SPL Goldmike MK2

Spinal

Ouwe rot
Ik ben van plan de SPL Goldmike MK2 te gaan kopen, heeft iemand op het forum hier ervaring mee? Ik heb veel positieve dingen over de eerste Goldmike gelezen, maar kon verder vrij weinig over de MK2 vinden, ook niet op gearslutz. Nou is nieuwer niet altijd beter natuurlijk, zou dat de reden zijn waarom er nog maar zo weinig te vinden is over de preamp? Of kan ik gewoon maar beter gaan voor de eerste Goldmike? Heb ze beiden gehoord en bevielen me erg goed.

Ik wil 'm voornamelijk gaan gebruiken als preamp, maar ook af en toe om me synths door heen te sturen. Of heeft iemand misschien een betere suggestie voor deze prijsklasse? (€900 - €1200,-).

Attachments

• spl_goldmike_mk_ii_pimx_174161.jpg
    spl_goldmike_mk_ii_pimx_174161.jpg
    16,1 KB · Bekeken: 116
Da's grappig, ik heb toevallig ook altijd interesse in deze preamp gehad.
Naar mijn idee heeft de MK2 wel de features die mij aanspreken die de eerste (Goldmike 9844 is toch de eerste?) helemaal niet heeft. Met de Goldmike 9844 heb ik wel eens gewerkt, maar nog nooit met de MK2.

- de eerste versie heeft eigenlijk alleen maar een regelbare input gain en verder niets bijzonders.
- De MK2 heeft naast regelbare Tube Drive ook de mogelijkheid om de buizen helemaal te bypassen (Solid state). Zo kan je het geluid op verschillende manieren kleuren wat het een veelzijdigere preamp maakt.

Maar goed, de MK2 kost ook meer dan het dubbele vergeleken met de Goldmike 9844.
Helaas laat mijn budget het op dit moment niet toe om deze preamp aan te schaffen...

Nou ik heb het hele Goldmike MK2 verhaal maar geskipt en heb vandaag de Avalon VT 747 SP gekocht :D

En hij is veeeet! In ieder geval thnx voor de reply :)

Origineel geplaatst door PrinsJan
Avalon 747 als preamp ? Das knap !

Natuurlijk heb ik de 747 niet gekocht als preamp, dat lijkt me logisch. Ik neem de mic nu gewoon op via me ff800.

Origineel geplaatst door Catalunya
Ja dat is alleen een compressor lijkt me!!
http://www.avalondesign.com/images/VT747B.jpg
Geen 48 volt phantom power

Trouwens op je 21e een Avalon kopen is al knap :D

Gewoon hard werken?

Back