vraag over Fantom X8

G

Guest

Guest
Ondanks of misschien wel dankzij de lijvige handleiding die werd meegeleverd bij mijn Roland Fantom X8 heb ik een vraag.

Ik wil graag geluiden/ patches toewijzen aan de Live Play Settings. Ik weet hoe dat moet, maar ik kan die geluiden alleen ongetransponeerd opslaan tot op heden. Ik zou graag een geluid transponeren en getransponeerd opslaan onder een USER-patch om die vervolgens te registreren op één van de banken van de Live Play Settings.

Wie kan mij vertellen of het mogelijk is om geluiden getransponeerd op te slaan en zo ja, hoe?

Re: vraag over Fantom X8

Origineel geplaatst door dsm
Ondanks of misschien wel dankzij de lijvige handleiding die werd meegeleverd bij mijn Roland Fantom X8 heb ik een vraag.

Ik wil graag geluiden/ patches toewijzen aan de Live Play Settings. Ik weet hoe dat moet, maar ik kan die geluiden alleen ongetransponeerd opslaan tot op heden. Ik zou graag een geluid transponeren en getransponeerd opslaan onder een USER-patch om die vervolgens te registreren op één van de banken van de Live Play Settings.

Wie kan mij vertellen of het mogelijk is om geluiden getransponeerd op te slaan en zo ja, hoe?

Dan moet je de patch editten en transponeren, opslaan en daarna in een performance zetten.

Dank voor je reactie!

Ja, die gedachte was bij mij ook al ontstaan, maar het lukt me niet. Ik kan een patch wel transponeren, maar die instelling is vervolgens op alle patches van toepassing. Ik kan niet de optie vinden om alleen een specifieke patch te transponeren. Ik heb een patch getransponeerd en opgeslagen en toen aan Live Play Settings toegevoegd, maar toen ik die patch vervolgens selecteerde, was ie niet meer getransponeerd. Ik heb dus kennelijk de transponering niet opgeslagen. De vraag is dus eigenlijk hoe ik dat laatste moet doen. Ik neem niet aan dat dit via de MIXER knop moet doen of is dat juist wel de bedoeling?

Nee, met patch edit. Je kunt alle parameters van je patch wijzigen en opslaan. In je mixer kun je de toonhoogte wijzigen van je volledige mix.

Back