[track] wandering in the forrest (ambient)

isnieZot

HAKKEUH!!!!!
lo,

hier een nieuwe ambient track voor jullie. hij is nog niet af.
ik ga er klein beetje meer variatie insteken en ik ben ook nog niet
zeker over de drumsamples die ik gebruikt heb. maar ik ben vrij
tevreden over het geheel, maar het kan zeker beter,we zullen
wel zien. graag had ik wat commentaar, advies, enz....
ok nu moet ik gaan studeren voor mijn examens :stupid :stupid :stupid

klik mij

greets isnieZot

Hij is lekker. Weer eens wat anders dan de 4x4 tracks. :)

Je gebruik van noten/akkoorden doet een beetje vreemd aan. Da's even wennen.

Klein beetje (extra) galm zou wel passen. Maar de mix is wel OK. :)

heel origineel en interessant! die mictrotonale verschillen werken heel goed.. al kan ik dat pas oordelen na nog een paar kjeer luisteren. het is imho geslaagd en de geluiden zijn ok en overtuigend
ligt misschien aan mijn boxen.. maar mn ramen trilden , er zit er een soort lage resonantie in de baslijn die iets minder mag
Soms komen er geluids lagen bij elkaar die tietgoed werken. .. en die je volgens mij ook niet gepland had. anders ben je geniaal namelijk. .ik mis geen reverbs, delays of wat dan ook. knap!

nog ff beluisterd.. het ritme is intrigerend..doet me aan Ravel denken, aan de samengestelde ritmes uit het begin vd vorige eeuw. hoe heb je dat gesequenced?

Laatst gewijzigd:
Hier hou ik wel van, de akkoorden klinken idd lekker vaag en er zit een mooie afwisseling van lagen in. De drums mogen wel iets speelser maar dat is persoonlijke smaak. Er zit in ieder geval wel gevoel in en het is weer eens wat anders. suc6!

ehr.. ambient zeg je? Ja de eerste minuut wel ja. Dat vind ik ook het positieve van het nummer. Op het moment dat ik de drums hoorde dacht ik: doe dat nou niet.. Allemaal nogal subjectief, maar ik vind die drums niet fijn klinken.
En als ik dan toch aan het miereneuken ben, de eerste noten lijken teveel te overlappen waardoor je die resonanties teveel hoort IMO..

Arv

Ben het wel met Arv eens.... die drums moeten anders of helemaal weg en dan wellicht een andere soort variatie erin...... maar als je me nu vraagt welke variatie..... geen idee...... het nummer geeft me zo ff geen kiebels.....

Maar je zei zelf al dat je nog niet klaar was..... dus ben benieuwd om hem helemaal AF te horen....

Succes..

CP

fuse: thx voor je reply. ja mijn gebruik van noten en akkoorden is misschien niet volgens de regels
(alhoewel ik 5 jaar muziekschool heb gedaan) maar ik hou nie zo van alledaagse nummers.

Naton: bedankt voor je complimenten, je doet me blozen man. ja er zit wel veel resonantie op men baslijn die ga ik nog proberen wegkrijgen zonder dat het de warmte ervan aantast. En over mijn genialiteit heb ik ook mijn twijfels, als ik een nummer maak ga ik puur op gevoel af. ik begin met een baslijn en speel die in mijn gedachten na, dan bedenk ik er een melodie bij in gedachten en die probeer ik dan zo goed mogelijk na te maken. de track is volledig met fruity loops gemaakt btw. :D

Kozmix: Ik geef je gelijk over de drums, daar ga ik nog werk van maken.

Bahamut: thx voor je reply :D

Arveyman: Ambient is een groot begrip. je kan heel ver gaan in ambient zoals Steve Roach of je kan het ietsje ritmischer aanpakken zoals Boards of Canada. bijde maken ambient maar toch helemaal anders. Ik ben niet volledig tevreden met de drums zoals ik al zei in het begin. Ik ben van plan de drums te houden maar het anders aan te pakken.
hoe weet ik nog niet....
bedankt voor je eerlijkheid en voor je reply :)

Cubic_Planet: bedankt voor je reply.

greets isnieZot

Back