Ratelende ventilator DDX

DaTinus

I Love Delay
Haai!!

Sinds een tijdje ratelt het ventilatortje in mn Behringer DDX3216... :frons: Beeeeetje storend zeg maar...
Heeft iemand anders dit ook al eens meegemaakt, en hoe is dat te verhelpen?? :eureka:

Misschien is vuil/stof de oorzaak, maar ik ga dr niet zomaar contactvloeistof inspuiten of zo om em schoon te krijgen. lijkt me niet gezond... Of de kogellager is gaar?

Kben niet zo'n fan van meteen die handel opschroeven, dus alle ideeen zijn welkom :okdan:
Als het niet anders kan, dan moet ik dr maar een nieuwe fan in zetten, maar als t ff niet hoeft....

thanks in ieder geval!:biertje:

Groetjes :doei:

Als het echt stof is kan je het ook schoonspuiten met een klein busje perslucht. Moet je wel van binnen naar buiten blazen ;)

Das wel een goeie, maar dan moet ik em toch wel openschroeven... Vriend van me riep al dat ik gewoon de stofzuiger dr aan moest houden... Misschien kan dat ook wel?? *D

Groetjus :peukie:

Ik meende ergens te hebben gelezen dat het een standaard pc-fan is (12v 0.08w 40x10mm) dus kun je hem gewoon vervangen door een nieuwe. Het openschroeven van de DDX is prima te doen.

Origineel geplaatst door Sly Dog
Het openschroeven van de DDX is prima te doen.

Alleen t zijkantje dr af dan?? Gaat dat?? :peukie:

heb dat probleem ook een tijdje gehad. de ventilator maakt sowieso erg veel lawaai vind ik.

maar bij mij deed ie het de eerste minuut, daarna verdween. tegenwoordig geen last meer van

klop klop....

maar mocht je hem uitzuigen, zet ff het blad vast met een schroevendraaiertje ofzo, heb eens begrepen dat het niet zo goed is als de ventilator zo snel wordt rondgedraaid. hij werkt dan namenlijk als een dynamo en geeft dus stroom af.

Origineel geplaatst door Ross
maar mocht je hem uitzuigen, zet ff het blad vast met een schroevendraaiertje ofzo, heb eens begrepen dat het niet zo goed is als de ventilator zo snel wordt rondgedraaid. hij werkt dan namenlijk als een dynamo en geeft dus stroom af.

Wow! Goeie tip man!! Daar had ik niet bij stilgestaan :okdan:

We gaan het (morgen) met de stofzuiger proberen. De buren vermoorden me alsik t nu doe :engel:

:biertje:

:doei:

Hee guys!!

Kheb de stofzuigeroptie gepakt en de fan klem gezet: PERFECT!! Geen herrie meer! :mega:

Iedereen bedankt voor het meedenken! :geslaagd:

groetjes :doei:

Origineel geplaatst door Alan
Tinus is een echte Fanboy... 8o)

Van de stofzuiger dan he!! :peukie:

Ere wie ere toekomt: Thanks voor de stofzuigtip Alan! :kroon:

Origineel geplaatst door DaTinus
Van de stofzuiger dan he!! :peukie:

Ere wie ere toekomt: Thanks voor de stofzuigtip Alan! :kroon:

Ik zal dan maar niet beginnen over wat je nog meer allemaal met stofzuigers kunt doen... :eureka:

Origineel geplaatst door Alan
Ik zal dan maar niet beginnen over wat je nog meer allemaal met stofzuigers kunt doen... :eureka:

Ja, maar das niet echt On Topik,.. of juist wel?:okdan:

:biertje:

Fabrikanten (die nog hardware maken) moeten ophouden met het gebruiken van aktieve koeling, die ventilatoren geven op den duur altijd gedonder en je wil gewoon geruisloze aperatuur in je studio. :yamaha:

Druid

Origineel geplaatst door druid
Fabrikanten (die nog hardware maken) moeten ophouden met het gebruiken van aktieve koeling, die ventilatoren geven op den duur altijd gedonder en je wil gewoon geruisloze aperatuur in je studio. :yamaha:

Druid

klopt , echter als je een beetje handig bent kun je dit zelf oplossen :)

Back