Avalon VT-737

djerendj

Ingeburgerd
Ik ben van plan om me Avalon M5 pre-amp te verkopen, en daarna een Avalon VT-737 te nemen. M5 klinkt zeker wel goed. Maar kheb de VT-737 gehoord, en die tubes bleek me smaak te zijn. Maar is het waar dat die Tubes in pre-amps op/dood/weetikveelwat gaan? Gaan ze niet zo lang mee ofzo?

(iemand die m'n Avalon M5 wilt kopen? Pas paar maandjes oud. 2 tracks maar opgenomen tot nu toe, of iemand die een VT-737 verkoopt ofzo?)

Laatst gewijzigd:
je bedoelt waarschijnlijk de term 'starved plate'

dat betekent dat de buizen op laagspanning werken om dure schakelingen voor hoogspanning e.d. te ontlopen.
zoiets vind je meestal bij goedkopere apparaten. Avalon spul is vrij duur en kwalitatief hoogwaardig dus ik denk niet dat zoiet het geval is.

uiteindelijk moet je elke buis vervangen, volgens mij. Ik heb het persoonlijk nog nooit meegemaakt, ook niet met de 737. Te gekke channel strip. de hoge EQ is de shit, kan tot 32khz harmonics boosten, fijne compressor ook. gebruik hem eigenlijk bar weinig om te pre-ampen, behalve voor instrumenten. Re-ampen van vocals wel. Love it.

ik zou me geen zorgen maken om de buis, dus.

Back