[trance] Cover/remake

Luke

Nieuwkomer
Hallo

Ik ben vrij nieuw hier,maar Ik ben bezig met een nummer te coveren/remaken. Het nummer van Moby - Go. Er moet nog veel aan gebeuren zoals jullie waarschijnlijk wel horen, maar ik wilde het toch ff sharen :)

Klikkerdeklik

Commentaar / opbouwende kritiek / suggesties zijn altijd welkom. :D

Used:
-Sytrus
-TS404
-Waveshapers
-Std. filters

Er moet duidelijk stukken minder reverb op de bassline. evt. Ook op de claps, of je moet juist voor dat oldskool effect willen gaan :)
Verder komt de lead-string er te vroeg in waardoor het nummer halverwege al eentonig begint te worden. Verder mis ik ook een break of je moet er voor kiezen dat je dat niet wil.

En dan nog de belangrijkste tip:
Zorg dat ieder instrument z'n eigen frequentie-range heeft. Dus knal over een de lead en de bassline een (parametric) EQ waarmee je zorgt dat de bassline niet door de kick heen loopt en die wegduwd en dat je zorgt dat die 2e lead die tegen het einde erin komt niet de 1e lead wegduwd.

Yup, harde kritiek, maar daar leerje het meest van :)
Succes en ik ben benieuwd naar een update!

Dit is was een algemene opzet van de track, dus de opbouw/break etc nog ff daargelaten ;)

Alle kanalen moeten inderdaad nog geEQed worden. Finetuning en kleine effecten zullen ook nog toegevoegd worden.

Thanks voor de kritiek, daar heb ik idd het meest aan :D

Back