Motif XS8 vs. Fantom X8

Elton

Nieuwkomer
Hallo,
Zijn er hier mensen die de Motif XS8 en de Fantom X8 hebben getest en vergeleken?
Ik speel in een coverband. We spelen Metallica, Rammstein t/m Jan Smit en Frans Bouwer. Motown, soul tot Nederlands-/duitstalig. Welke synth zou het geschikste zijn? Ik hoorde dat de fantom een eenvoudigere userinterface heeft, maar volgens mij valt dat reuze mee.
Welke raden jullie me aan??
Groeten Mark.

Ga naar een muziekzaak en probeer ze zelf uit. En als het moet ga je gewoon een paar uur achter die krengen zitten.

Volgens mij is uitproberen ook het beste. Maar hoe vind je een winkel waar je beide naast elkaar kan proberen. Tot nu toe heb ik nog niet één winkel gevonden die de Fantom X8 daadwerkelijk heeft staan.

Musik store Keulen?

Origineel geplaatst door JohnLindo
Volgens mij is uitproberen ook het beste. Maar hoe vind je een winkel waar je beide naast elkaar kan proberen. Tot nu toe heb ik nog niet één winkel gevonden die de Fantom X8 daadwerkelijk heeft staan.

Live Music Arnhem geloof ik ook. En geen enkele Feedbackvestiging?

Origineel geplaatst door Gertje
... geen enkele Feedbackvestiging?

Utrecht en Rotterdam in ieder geval niet. En na mijn ervaringen daar heb ik niet meer zo'n trek in die club.

Het zal allemaal van jezelf afhangen hoor!

Ik vind de fantom wel gemakkelijk werken.....de sounds over alle vlakken zijn niet super!!!!

De xs 8 heb ik onlangs ook wat kunnen bespelen en de sound is van deze echt wel gaaf hoor en is ook prettiger werken dan de es serie!!

zonder twijfel ga je voor deze....

Korg oasys of m3 zijn naar mijn smaak dan wel the kings!!!!

Ga naar Musicstore keulen! Echt DE moeite voor een daguitstapje !!!

Er staat gewoon alles wat je kan verlangen, alle gitaren, alle versterkers die je maar kan opnoemen, meer drumstellen als waar dan ook (behalve drum world?)

soit daar draait hiet niet om, er is een speciaal keyboard & synth afdeling, waar gewoonweg ALLE nieuwe synthesizers staan... De oasys, Fantoms, Motif XS, Motif ES, Yamaha Tyros 2, Clavia nord stage, triton extreme, ...
Echt de moeite!

Zijn ook nog es vriendelijke mensen, en goedkoop ook nog, heb er mijn Padkontrol & Tascam US122L gekocht :)

Keulen viel best tegen vond ik. Ze hebben wel erg veel, maar qua makkelijkheid om dingen uit te proberen werkt 't niet echt. Al die verschillende afzonderlijke afdelingen in afzonderlijke gebouwen is niet erg handig. Als je bijvoorbeeld een Hammond XK3 door een buizenbak wil beluisteren, dan kan dat niet, omdat de buizenbakken op de gitaar afdeling staan.
Musikproduktiv is misschien wel kleiner (en een beetje afgefikt), maar veel overzichtelijker met dezelfde vriendelijke service. En daar kun je dus zo veel dingen samen uitproberen als je wilt. Ze halen 't zelfs voor je op.
:halleluja

Origineel geplaatst door JohnLindo

Ik heb er op gespeeld in de keymusic in St-Niklaas. Naast een S90 ES. Het klavier van Roland heeft net gewonnen bij mij.

Origineel geplaatst door llanfeust
Ik heb er op gespeeld in de keymusic in St-Niklaas. Naast een S90 ES. Het klavier van Roland heeft net gewonnen bij mij.

Tonika in Groningen heeft de Fantom X8 ook staan.

Back