ASIO problemen Fireface 800

Spinal

Ouwe rot
Ja helaas... Het is echt zo!..

Vandaag m'n pc'tje is even goed schoon gemaakt en opnieuw geinstalleerd. Alle nieuwste drivers geinstalleerd en waar nodig nieuwe firmwares. Dus ook met m'n RME Fireface 800. Installatie van de drivers en firmware ging als een zonnetje, zoals normaal. Tot ik Cubase 4 had geinstalleerd en daar de RME wilde selecteren als ASIO apparaat. Na het selecteren krijg ik de melding dat de ASIO niet geladen kan worden en het bestand AVRT.dll niet gevonden kan worden. Heb het bij de standalone van Kontakt 2 ook geprobeert, maar kreeg dezelfde melding, dus het ligt niet aan Cubase 4. Heb ook al een beetje rond gegoogled, maar kon niet echt iets concreets vinden.

Hebben meer mensen hier last van? of zijn het misschien de nieuwe drivers van RME? Of heb ik gewoon pech? Heb ook al een mailtje richting RME gedaan, maar nog geen response gehad.

Even dat bestand ergens vandaan halen (google? ) en in je system map gooien ?

Het komt wel vaker voor bij een nieuwe installatie dat er even een system bestandje mist, waarschijnlijk niets bijzonders.

edit> En ja het is gewoon een simpel universeel systeem bestandje, AV Services Dll http://www.systemfiles.net/dll/a/avrt.dll/download.html

Origineel geplaatst door anoniempje
Even dat bestand ergens vandaan halen (google? ) en in je system map gooien ?

Het komt wel vaker voor bij een nieuwe installatie dat er even een system bestandje mist, waarschijnlijk niets bijzonders.

edit> En ja het is gewoon een simpel universeel systeem bestandje, AV Services Dll http://www.systemfiles.net/dll/a/avrt.dll/download.html

Nou ik heb het toch gevonden. De DLL waar hij naar verwijst is een DLL van Vista. Nu heeft RME bij de nieuwe drivers er dus Vista support in gebakken, alleen kloppen ze blijkbaar niet. Heb nu de vorige driver geinstalleerd en alles werkt weer. Maar avrt.dll bestaat dus gewoon niet in een normale XP installatie en is ook niet vereist. Dus wie dit probleem nog meer zou hebben, niet eventjes een dll er in knallen :) De nieuwe drivers zelf werken dus gewoon niet goed...

Back