Shock mount mic --> schroefdraad

Phony

Gegeristreerd lid
Ok, beetje een wazige topictitel misschien, maar ik zal het uitleggen.

Normaal gesproken heb je een microfoon shock mount, en die monteer/schoef je op een stuk schroefdraad wat op een standaard zit. Het gaat me dus om het stuk schroefdraad waar je de shock mount opzet.

Ik heb namelijk zo`n stuk nodig om m`n shock mount op een bestaande (geen mic)stand te monteren. Het zal wel een gestandaardiseerd iets zijn (leuke woordspeling) :geslaagd:
Ik vraag me nu dus af waar ik zo`n stukkie vandaan haal... En of het eventueel bij een doe het zelf zaak te halen is. Misschien wel als reserve onderdeel te bestellen? Online / regio Haaglanden?

Wie O Wie? :eureka:

ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt..... 8)

Je hebt microfoonhouders met 2 verschillende soorten schroefdraad. Als je toevallig net de grootste maat nodig hebt (vraag me niet naar de maten, weet ik niet uit m'n hoofd), zou je iets kunnen proberen te maken met zo'n verloop. Die verloopjes zitten meestal wel bij een mic, en anders zijn die zeker los te koop.
De verloopjes die ik heb zijn van messing, maar als ze er ook van staal zijn, kun je misschien iets creatief lassen ofzo.

Ik heb eigenlijk geen idee welke maat ik nu heb...... Denk dat ik met het hele zaakje maar `ns naar een winkel stap :P

iemand anders nog tips toevallig?

Back