50-150 hz probleem

Sympho-Metal

Stamgast
hi

ik ben samen met een bassist wat ideetjes aan het spuien en op aan het nemen, dat gaat goed. over mijn monitors klinkt het allemaal ok (zowiso nooit geen problemen mee gehad). maak ik ff een mixdown voor hem om mee te nemen. normaal luister ik die dan eerst af over mijn sony huis-tuin-en-keukenset om te kijken of dat allemaal ok klinkt, deze keer geen tijd voor gehad. draaien ve de cd bij hem af: de sub-waffer moet ineens helemaal naar beneden gedraaid worden en dan nog veel te veel laag.

hoe kan dit?

ik draai cubase sx3. als drum heb ik battery absynth-kit gebruikt. een lage baslijn voor de groove uit zijn gitaar, lichte distortion van guitar rig, een hoge baslijn rechtstreeks met een beetje reverb er op en een arp uit de minimoog vst

iemand enig idee?

thanx

De meest logische verklaring zou zijn dat je met je monitors in je studio alles onder de pak m beet 50hz niet hoort omdat je monitors dat niet weergeven. Dan kan het dus zijn dat je schrikt als je op een systeem gaat luisteren wat wel sublaag weergeeft. HPF lost dit wel op...

Ja ik denk dat jouw speakers dit idd niet kunnen weergeven.
Veel te laag en hard deze freq die voor het probleem zorgt, luister maar eens op een goede koptelefoon.
Misschien wat weg filteren in t laag ?

ik denk dat ik gewoon een kleine subwaffer nodig heb om het probleem op te lossen. op een (geweldige) koptelefoon hoor je het ook niet goed. (heb een sennheiser hd 590).

Hoort het aardig knallen op mijn Sennheiser iedergeval.
Met een spectrum analyser zie je ook erg veel energie in de 30 tot 50Hz.

op mijn sennheiser ook, maar niet zo hinderlijk als over een instalatie die wel van 15 tot 50 hz gaat. ik gaat gewoon een klein waffertje erbij zetten. probleem opgelost. met de analiser van quifster zie ik dat het tussen de 20 en 50 hz behoorlijk druk is, om het maar zo te zegen. thanx voor de tips every1

greetz

Back