Fuckin ruis uit de speakers

The Untitled

Ouwe rot
Gister avond heb ik mn nieuwe krk speakers aangesloten.
dit heb ik met tulp stekkertjes gedaan, omdat de output van mn geluidskaart tulp is.
maar als ik dan mn speakers aan zet ruist het als een gek, en als ik met de muis scroll hoor je dat terug in die ruis :D hehe

maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat mn nieuwe speakers noise uitzenden..
-wat moet ik halen/doen om die dingen te laten functioneren zoals het hoort?
-komt die ruis doordat de tulp ingang van de speakers ''unbalanced'' is?
staat er namelijk bij
-of ligt het aan mn geluidskaart?

alvast enorm bedankt :D

Heb je een aarde probleem misschien? Dat is vaak de oorzaak van ruis en het horen van de muis...

Vaak help het op de laptop/computer zonder aarde aan te sluiten, of de aarde van de pc/laptop fisiek te scheiden...

Je moet als eerste 'n keer de tulpstekkers uit de monitors halen en luisteren wat je dan nog over hebt aan ruis.

Verschil tussen balanced en unbalanced; dat kan je eenvoudig opzoeken op dit forum of via google. Dan krijg je daar een compleet beeld van, beter dan dat ik hier het verschil in 2 zinnen uitleg...

Origineel geplaatst door Flesje
Je moet als eerste 'n keer de tulpstekkers uit de monitors halen en luisteren wat je dan nog over hebt aan ruis.

Verschil tussen balanced en unbalanced; dat kan je eenvoudig opzoeken op dit forum of via google. Dan krijg je daar een compleet beeld van, beter dan dat ik hier het verschil in 2 zinnen uitleg...

Of juist de stekkers uit de computer halen, om te achterhalen wat ze onderweg oppikken.

Origineel geplaatst door bikkel
Of juist de stekkers uit de computer halen, om te achterhalen wat ze onderweg oppikken.

Ook dat inderdaad.

trek anders alleen je laptop adapter eens uit het stekkerblok...

Origineel geplaatst door The Untitled
oke ik heb het allebei geprobeerd, en dan is het allebeide keren goed.
ook heb ik het nu met mn andere (pci) geluidskaart geprobeerd, ik werk op een laptop.
maar die geeft dan ook ruis, mn laptop moet geaard worden dus..

Het kan ook interne ruis zijn die op electromagnetische wijze overspringt.

Maar je moet sowieso ff een audio interface regelen die het gebruik van monitorspeakers verantwoordt, dat lost waarschijnlijk dit hele probleem ook opl

Ik hoorde vroeger ook mn muis bewegen en de schrijf draaien etc. Dat was weg met een nieuwe geluidskaart.

-J-

kabels anders neerleggen, zodat er geen andere kabels overheen/onderdoor lopen, of eens een andere kabel proberen kan ook helpen. Ik had een soortgelijk probleem met een synth die via midi op de pc was aangesloten: als ik aan een controller draaide hoorde ik getik over m'n speakers. Kabels anders neergelegd en weg was het probleem.

Dan moet je of:
de aarde van je laptop afplakken
of:
de aarde van je laptop en monitors fisiek scheiden.

Het gaat er dus om dat ze elkaar via de aarde beinvloeden...

op de stekker, je hebt 2 pinnen en 2 sleuven, de 2 pinnen zijn voor de stroom, de sleuven voor de aarde...

Origineel geplaatst door The Untitled
ja nu is de ruis weg, maarja ik wil niet altijd op mn accu werken, want dan is die ook binnen no-time naar de klote

Ik heb exact hetzelfde probleem,

wat was dat juist over de pinnen en de sleuven bij een laptop?

Zou je dit nog eens kunnen herhalen, verduidelijken?:confused: .

thx

Ik zal het anders ff op een stekkerblok uitleggen:
de gaten zijn voor de stroom, de metalen pennetjes aan de zijkanten zijn de aarde...

Back