Theofiel
Ingeburgerd
Hoi,
Ik kwam laatst tot de ontdekking dat 1 van mijn KRK RP 5's monitors kraakt bij het weergeven van lage tonen. Ik vermoed zelf dat er iets in de kast resoneert, en het klinkt alsof dit de conus is... :confused:
Wanneer ik m'n vinger er lichtjes opleg ( met beleid natuurlijk) houdt het op.
Is er misschien iets stuk of is dit te repareren? Ze zijn nu ongeveer 1,5 jaar oud, zou het jammer vinden als ik deze nu alweer moet vervangen, want het is behoorlijk vervelend luisteren.
Vriendelijke groeten,
Theofiel
Ik kwam laatst tot de ontdekking dat 1 van mijn KRK RP 5's monitors kraakt bij het weergeven van lage tonen. Ik vermoed zelf dat er iets in de kast resoneert, en het klinkt alsof dit de conus is... :confused:
Wanneer ik m'n vinger er lichtjes opleg ( met beleid natuurlijk) houdt het op.
Is er misschien iets stuk of is dit te repareren? Ze zijn nu ongeveer 1,5 jaar oud, zou het jammer vinden als ik deze nu alweer moet vervangen, want het is behoorlijk vervelend luisteren.
Vriendelijke groeten,
Theofiel
Zover ik uit zijn bericht op op kan maken werken ze nog gewoon en geeft de conus bij geluiden. Speakers (lees: de spoel wikkelingen) blaas je niet zomaar op, dan eerder de componentjes op het filter en gezien ze actief zijn wordt dat ook al onwaarschijnlijk aangezien de filters dan meestal voor de versterker zitten en niet erna.