110 Hz probleem in me studio

Baseman

Turn up the low
Hallo,
Na een interne verhuizing is mijn studio nu verhuist naar een andere kamer wat voorheen het opname hok was.
In deze ruimte heb ik een enorme piek rond de 110 Hz en de hele ruimte gonst en doet rond deze frequentie.
In het plaatje kun je de afmetingen van de ruimte zien, en een foto van de huidige opstelling. In de ruimte ligt vloerbedekking, met een gestucadoord plafond.

Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit probleem kan oplossen zonder de hele kamer te verbouwen (huurwoning)
Hier onder nog een plaatje van de ruimte met de maten erbij

Attachments

• kamer.jpg
    kamer.jpg
    13 KB · Bekeken: 97
De huidige opstelling

Attachments

• resize of p1010079.jpg
    resize of p1010079.jpg
    24 KB · Bekeken: 85
Laatst gewijzigd:
als eerste zou ik je speakers op een gelijke manier wegzetten nu staat er een met de achterkant richting schuine wand en de andere niet. ik zou ze tegen de rechte muur van 3.10 zetten, waardoor het geluid vanachter de speakers gelijk is. je hebt kans dat het dan een heel eind is opgelost, omdat het schuine plafond nu voor een vreemde terugkaatsing van het geluid zorgt en misschien een beetje als klankkast werkt.

of iets in die richting

greetz

Je hebt te maken met "staande golven" de probleem frequentie komt overeen met een staand golf tussen 2 muren met een afstand van 3.10 zoals je aangeeft
(volgens de formule: frequentie= geluidssnelheid/(2*afstand) maakt 344/(2*3.10)=55.5)
Ook de veelvouden van deze frequenties geven problemen dus 55.5, 111, 166.5, 222, enz.

een bass trap moet in deze situatie uitkomst bieden, persoonlijk vind ik dit een goede oplossing voor deze problemen: http://www.soundonsound.com/sos/mar06/articles/studiosos.htm

Ah bedankt voor de tips, zal eerdaags gaan schuiven met de opstelling en kijken wat voor invloed het heeft.
Stukje op SOS ook zeer intressant om te lezen, denk dat ik er wel wat mee kan.

Jullie horen hoe het afgelopen is

Heb het spul nou tegen de rechte wand aangezet en dit klinkt al aardig beter. In de hoeken heb ik voor de test even 2 rollen tapijt neergezet en ook dit werkt.
Eerdaags maar even kijken voor wat betere traps

Attachments

• resize of p1010101.jpg
    resize of p1010101.jpg
    25,2 KB · Bekeken: 81
Back