Problemen met Virus Classic in Fruity

broscy

Stamgast
Hey Hey,

Ik heb een vraagje,

Heb net wat spullen aangeschaft.. Edirol PCR-800 met daarop een Access Virus Classic.
Nu kan ik met mn keyoard zat dingen doen in Fruityloops maar ik krijg uit mn Virus geen geluid.
Sluit ik m verkeerd aan?? ( virus midi out op PCR 800 midi in en usb naar PC) Of stel ik mn midi verkeerd in in fruity.?

Daarnaast komt nog.. wat moet ik inladen om m te horen..? gewoon een nieuwe Layer.???

Hoop snel iets te horen zodat ik aan de slag kan..

Alvast bedankt..

Greetz
Cros

En ook even in 1 van je mixer kanalen een audio input selecteren (wordt ook nog wel eens vergeten in FL)
een MIDI OUT spoor aanmaken kan ook geen kwaad.

Good luck.

Midi out van je keys aansluiten op de midi in van je virus.
Verder de tip van Koekebakker in acht nemen.

Ik neem aan dat de die edirol dan 2 x midi heeft.
1 x in en uit via usb
en 1 x in en uit via din-stekkers (midi)

So snelle reactie..
Super..!!

Nee heeft 1x midi uit usb
midi in en out met din-stekker.

Ff proberen..
Thanks..!!!!!

Ik weet niet of die Edirol dat aankan, maar het kan zijn dat ie niet usb en midi din tegelijk kan gebruiken, dan heb je geen virus aansturing en dan heb je gewoon een midi-interface nodig.

Hm, allerbelangrijkste lijkt me toch dat je de OUT van de Edirol moet verbinden met de IN van de virus, anders gaat het sowieso nooit werken..

Maar vertel broscy. werkt de boel al?
Het lijkt er op dat je audio-in of je midi-out niet goed geconfigureerd is.
Je kunt controleren of je een midi signaal in je virus krijgt door op de display
van je virus te kijken. elk midi signaal laat namelijk een knipperend nootje zien.
Zo ja, dan zit je probleem zeker bij de audio-in van FL of je audio-out van je virus.

Laatst gewijzigd:
Hey Hey,

Iedereen denkt mee.. relaxed..!!

Maar ik was het weekend niet thuis dus heb niet kunnen proberen.. momenteel aan het werk dus om 16.00 uur zit ik weer achter mn eigen pc.
Maar even een vraagje..

Als ik de OUT van mn edirol naar de IN van mn Virus doe, moet ik dan niet vanuit mn virus naar mn pc..?? want nu gaat mn edirol naar mn pc. en niet mn virus..misschien niet zo slimme vraag hoor, maar ik ben er namenlijk nog niet zo in thuis. maar dat leek mij nogal logisch.
Is er misschien straks iemand onine rond de klok van 16.00, die me even kan helpen bij de config.. ik sta namenlijk te springen om het te gebruiken. Niet zo gek als je nieuwe spullen voor je neus hebt en er niets mee kan doen hahahaha

grts
Cros

je neemt een MIDI signaal (melodie of whatever) op in de piano roll van een midi out module door noten op je edirol te spelen (zie dit als een invoer apparaat)en je stuurt een MIDI signaal naar je virus VIA je edirol (din) en je neemt de AUDIO van je virus op op een AUDIO spoor/clip whatever...hiervoor moet je uiteraard wel met AUDIO kabels je virus op de pc aan sluiten...

Hey
Idd,

Ik ben er eindelijk uit idd.. maar moet dus eerst een andere geluidskaart halen.. want ik moet dus van mn virus naar mn pc.. en aangezien ik geen goede kaart heb kan ik m nu dus niet aansluiten..
Vanmiddag dus ff snel halen zodat ik aan de slag kan.. Ik bericht jullie zo snel als ie werkt..

Thanks voor alle info...
Toppie..!!!!!

hey peeps..
nou ik heb de midi aangesloten..\heb idd een nootje knipperend in mn display van de Virus..
maar krijg er echt geen geluid uit..
begrijp er helemaal niets van...
wie helpt me..??

ghrtzz

Gelukkig is FL zeer gebruikersvriendelijk als het gaat om instellingen.

- rechts boven in de mixerkanalen van FL staat een input apparaat. normaal gesproken is dit "geen" omdat je niet je
audio input over alle kanalen wil horen :)

Selecteer daarom bij één Input van kanalen (des noods master kanaal) je geluidskaart. dit zorgt er voor dat het audio-in
geluid in FL komt , bewerkt en opgenomen kan worden. het zorgt er ook voor dat je je virus kunt horen als je je er
op speeld of als je je track afspeeld.

Wat verder van belang is is je asio driver van je geluidskaart in te stellen in de opties van FL. Ik neem aan dat je wel
andere sounds kunt horen in FL dus dan is je audiokaart prima ingesteld.

Verder valt er weinig in te stellen. post anders ff een screenshot van je mixer kanaal en je audio instellingen in FL.

Success (je zal wel gefrustreerd zijn nu :D )
-----

Check ook ff :

- het afspelen van de ingebouwde demo in de virus (ik neem aan dat ie ook in jouw virusje zit)
- Of je virus werkt door 'em rechtstreeks op een stel speakers aan te sluiten.

bij mijn mixer kanaal staat alleen none.
daar kan ik verder uit geen andere kiezen...
Ik hoor wel andere geluiden van mn vst die ik gewoon aanstuur met mn edirol..
de demo speelt wel uit mn Virus, ik zie idd dat er signaal binnenkomt en zie ook beweging in het spoor van mn Midi Out ( iingesteld bij presets op Acces Virus) maar hoor helemaal niets..
het vreemde is dat als ik bijv een beat in een spoor zet en mn Virus op multi zet dat ik wel die sequence hoor van de beat.. dus gaat er toch iets doorheen.. als ik m weer op single zet dan is ie weer gewoon.. kan zelfs bij Multi de Clock Tempo aanpassen.. maar geen geluid uit dat ding..
begin me aardig te irriteren idd.... staat onwijs spul voor mn neus maar kan er niets mee...

heluuppp hahahaha

Hmmm.... vreemd dat je in multimode wel iets hoort en in Single mode niet.
Nog vreemder is dat je geen IN device kan kiezen. Dit is echt nodig om geluid in FL te krijgen.
Het lijkt er op alsof nu de audio wordt gecontroleerd door de windows driver en mixer in plaats van de
asio driver in FL. Hoe heb je je audio drivers ingesteld in fruity? (ben daar toch wel benieuwd naar)
want blijkbaar is er iets mis met de audio instellingen / drivers.

Welke soundcard hebbie eigenlijk?

1 pluspuntje : er zijn, op het eerste gezicht, geen MIDI, en Virus Classic euvels.

kan ondertussen mn audio kiezen...
dus dat is opgelost..
hebbie msn misschien...
want ik sta op springen hiero... wil m zo graag horen hahahahahahaha

:) wat is er nu nog aan de hand dan? :)
in een pb aan je heb ik mijn msn mailadres vermeld.

Peeps..

Thanks to Koekebakker is het opgelost...
zal niet teveel in detail treden maar een paar jack pluggen is de oplossing ( sssstttt niet verder vertellen)
Ik ben een midi maagd, kan er niets aan doen...:stupid :confused:

maar goed.. hoop dus dat ie morgen werkt....

thanks voor alle reacties...

Cros

Probleem opgelost...
Ik maak even een nieuwe Tread aan voor info over een geluidskaard..

Deze mag gesloten worden neem ik aan..

Greetz

Back