Waldorf The Waldorf Edition

gremlin23

Compleet gestoord!
Pakketje bestaande uit the PPG Wave, de Attack en de D-Pole filter voor maar 49 euro nieuw bij Thomann?!?
Ziet er heel erg aantrekkelijk uit! Helaas kan ik maar heel weinig reviews hiervan vinden op het internet.
De D-Pole en PPG Wave VST's zijn al bijna 7 jaar oud. Uit de tijd van de NI FM7 zo een beetje...
Hoe is de sound? Iemand hier ervaring mee? Mijn interesse gaat voornamelijk uit naar de PPG en D-Pole.

Ik hoor het wel,

Groetjes.

sound is waldorf ..je houd ervan of niet ...klinker heer lijk ..vooral de waldorf attack ..heel veelzijdige drum/12 parts polyfone synth ...lekker filters ...fm ;ringmod ...uitermate geschikt voor
experiment..bla bla ...voor demo kan je terecht op waldorf site

http://www.waldorfmusic.de/en/archive?relPath=/attack

ik heb ze ...niet legal best goede synth..de ppg leuke soundbanks

de attack ok fyn vanwege de vele automatisering van controllers diverse verschillende parameters
gewoon lekkere aparte drums sounds niet instant 909 enso

Prima reden om 49 euro uit te geven. Wel ff de updates van de waldorf site afhalen...

Origineel geplaatst door Allert
Prima reden om 49 euro uit te geven. Wel ff de updates van de waldorf site afhalen...
idd ondertussen is 1.2.4 al uit

Van de collectie vind ik Waldorf Attack veruit het leukste. Wel oppassen met sommige preset kits! Er zitten er een paar bij die misschien je monitors schade kunnen toebrengen ;). De D-pole filter vind ik nou niet zo geweldig. Wel leuk voor extreme effecten. De PPG klinkt niet onaardig, leuk voor de heb. Ik gebruik m in Cubase 4 en daar heb ik geen problemen met stabiliteit ondervonden.

Al met al een leuk koopje hoor.

Jammer dat de Attack het meest wordt geprezen, terwijl dit nou de pluggin is die mij het minst interesseert. Zijn er mensen die de PPG aanbevelen om een betere reden dan " leuk voor erbij "? Bij het lezen van jullie vriendelijke antwoorden krijg ik het idee dat met wat betreft "de sound" alleen de Attack de moeite waard is en dat de PPG Wave en DPole eigenlijk een beetje gedateerd zijn.
Mhhh ..

Origineel geplaatst door gremlin23
Jammer dat de Attack het meest wordt geprezen, terwijl dit nou de pluggin is die mij het minst interesseert. Zijn er mensen die de PPG aanbevelen om een betere reden dan " leuk voor erbij "? Bij het lezen van jullie vriendelijke antwoorden krijg ik het idee dat met wat betreft "de sound" alleen de Attack de moeite waard is en dat de PPG Wave en DPole eigenlijk een beetje gedateerd zijn.
Mhhh ..

ik vindt wel veel "presets "erg op elkaar lijke en zegt ietsover de vst denkik ...niet soo breedd

eigenlijk gebruik ik vst soms zoals crystal ...pentagon zeta ..vanwege dat ze allemaal erg verschillen en dus lekkere weirde ,..niet soo makelijk uit mn andere synths,...
sound te voorschijn toveren!

ik wil hier m,ee zeggen dat je bv niet en vst as basis moet egbruiken ...
meerdere div klankopwekking [blijft vst ]gebruiken ..
soms een additieve ...imposcar een van de leukere nog steeds

Origineel geplaatst door R-ond
ik vindt wel veel "presets "erg op elkaar lijke en zegt ietsover de vst denkik ...niet soo breedd

Je gebruikt een PPG Wave emulatie natuurlijk om het soort geluiden waar deze synth om bekend staat.

Voor € 49 kun je je geen buil vallen aan dit pakket, lijkt mij.

Ik gebruik juist de PPG Wave plugin vrij veel. Zit een preset bank bij van een of andere gast die erg mooie emulaties heeft gemaakt van klanken uit jaren 80 undergound nummers. Erg prettig. D- pole viel me ook helegaar niet tegen !

Attack moet ik nog een beetje induiken, was ook een beetje overkill aangezien ik ook al microtonic heb en een machinedrum...

Er is trouwens net een 1.2.5 uit, check de waldorf site....

Origineel geplaatst door Allert
Ik gebruik juist de PPG Wave plugin vrij veel. Zit een preset bank bij van een of andere gast die erg mooie emulaties heeft gemaakt van klanken uit jaren 80 undergound nummers. Erg prettig. D- pole viel me ook helegaar niet tegen !

