Wie is Johan Timman?

en dit is de Musicmaker waar het uitkomt.

Attachments

• timman5.jpg
    timman5.jpg
    158 KB · Bekeken: 274
Gaaf man, leuk dat je deze nog hebt

Paar weken geleden ein-de-lijk het vinyl van Trip into the Body eens tegengekomen.
Blijft een legendarisch album, zeker voor NL begrippen.
Jammer hoor, blijkbaar nooit meer wat gekomen van die nieuwe plannen voor een nieuw album ("Cerebral Symphonies") - blijkbaar heeft hij alle mastertapes gewist vlak voor de mastering...?
En z'n site is ook al verdwenen. Het spoor loopt dus weer dood...

Vandaag mijn oude elpees weer eens van zolder gehaald en wat kom ik tegen: trip into the body van Johan Timman. En...met handtekening van Johan Timman himself. Gekocht op Zuidplein in Rotterdam in 1981 van hemzelf toen hij daar tussen het winkelend publiek een paar nummers speelde ter promotie van.

Nice:okdan:

Dit hele topic gemist. Ben die lp al een paar keer tegen gekomen en verkocht. Is leuk voor Nederlandse synth begrippen maar ook meer niet.

Echter wat ik mij al jaren afvraag. Hoe kom je aan het geld voor al die gear? Zeker toen heeft dat een vermogen gekost. Of werd hij gesponsord door moog?

Ach ja... Ik heb wat Music Makers verslonden vroeger. Nu weet ik weer waar mijn inspiratie voor mijn overvolle studio vandaan komt. Scheelt weer een sessie met mijn therapeut ;-) Bij het zien van het artikel van Johan moet ik destijds hebben gedacht: "Dat wil ik ook. Niet omdat het kan, maar omdat het moet".

Hoi Allemaal,

ik heb de orginele uitgave van de LP destijds her uitgebracht op CD met wat extratjes erbij maar wel met
de orginele hoes zoals die bij de plaat zat. Johan is al 10!! jaar aan nieuwe muziek bezig of dat nog ooit komt weet ik niet?
Hier is de info pagina over Trip into the body, (ik weet is een oude thread maar wie weet is het voor nieuwe leden nog leuk)

http://www.groove.nl/cd/g/gr-132.html

Laatst gewijzigd:
Leuke comment op de site van Grooveron:
"Wanneer het was weet ik niet meer precies. Wat ik wel weet is dat ik door het winkelcentrum Zuidplein liep op een vrijdagmiddag en er geweldige muziek klonk in de grote hal, tegenover de Hema. Boven de trap naar de parkeergarage was een redelijk groot podium gebouwd waarop Johan Trip into the body speelde. Ik raakte onder de indruk en wist direkt: "die plaat MOET ik hebben" en ik zag mezelf in mijn kamer zitten met de lp en mijn nieuwe stereo (2x 80 watt) voluit open.
Gelukkig was de lp na afloop van het optreden te koop en werd hij door Johan gesigneerd. Toen ik hem vroeg of hij er op wilde zetten "Ook de buren genieten er van" fronsde hij zijn wenkbrauwen maar zag vervolgens aan mijn gezicht dat ik het meende. Ik heb de buren de week erna inderdaad het een en ander moeten uitleggen!

2009. André "

Volgens mij doet hij al jaren niks meer.
Hij heeft lang geleden al alle Moogs verkocht waarvan er twee stuks alweer jaren bij een ouwe maat van me staan. Te weten de Moog Source en de Multimoog.

Jammer...de laatste keer dat ik hem zag was op E-Live in Eindhoven (op de TU) hele aardige man en hij heeft de LP toen gesigneerd..en 2 CD's van Trip into the body (van Groove)...mooie onvergetelijke dag was dat ♥️🎼

Back