rm1x als sequencer voor mijn electribes

peer

Nieuwkomer
Wees gegroet mede forum genoten

Ik heb laatst bij een vriend een paar uurtje met zijn rm1x zitten kloten, en vond hem zwaar relaxed. nu zit ik er zelf over na te denken om er ook een te kopen omdat hij my voor live-setje (acid tekno) ideaal lijkt.
Zelf heb ik de electribe ES1 & ER1 + de KAOSS pad II. Zou deze combinatie een beetje relaxed werken, ik wil namelijk af van de interne sequencers van de electribes en ze laten aan sturen door de rm1x gewoon, omdat het anders te veel knopjes en lichtjes voor mij wordt tijdens een setje =) maar eerder omdat de rm1x de paterns veel soepeler & funkyer in elkaar over laat lopen.
Kan de rm1x ook NRPN data en is dit makelijk te programeren, dit aangezien de knopjes op mijn electribe daardoor aangestuurd worden (pitch etc.)

alvast mijn dank betuig voor het lezen van mijn thread

Rm1x

Rm1x

Als je een extra keyboard erbij hebt is de Rm1x helemaal makkelijk te programeren, maar ook met de knopjes op de machine is het beter dan die Electribes. Hij kan ook gewoon cc data opnemen, dus volgens mij moet het geen enkel probleem zijn. Belangrijk nadeel van de Electribes tov de Rm1x is dat die Korg doosjes maar patterns van hooguit 4 maten kunnen doen, de Rm1x gaat een stuk verder (16 meen ik uit mijn hoofd). Ik zelf vind de Korgs wel beter klinken trouwens.

(nb is die Kaospad II een beetje cool?)

Grtz,
Jeroen

Re: Rm1x

Re: Rm1x

Origineel geplaatst door Jeroen
Belangrijk nadeel van de Electribes tov de Rm1x is dat die Korg doosjes maar patterns van hooguit 4 maten kunnen doen, de Rm1x gaat een stuk verder (16 meen ik uit mijn hoofd). Ik zelf vind de Korgs wel beter klinken trouwens.

- De RM1X haalt 256 maten / pattern
- De standaard geluiden zijn mischien niet helemaal top, maar als je de effecten goed toepast, en de geluiden goed tweaked valt er heel wat van te maken.

Suc6!

Yawgmoth

Let er trouwens wel op dat je er 1 koopt met OS 1.13 (meest recente versie) lagere OS versies geven problemen met het aansturen van je externe midi dingetjes.

geen midi held

geen midi held

Nu ben ik niet echt een midi held maar cc midi codes zijn toch anders dan NRPN code, dat de rm1x cc kan versturen had ik gelezen maar jammer genoeg als ik extern b.v. de modulation depth op mijn ER1 wil veranderen moet ik dit doen met NRNP en in cubase ging met dat niet gemakelijk en inovatief af.

(en ja die KP II is een geniaal apparaatje perfect gewoon weg en je kan zelfs de touch pad x en y controllers ook nog via midi aansturen. maar hij komt het meest tot zijn recht tijdens een live set of met wat vrienden thuis zitten freestylen. hij is trouwens ook zwaar flex om bij je draaitafels te hebben.)

eerst twee opmerkingen;

- met de electribes kun je gewoon songs maken (maximaal 128 patterns).
- en volgens mij is het de bedoeling dat de geluiden van de Korg's worden gebruikt. Dus discussie over RM1X geluidskwaliteit is in deze setting niet zo relevant.

NRPN's zijn veel gecompliceerder dan normale CC's. Zeker in een live situatie. Programmeren van NRPN's op een externe sequencer is bewerkelijk (maar het kan wel!). Ik probeer het zoveel mogelijk te voorkomen ;) Ik gebruik een externe sequencer om een ES-1 aan te sturen; pattern, songs en losse samples stuur ik via sequencer aan; het draaien aan de knopjes doe ik gewoon live.

btw: Pitch van de electribe wordt gewoon aangestuurd door de... pitch bender! Geniaal huh?

thx

thx

dank u

maar ik had eigenlijk ook al stiekem besloten om hem zo ie zo te kopen

NRPN's

NRPN's

In feite zijn NRPN's boodschappen die middels 2 CC's boodschappen verstuurd worden. Dus als je sequencer CC's ondersteund, worden NRPN's ook ondersteund.

Grtz,
Jeroen

zo dan..

zo dan..

Heej, deze was alweer wat ouder maar hij kwam wel t meest in de buurt van wat ik zocht.. Maar niet helemaal :).

Ik heb een em-1 en sinds kort ook een rm1x en nou wil ik, als dat ken, me rm1x laten vertellen aan me em-1 dat deze pattern A.01; A.02; A.03 t/m A.40 moet spelen. Een soort van patternchain dus..
Ik ken me em-1 wel een pattern laten afspelen en via midi op me rm1x weer opnemen en vervolgens dezelfde pattern op de rm1x weer laten afspelen en via midi de em-1 als toongenerator gebruiken dus dat ik een het dezelfde bedoeling heb allemaal dus het werkt in ieder geval (ben totaal nog niet goed met midi :))..
Maar wat ik zeg, wil nu dus niet alle noten op me rm1x hebben staan maar alleen een regel die verteld dat A.01 de eerste 4 maten moeten worden gespeeld, maat 5 t/m 8 pattern A.02 en zo voorts... De pattern-chain op de rm1x, songmode op de em-1, knopje F-11 op je toetsenbord in Impulse Tracker :)... Die richting bedoel ik zeg maar.
Hoop dat ik een beetje begrijpelijk ben.. In ieder geval zwaar bedankt alvast..
Ohoi, dr00p....

Back