mackie onyx 1620 of toch de mackie 1642 vlz03

A.V producties

Goeiendag eem !
hallo,

Ik gebruik al een tijdje een phonic mengtafel maar de mic preamps kwaliteit vind ik hier niet zo goed van ! . Nu heb ik de mackie onyx 1620 op het oog met fire wire card. Maar ik heb ook een nieuwe mackie 1642 vlz 3 op het oog , die heeft dan wel is waar geen firewire maar dat maakt niet uit . Mijn vraag is , zijn deze 2 mengtafels gelijkwaardig , kwa geluid. wie heeft er ervarings mee ???

Laat het me weten a.u.b

Groetjes,

Arjan

verschil zal vooral in de headroom liggen denk ik

soundwise is mackie zeker een goede keuze maar zeker eerst eens luisteren.
verder moet je je afvragen hoeveel kanalen je nodig hebt, hoeveel groepen en weetikveel wat nog allemaal :)

Ik zit nog een beetje met dezelfde vraag.

Ik heb ergens een test gelezen waaruit bleek dat vooral de eq op de onyx toch wel beter was dan de 1642 (zie de mackie site voor links naar reviews van de onyx, daar zit een vergelijking tussen).

Volgens mij is het verschil als volgt:
- onyx: (iets?) betere kwaliteit preamp / eq, individueel schakelbare fantoom
- 1642: iets flexibeler qua subgroepen en direct-outs op jack (ipv dsub connectors), compacter
Volgens mij zijn dat alle verschillen.

Voor mij zou de 1642 de voorkeur hebben, omdat ik niet zoveel waarde hecht aan preamps (doe niks met vocalen).

Ik heb die Onyx 1620 gehad, en heb nu een 1642VLZ.
Ik vindt de 1642 veel prettiger vanwege de bussen. Die Onyx heeft ook geen inserts op de master.
Ik had trouwens geen firewire kaart bij die Onyx. Afhankelijk van wat je er mee wil doen kan dat wel een pluspunt zijn, maar realiseer je wel dat je individuele sporen niet meer terug kunt routen naar de mixer.
De Onyx zal wat meer headroom en wat betere preamps hebben, maar persoonlijk kan me dat niet echt boeien. Voor microfoonopnames gebruik ik een losse preamp en die headroom.. ach ja, 't zal allemaal wel.. :)

Edit: Oja, wat poly peter zegt klopt inderdaad: die dsub connectoren voor de direct outs zuigen big time!! Maar als je de FW optie gebruikt heb je daar natuurlijk niks meer mee te maken.

Laatst gewijzigd:
..

..

Ja , daar wordt het wel lastiger van . De 1642 is in prencipe niet zo gek nee , want ik gebruik ook losse preamps !! en geluidskaart rme fire face , interface . En preamps !!

Groetjes,

Arjan

Back