Attack moet ik nog een beetje induiken, was ook een beetje overkill aangezien ik ook al microtonic heb en een machinedrum...

Er is trouwens net een 1.2.5 uit, check de waldorf site....

Die 1.2.5 is voor Mac only zie ik. Fixed dat nog iets bijzonders?

Idd lost alleen wat mac bugs op zie ik net, PC medemens word 1.2.4 aangeraden....

Ik heb zelf dit pakket al een aantal jaren op de mac (os9 en nu op osx) en ben nog steeds tevreden.

De attack is tegek, is overigens de eerste (en enige?) plugin waarvan later een hardware versie is gemaakt. Je moet wel een beetje van programmeren houden.

De ppg wave is super maar je moet van het geluid houden. Als je opzoek bent naar lofi sounds of sounds die je in die topsynth niet vind is dit de plugin voor jou.

De d-pole is absoluut een beest maar je moet er mee leren omgaan. Vooral de delay is cool als je deze op zijn kleinst zet met een feedback op 98%. Combfiltering ten top.

Hope this helps want 49,00 euro's is niet duur.

Ik heb 't pakket ook, en het is die centen echt wel waard. Het geluid is over het algemeen vrij herkenbaar, maar wel wat dunnetjes. Attack is een hele toffe drumsynth, waar je echt wazige dingen uit kan halen. Het duurt eventjes voordat je 'm onder de knie hebt, maar dan kan het echt leuk worden. De D-pole is ook erg bruikbaar. Het filter is op zich niet echt bijzonder, maar altijd handig. De vele extra opties maken het echt tot een toffe plugin. De presets zijn echt bizar! Alleen de overdrive vind ik wat lastig in te stellen, de stappen zijn veel te groot.
De PPG vind ik niet echt zo spannend. Het is niet echt mijn geluid, en ik vind 'm niet fijn programmeren.

Er staat trouwens wat extra info over de Edition op de Wiki: http://synthwiki.nl/index.php/Waldorf_Edition
;)

wat die attack ( en vele andere waldorf producten ) zo bijzonder maakt i de waanzinnig snelle lfo speed ...die crack modulator is eigenlijk niks anders dan een amplitude lfo
In combinatie met de ring mod ( wat in feite ook een amplitude mod. is ..in dit geval is de osc de modulator) kan je er heel bizzare sounds uthalen ...alsook moduleren van de delaytime .....geeft karplusstrong fake achtig resultaat ....of heel vette chorus
Vette bak ...ik overweeg al lang om de hardwarebak te kopen , omdat die 2 extra lfo's heeft etc ..maar W.ATTACK roeleert echt wel ..kopen die handel

Hey guys,

Ik heb het pakketje zojuist besteld.
Bedankt voor de uitgebreide info!
Ik ben nu wel heel erg nieuwschierig naar de Attack... :)
Groetjes en fijne dag,

Frederik.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Alleen de overdrive vind ik wat lastig in te stellen, de stappen zijn veel te groot.

Heb Zaterdag dit pakket besteld bij Thomann en heb het nu dus ook in huis..heb de Attack en D-Pole al eens gehad en toen veeeeeel meer voor betaald :D
Maar om ff een tip te geven wat betreft de stappen van de Distortion..klik op knop en als je kort bij de knop ''draait'' heb je idd grote stappen,maar rapapaaaa ga met muis ingedrukt naar de linkeronderkant van het schermpje en dan kan je hem ''fijner'' afstellen.Raar maar waar.

Vind de plug ins wel leuk en zeker voor die 49€ D-pole en Attack zijn zeker nuttig en de PPG moet ik me nog in verdiepen..

Origineel geplaatst door Kevin
Heb Zaterdag dit pakket besteld bij Thomann en heb het nu dus ook in huis..heb de Attack en D-Pole al eens gehad en toen veeeeeel meer voor betaald :D
Maar om ff een tip te geven wat betreft de stappen van de Distortion..klik op knop en als je kort bij de knop ''draait'' heb je idd grote stappen,maar rapapaaaa ga met muis ingedrukt naar de linkeronderkant van het schermpje en dan kan je hem ''fijner'' afstellen.Raar maar waar.

Vind de plug ins wel leuk en zeker voor die 49€ D-pole en Attack zijn zeker nuttig en de PPG moet ik me nog in verdiepen..
Bedankt voor de tip, ik ga 't proberen :).

Wat bestaat er ook een hardware variant van attack ?
edit1: gevonden hier
edit2: voor de liefhebber
waldorf2attackdiag.l.gif

Laatst gewijzigd:
Back