Cubase sync probleem

PietjePieter

pieterend lid
Okee mensen ik heb een probleem.

Even een kleine uitleg wat mijn probleem is, omdat ik niet zo thuis ben in cubase en midi enzo kan ik niet echt veel vak taal dus et komt mischien een beetje dom over=(

Okee ik ben met een vriend van me wat dingen aant opnemen in cubase hebben we als volgt gedaan: Eerst een drumtrack geprogrammeert en vervolgens alles zelf ingespeelt. Echter de midi drumkit van mn geluidskaart klinkt kut dus ik de midi via mn tascam audio interface naar buiten gebracht en die aan mn Gem equinox gehangen. Daar leuke drumsound opgezocht en die vervolgens weer opgenomen met cubase. Alleen nu loopt mn drum net een paar miliseconden achter op de rest:(

Volgens mij loopt dus mn midiclock van mn geluidskaart anders dan die van cubase of in iedergeval van mn tascam. Nu is mijn vraag dus hoe ik die goed met elkaar gesynct krijgt. Ik heb namelijk al op van alles zitten klikken maar et wordt niet echt beter:stupid.

Afijn ik hoop dat iemand mij effe op weg kan helpen. Alvast super bedankt :halleluja

lijkt mij gewoon een latencyprobleem. welke geluidskaart heb je? probeer anders eens wat in de settings van de device setup te veranderen en kijk wat er dan gebeurt

Ik zie Tascam Audio interface staan ... is dat een US 122 of 144? Indien dat het geval is gewoon je geluidskaart in de computer niet meer gebruiken en all monitoring via de Tascam doen. DI is zelf namelijk een geluidskaart met een goede audio uit (koptelefoon en lijnuitgang - wel effe goed kijken wat je beluisterd, de computer of de inputs).

en anders kun je gewoon bijv 1 of 2 kicks voor het begin opnemen. deze kun je dan als marker gebruiken om de rest makkelijk goed te zetten

greetz

Ja dat heb ik nu gedaan, 2 klappen aan et begin gezet en die geluik gezet.

Maar ben er niet echt blij mee, blijft een beetje een scrap oplossing vindt ik.

Maja het is in iedergeval latency van mn geluidskaart, mn geluidskaart loopt achter op de rest.
Mischien maar een keertje een echte geluidskaart kopen, en niet dat on board ding wat er nu inzit :S

Maar alvast bedankt voor de reacties en meer ideeen zijn altijd welkom natuurlijk:halleluja

Is mijn probleem een beetje ben echt altijd bezig geweest met gewoon spelen in bandjes enzo.
Is nu eigenlijk voor et eerst dat ik zelf wat aan recorden ben.
Daarvoor ook wel is een demo en dat soort shit opgenomen maar dat was altijd op harddisk recorders.

Probeer even alleen je TASCAM interface als geluidskaart te gebruiken en niet de in de PC ingebouwde. Je kan de Tascam gewoon als VST input in Cubase opzetten en als output definieren. Je draait dan alleen de OS geluiden en biepjes nog door de computer soundcard terwijl je Cubase out via de Tascm (koptelefoon of line out) gaat. Misschien dat dit je latency kan oplossen omdat je er alvast 1 (zwakke) schakel uithaalt.

Back