetwijfeld zijn er genoeg andere interfaces die ook goed samengaan met cubase.

Deel ik niet met je Hazes, hoe meer hardware je wil aansturen hoe erger het wordt!

Ik had een Midex8, dat ding was met geen mogelijkheid in toom te houden als je meerdere apparaten tegelijkertijd aanstuurde, opnam cq midi commando's gaf.

Omdat ik daar een lange sik van kreeg ben ik op aanraden van de Steinberg én Access Support overgestapt op de veel duurdere M-Audio MIDIsport 8x8\s...... :bekdicht: NOU! :( Die was zo mogelijk niet nog erger... In SX2 en 3 heb ik (en andere die diezelfde krengen hebben) enorm lopen kuten met die ignore midi filter mod toestanden waar Steinberg toen ineens me tevoorschijn kwam.

In C4 is er gelukkig verbetering gekomen, maar het is bij lange na nog steeds niet zo strak als de MIDI in Logic! En daarbij; het ho*reding loopt met enige regelmaat vast als ik filters, synths of drumdozen tegelijkertijd aanstuur.

Dus ik kan je niet vertellen of het aan XP, Steinberg, de stenen tijdperk M-Audio drivers, mijn onkunde of de midibays ligt; maar rock-solid is het allemaal niet

ik denk toch dat het wel aan je setup zal gelegen hebben

kan het moeilijk geloven..

Nee ligt niet aan mijn setup, want jongens met een veel grotere setup en 3,4 en 8 (!) van die M-Audio's hebben diezelfde problemen en die verdienen hun geld ermee.

Die zijn inmiddels overgegaan op Motu en nog een ander merk waarvan me de naam even ontshoten is.

ja dat m-audio bagger is geloof ik wel,

maar dat je midex niet werkt met cubase verbaast me..

mij moetjet niet zeggen trouwes, logic + amt hier :L

Origineel geplaatst door rvooh
ja dat m-audio bagger is geloof ik wel,

maar dat je midex niet werkt met cubase verbaast me..

mij moetjet niet zeggen trouwes, logic + amt hier :L

Nou ik ben zaterdag op ''electronica stage'' bij de drummer van John Legend gegaan en die gebruikt een midisport en 141 bijde m-audio en dat werkt perfect (wel met ableton) 2 spd's jes los van elkaar met de midi out naar de midisport 4x4 die met usb aan de laptop is aangesloten in 1 b c en d deel. vanuit de laptop gaat ern firwire lijntje via de 410 out naar de tafel en naar de persoonlijke mixers van de bandleden. werkt als een trein zondervertraging

Ik heb het volgende aangesloten:

Op één PC met windows XP:
- 2 ESI M8U interfaces (dus 16*16 in/out)
- 1 M-Audio 4x4
- 1 yamaha XG256 6x6

Dus in totaal 26 in en 26 out en géén probleem in SX3 !!

Moet er wel bijzeggen dat er behalve SX3 (en Windows natuurlijk) géén ander software draait en er zit 2GB geheugen in.

Dus op je vraag wat een goede Midi interface is: Tsja, voor mij de ESI M8U's

Midex 3 of midex 8.
Maar degene met Vista 64 drivers gaan het uiteindelijk winnen.

Back