kleine monitors

Juuliea

Bibliothecaresse in Black
hoi allemaal,

ik heb een kleinere ruimte nu en mijn truth 2031a's zijn echt waaaay te groot

nu wil ik kleinere gaan kopen.

welke zijn aanraders?

zelf heb ik een lijstje gemaakt

Esi near5 experience
Tapco S5
behringer B2030a
Event alp 5
Krk RP5
Yamaha HS50m
Genelec 8020a
alesis M520

wie heeft er een set van deze monitors?
ik zoek een kleine monitor die transparant is van klankkleur.
ik weet dat voor kleinere speakers laag een probleem kan zijn
is een 2.1 set een idee

ps akoestiek is brak

Gr Jedee
:)

Jedee, wat is je budget eigenlijk? Actief of passief?

Ivm de grootte kom je iig al gauw op een sub/sat setje.
Lager budget: misschien is het zinvol om eens te kijken naar de wat betere (!) computer-speakersetjes van bijv. Roland, Logitech of Klipsch.
Hoger budget, misschien is een Blue Sky setje wat voor je.

PS misschien heb ik nog wat bruikbaars voor je liggen, pb me effe! :)

budget is ongeveer 300 euro

ok ik ben wezen luisteren en het gaan genelec 8020a's worden:) :slotje:

Origineel geplaatst door Jedee
ok ik ben wezen luisteren en het gaan genelec 8020a's worden:) :slotje:

Waarom heb je voor de genelec's gekozen en dus niet voor die anderen?

Ik heb de event alp tijdelijk gehad. Was erg onder de indruk van het geluid van die dingetjes voor 300 euro. Wat was er beter aan de Genelecs?

ik heb de keuze gemaakt voor de gennies vanwege het lineare geluidsbeeld en qua klank

ik ben bij een zaak geweest die alleen adam en genelecs hadden

mijn inziens een goede investering

nu nog ff doorsparen:)

Gaan alleen niet erg laag die dingen -2,5db bij 66hz. Wat voor muziek maak je? Is 4" wel een goed idee zonder sub?

En je budget was toch 300 euro? Deze kosten 550 ofzo...

ze hoeven niet laag te gaan omdat ik neutraal wil monitoren ik gebruik hoofdzakelijk piano met wat opleuking..

en ja ze zijn duurder maar ik vind dit gewoon mooie monitors en hun geld waard....

als het om goedkope monitors gaat kan je ook naar de reveals kijken van tannoy... ik ken iemand die er best tevrede over is en klinken niet vervelend. maar ja, een beter advies.... spaar door voor een paar echt goede monitors ;)

Misschien hele domme vraag. Maar je hoeft bij een kleine ruimte toch niet perse kleine monitors te hebben? Je kan gewone monitors toch ook gewoon zachter zetten of zeg ik nu iets totaal verkeerds?

:dj:

Ik snap het ook niet.... Hoeveel centimeters gaat dat uiteindelijk dan schelen? Zo groot zijn die 2031a's toch niet? 8o)

Laatst gewijzigd:
dat maakt een heleboel uit hoe groter de woofer hoe meer laag...

de 2031a hebben een hoop laag das leuk maar niet geschikt in mijn huidige studio

zelfs op laag volume storten mijn glazen zowat uit de kast

kleinere monitors geven minder laag en das nou net wat ik wil:)

Kan misschien een domme zet zijn, maar Ik heb een setje Alesis 620 aangeschaft, een kleine 300 en ik had mooie klankkastjes op mijn kamer staan. Actief en aanpasbaar aan de ruimteverdeling in de kamer (monitor in een hoek geplaatst ja/nee etc.).
Mijns inziens spelen ze ook heel waarheidsgetrouw, ik heb ze naast mijn laptop staan, en ook naast mijn synthesizers (kleine kamer, als ik me vanaf mijn laptop 180graden draai op mijn bureaustoel, kom ik aan mijn klavier terecht ;) )
Ik heb een nieuw soort geluid ontdekt in mijn Synths én in mijn laptop!

Anyway, for me, the budget way is often the easy way wich is always the right way

Een jaar geleden zat ik met ongeveer dezelfde vraag en ben ik gaan zoeken. Ik heb niet alle monitors uit je lijst beluisterd, maar een deel wel. Na wat shoppen bleef er 1 met kop en schouders boven alle anderen uitsteken en dat was de Genelec 8020. Geen enkele andere monitor (in dit formaat) kan hier aan tippen. Ik heb de set inmiddels een half jaar in bezit en ben zeer tevreden.

@redsound,

ik wil ze ook zooooo mooi !

:)

Origineel geplaatst door Redsound
Een jaar geleden zat ik met ongeveer dezelfde vraag en ben ik gaan zoeken. Ik heb niet alle monitors uit je lijst beluisterd, maar een deel wel. Na wat shoppen bleef er 1 met kop en schouders boven alle anderen uitsteken en dat was de Genelec 8020. Geen enkele andere monitor (in dit formaat) kan hier aan tippen. Ik heb de set inmiddels een half jaar in bezit en ben zeer tevreden.

Helemaal mee eens die 8020 zijn top !

vorige week de 8020's nog gehoord (ik was zelf de 8030/8040's nog eens aan het checken) en die zijn ech ongelofelijk voor hun grootte. Ik denk zelfs dat ze qua klank (niet qua volume) nog indrukwekkender waren dan de 8030's.

Back