Welke synths zijn gebruikt voor dit liedje.

Origineel geplaatst door Math-E-Mad-X
Jullie gaan hier volledig voorbij aan het feit dat het ook gewoon LEUK kan zijn om te weten dat een bepaalde track gemaakt is met een synthesizer die jij zelf ook hebt.
Dat dat verder niks zegt omdat er allerlei effecten overheen gegooid zijn en dat je diezelfde geluiden ook wel met iedere andere synth kan maken doet daar helemaal niets aan af.

Tis gewoon geinig om te weten. :)

Ik zou het voor mezelf leuk vinden als ik wist welke liedjes met een nord lead gemaakt zijn. dat geeft mij dan ook een warm gevoel van binnen.

Als je nog niet zo lang bezig bent ken je nog niet dat veel synths, ik wil ook een beetje luisteren van hoe dat ze klinken alleen door de bomen zie je het bos niet meer. Als ik dan een liedje hoor en mij bevalt die synth klank eruit dan zou ik graag willen weten met welke hij gemaakt is.

Dat je aan de knopjes moet draaien lijkt mij logisch dat doe ik er ook veel mee, vaker wel dan niet.

Ik had eigelijk gehoopt op een leuk topic voor erbij als iemand een liedje heeft gehoord op de radio bijvoorbeeld dat hij/zij kan vragen hoe dat die opgebouw zou kunnen zijn.

Dan kan je dat zelf na proberen te doen en daar leer je ook van, het is niet orgineel maar je leert er wel van.

Ik wil niemand hiermee aanvallen of iets in de vorm van, maar kunnen we gewoon serieus ontopic?

Want wees eerlijk zijn jullie nou nooit benieuwd naar hoe zo iets is opgebouwd?

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens

het is allemaal wel interessant om te weten in welk nummer een nordlead of wat ook is gebruikt,
maar pas als je zelf een synth een poos hebt begin je pas het karakter te herkennen.

het probleem met complete nummers is, dat er vast wel betreffende synth in zit, maar meestal niet bekend is of het nu het baslijntje, de schreeuwende lead of de mooie fx geluidjes zijn. dat weet meestal niemand behalve de producer.

daarnaast wordt een synth doorgaans door zoveel fx heengehaald dat het unieke karakter van de synth daarmee alweer verander kan zijn, en je bijvoorbeeld naar het karakter van de compressor of eq waardoor de synth is gehaald zit te luisteren, in plaats van de synth zelf.

daarom is het wellicht een wat lastige vraag.

Kijk, dat vind ik nou een goed en eerlijk antwoord. :)

Er zijn gewoon niet zo heel veel synths die een dusdanig karakter hebben dat je ze duidelijk uit een totale mix incl. effecten kan plukken. Uitzondering: een beperkt aantal (meestal vintage) synths en een aantal romplers (mits met gebruik van de oorspronkelijke presets).
Een 1000-in-een-dozijn VA synth (die in beginsel al ontworpen is om te klinken als een andere synth) heeft dat gewoon niet.

Back