Welke synths zijn gebruikt voor dit liedje.

djberjo

Stamgast
Ik vraag me soms af welke synth ze hebben gebruikt in een liedje, dus vandaar dit topic.

Dan zal ik maar beginnen.

Fedde le grand - put your hands up for detriot.
david guetta - love is gone.
deepack vs the prophet - stampuh (beholder & max enforcer remix)
Fatboy Slim - right here right now
Technoboy - vitta (eigelijk al zijn tracks)
Donkey rollers - astrocity

en Welke tracks is een nord lead 2X ingebruikt? Dat vraag ik me nog steeds af. Want ik heb er nou thuis een liggen en zou wel eens willen weten wat er al gebruikt aan is en hoe dat klinkt ect.

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens

sorry ik bedoelde in welke andere tracks en niet speciaal die ik opnoemde.

want daar verwacht ik hem niet in te zitten

waarom zou er geen lead2 gebruikt zijn in die tacks? kan heel goed van wel hoor.. Daarbij lijkt het me vrij zinloos om het allemaal te willen weten.

mij lijkt het niet totaal zinloos.

omdat als je naar synths aan het kijken/luisteren bent hoor je vaak alleen een demo song maar ik vind dat je hem beter kan beoordelen aan een liedje. dan hoor je wat die producer er vangemaakt heeft.

ik weet dat ze ook veel effecten ect gebruiken maar het is voor mijn gevoel ook fijn om te weten wat er allemaal uit een nord lead komt, en welke er in gebruikt zijn omdat ik eventueel ook zo'n zelfde iets wil maken.

Origineel geplaatst door djberjo

omdat als je naar synths aan het kijken/luisteren bent hoor je vaak alleen een demo song maar ik vind dat je hem beter kan beoordelen aan een liedje. dan hoor je wat die producer er vangemaakt heeft.

Toch enkele kanttekeningen:
1. De geluiden die je hoort kunnen layers zijn van sounds. Bovendien kunnen die layers uit diverse bronnen komen. Dan ZIE je wel iemand op een bepaalde synt spelen, maar dat wil nog niet zeggen dat het geluid ook uit deze synth komt. Als voorbeeld: bij Toto zie je dat David Paich door de jaren heen een wisselende synt setup heeft. Toch klinken alle sounds die hij gebruikt door de jaren heen hetzelfde. (Zullen wel samples zijn van vroegere synths)

2. Voor het gemak ga je ervan uit dat als je een Nord Lead 2 ziet, dat dat dan dezelfde Nord Lead 2 is die jij in de winkel kan kopen. Een bekend verhaal is het volgende: Toen in 1987 de Roland D50 uitkwam was George Micheal er zo weg van dat hij er 4 besteld heeft. Echter na levering zijn een 2 tal van zijn D50's elektronisch gemodificeerd. Hierdoor zijn geluiden uit de D50's te halen die jij niet met je D50 kan maken. Later zijn er modificaties voor de D50 gekomen die ook voor particulieren te koop waren. Eenzelfde gold voor de DX7

Ik heb die filmpjes op youtube gezien maar vraag me af in welke liedjes hij gebruikt is.

Omdat ik hem toch genoeg voorbij zie komen in mensen zijn studio's alleen je weet niet wanneer hij gebruikt is ect.

Als ik naar een liedje luister zou ik ook graag willen weten uit welke synth hij komt.

Vaak worden ze gelayerd alleen welke combi word er dan gebruikt.

De echte grote jongens hebben een omgeboude synth of kunnen die hebben alleen de kleinere hebben die niet.

ik weet dat ze ook veel effecten ect gebruiken maar het is voor mijn gevoel ook fijn om te weten wat er allemaal uit een nord lead komt, en welke er in gebruikt zijn omdat ik eventueel ook zo'n zelfde iets wil maken.

Ok ok maar wat ik bedoel met vrij zinloos is dat het succes van een artiest die jij goed vind niet (0,0) afhangt van welke synth die heeft gebruikt.

Dat ding is er om zelf geluiden uit te maken, je weet pas wat voor geluiden je zelf eruit krijgt als je hem programeert. En als ze nou een nord gebruiken wat dan?

Als je zo denkt kun je beter je nord verkopen en magix music maker gaan gebruiken ofzo.

Als ik naar een liedje luister zou ik ook graag willen weten uit welke synth hij komt.
alles uit de nord lead!

Vaak worden ze gelayerd alleen welke combi word er dan gebruikt.[/B]
of ja.. de nord lead dan in combinatie met andere muziekinstrumenten..soms..

De echte grote jongens hebben een omgeboude synth of kunnen die hebben alleen de kleinere hebben die niet. [/B]
zie reacties hierboven

nooit op het idee gekomen om zelf eens een winkel te zoeken die hem demo klaar heeft staan of een synthforum lid waar je eens mag draaien aan de knoppen???

Zowieso, dat producer X er een en ander mee kan uithalen betekend niet dat jij dat automatisch ook kan...

Re: Welke synths zijn gebruikt voor dit liedje.

Want ik heb er nou thuis een liggen en zou wel eens willen weten hoe dat klinkt.

Je hebt m dus thuis? Dan zou je moeten weten hoe hij klinkt. Vind t eigenlijk maar een wazige vraag.

Je moet er trouwens niet vanuit gaan dat iedereen alleen de presets gebruikt. De meeste mensen maken hun geluiden zelf. Je weet wel, met die knoppen die erop zitten ;)

Re: Re: Welke synths zijn gebruikt voor dit liedje.

Re: Re: Welke synths zijn gebruikt voor dit liedje.

Origineel geplaatst door The Poisoner
De meeste mensen maken hun geluiden zelf. Je weet wel, met die knoppen die erop zitten ;)

en zo snel dat gebeurt kun je niet altijd meer horen welke synth het nou was :D

Hey Bjorn,

Het lijkt er op alsof je niet veel kaas hebt gegeten van synthjes. Dergelijke sounds peuter je uit vrijwel iedere synth.
Ik denk dat je met een goedkopen micron ook een put your hands up voor detroit track geloofwaardig na kan maken.
Gaat er om hoe je effecten en compressors enzo gebruikt.

ff wiki'en naar Syntesizer ... erg boeiend allemaal.

Jullie gaan hier volledig voorbij aan het feit dat het ook gewoon LEUK kan zijn om te weten dat een bepaalde track gemaakt is met een synthesizer die jij zelf ook hebt.
Dat dat verder niks zegt omdat er allerlei effecten overheen gegooid zijn en dat je diezelfde geluiden ook wel met iedere andere synth kan maken doet daar helemaal niets aan af.

Tis gewoon geinig om te weten. :)

Ja natuurlijk is dat leuk maar het komt niet zo over ofzo vanuit de manier waarop het gevraagd wordt en de formulatie van bepaalde zinnen is een beetje suf, het heeft een bijsmaakje ofzo...wat weer uitnodigd om er een bepaalde vorm van humor op toe te passen
maar misschien ook niet

Back