kleine monitors

blijkt genelec fins te zijn ..altijd gedacht dat het van amerikaanse makelij was

In een kleine ruimte heb je meer room gain en de reflecties zijn ook nog eens sterker . Ik zou de bassreflec poort goed dichtstoppen dan neemt het laag met een 12 db octaaf af ter compensatie van je roomgain . Je bent ook direct het trage kwijt van een bassreflec poort .

gewoon gesloten maken dus .

Een kleinere woofer klingt zowiezo altijd beter dan een 8 incher .

ik heb ook naar yamaha Hs-50m geluisterd en die gaan het waarschijnlijk worden...

Fostex Pm 0.5 MKII ??

Zien er ook wel lekker uit , en staan hier bij mij thuis (a) , alleen ng niet de tijd gehad om aan te sluiten...

Origineel geplaatst door Jedee
ok ik ben wezen luisteren en het gaan genelec 8020a's worden:) :slotje:

Wow, je budget is in ene verdrievoudigd?

(oops, is een post uit 2003!)

Origineel geplaatst door Jedee
@redsound,

ik wil ze ook zooooo mooi !

:)

Ja ik heb ze ook gehoord bij dijkman in Amsterdam. Ik kwam eigenlijk om de RP-5's te horen en na 30 sec. zette de eigenaar (?) de genelecs aan :)

Origineel geplaatst door mischa
In een kleine ruimte heb je meer room gain en de reflecties zijn ook nog eens sterker . Ik zou de bassreflec poort goed dichtstoppen dan neemt het laag met een 12 db octaaf af ter compensatie van je roomgain . Je bent ook direct het trage kwijt van een bassreflec poort .

gewoon gesloten maken dus .

Een kleinere woofer klingt zowiezo altijd beter dan een 8 incher .

Mijn Event TR8's hebben die vertraging niet. Of kun je dat nieteens waarnemen?
Die vertraging hoor ik weer wel bij andere monitors in zelfde prijsklasse/ dat ze zo gaan "ademen en blazen".

Back