Tascam band recorder ((>4 sporen)

Status
Please reply by conversation.

ontwerper

Raadselachtig lid
Ik moet het eigenlijk niet doen maar ik ben benieuwd hoe mijn nieuwe mixertje samenwerkt met een meer-sporen bandrecorder. Daarom ben ik nu aan het rondkijken. Het liefst van Tascam/Teac met 8 sporen.

Op marktplaats ben ik wel iets tegengekomen maar men wil er teveel geld voor hebben. Dus als je nog iets weet... ;)
Eventueel heb ik een Studer/Revox B77 (HS) ter ruiling...

Re: Tascam band recorder ((>4 sporen)

Origineel geplaatst door ontwerper

Op marktplaats ben ik wel iets tegengekomen maar men wil er teveel geld voor hebben.

Bandrecorders zijn 1 van die producten waarmee mensen op marktplaats helemaal Bokito gaan. Iedereen wil net iets hoger inzetten dan de reguliere prijs waardoor soms onrealistische prijzen gevraagd worden. Vandaar dat in dit geval brutaal ver onder de prijs bieden gerechtvaardigd is. Je zal zien dat mensen op den duur toch wel op een realistisch bod ingaan, helemaal als je ze een begeleidend mailtje stuurt. Misschien dat ze toch een paar dagen (misschien zelfs weken) in de ontkenningsfase blijven, maar dat heet geduld.

Ik belde deze week nog naar een man die zijn 40 jaar oude doodsimpele stereo Sony bandrecorder te koop had staan. Ik zoek namelijk een eenvoudig ding zodat mijn vader zijn oude banden nog eens luisteren kan (zijn oude recorder is overleden). De alleraardigste man aan de telefoon was wijsgemaakt door een 'audiofiel' dat het een collectorsitem zou zijn, en dat op marktplaats zetten heel lucratief zou zijn. Hing ik daar aan de telefoon met mijn bod van 20 euro in gedachten (wat ook uiterst reeel was voor een idioot eenvoudige ding). Hij heeft het bod en mijn telefoonnummer opgeschreven en zou afwachten of er overboden werd.

Dat is dus 1 van de nadelen van online marktplaatsen. Het geldt weer niet voor alle producten. De tweedehands markt wordt namelijk idioot overspoeld met camera's. Hierin zie je juist een omgekeerde trend: mensen die denken dat hun duurbetaalde camera nog wel een paar honderd waard is, maar dankzij marktplaats toch met veel minder genoegen nemen.

Over de recorder zelf: Die Fostexjes die Elektrovolt noemt zijn inderdaad aan te raden (net als de Tascams en misschien zelfs Teacs). Ik heb zelf een Fostex Model80 gehad, en ondanks dat ik hem amper gebruikte mis ik hem toch. Het geeft toch een beetje een vakmanschapsgevoel met zo'n ding te werken.

Ik houd die Fostex inmiddels ook in de gaten, dus als iemand iets in de aanbieding heeft....

Voor mij is het allemaal een beetje experimenteel. De apparatuur moet wel fatsoenlijk werken natuurlijk maar ik wil er niet al te veel geld in stoppen want als er zo'n oud gevaarte onderuit gaat moet je maar afwachten of het te repareren is. En dat is waarschijnlijk duurder dan het ding waard is.

Men mag ook graag vermelden dat het apparaat vroeger tienduizenden guldens heeft gekost! En dan denk ik.. guldens.. wat zijn dat ook alweer? Het is zo irrelevant wat het gekost heeft...:stupid

Iemand zei laatst tegen me dat mensen ook vaak zulke hoge bedragen vragen omdat het apparaat voor hun een emotionele waarde heeft. Dus vraagprijs = werkelijke prijs + emotionele prijs :)
Omdat men er emotioneel moeilijk afstand van kan doen wil men financieel gecompenseerd worden.

Origineel geplaatst door ontwerper
De apparatuur moet wel fatsoenlijk werken natuurlijk maar ik wil er niet al te veel geld in stoppen want als er zo'n oud gevaarte onderuit gaat moet je maar afwachten of het te repareren is.

Inderdaad, dat was ik vergeten te benadrukken. Het mag toen veel geld geweest zijn, nu is het en blijft het een oud mechanisch apparaat. Dat was een reden dat ik van de Fostex afwilde. Het zou helemaal zonde zijn als je hem nooit gebruikt en hij blijkt opeens kapot te zijn. (Inderdaad, dan baal je nog eens extra dat je hem niet verkocht had toen je er aan twijfelde, hoe lullig het ook is om zo te denken).

Over de waarde; ik heb de mijne ongeveer 3 a 4 jaar geleden geruild voor een Yamaha An1x. Bij de Model80 werkte een paar van de leds in de VU-meters niet meer, maar daar stond tegenover dat de An1x ook in een arme optische staat verkeerde (en bij thuiskomst een defecte toets had, wat niet verteld was, de hufter).

Ik heb inmiddels een Fostex R8 aangeschaft. Als extraatje zit er een midi in/out to tape op. Voorlopig kan ik dus weer verder experimenteren!

Er mag een :slotje: op

Status
Please reply by conversation.
Back