Korg Mono/Poly

Status
Please reply by conversation.
Origineel geplaatst door 6 trak
voor die prijs mag ie wel puntgaaf zijn... wat een barrel van een achterkant :erm:

wat de achterkant betreft ben ik het met je eens, ik vind dat ook niet mooi, hoewel het op de digitale foto erger lijkt dan het is. (dat valt me trouwens vaker op.)

maar over de prijs wil ik best nog wel een discussie aangaan, ik heb ze al in vergelijkbare staat voor vergelijkbare prijzen zien gaan en puntgave voor 100-150 euro meer. en we hebben het nog steeds over een cosmetisch punt.
natuurlijk gun ik jou van harte een puntgave mono/poly voor 650, maar je zal er wel hard naar moeten zoeken.

Origineel geplaatst door 6 trak
voor die prijs mag ie wel puntgaaf zijn... wat een barrel van een achterkant :erm:

hihi
hy is wel eerlijk
die 6
maar wat me idd opval dat bv een pro one ronde 5a600 schommelt en monopoly ook
en t een vd leukere dikke mono synth zijn
en niet eg meedoen aan de afgelopen jaren prijstygingen

of miss ik iets

Kon mijn puntgave MoPo 2 jaar geleden amper voor 500 ballen kwijt. Wat is er in de tussentijd toch gebeurd?

Wel een waanzinnig bakie overigens, ooit een mono trakkie mee gemaakt voor hiero.

ik dacht dat ik er ook niet echt omheen gedraaid had. ik vind het ook altijd knapper om eerlijk over je eigen tekortkomingen te zijn dan over die van een ander.

als ron bv als prijsanalyticus praat over de prijzen van pro1 en monopoly zit daar ook een beetje stemmingmakerij bij; hij zou het graag zo zien namelijk. maakt mij verder niet uit, maar blijft een beetje doorzichtig.
heb de laatste maanden 3 keer een pro1 voor 900 euro zien gaan, monopoly voor 750 (1x) en 700 (1x) en ik zie ook niet alles. wat the q zegt klopt wel, monopoly was paar jaar terug gewoon rond 450. maar ook een periode 1200 gulden. het is ook wel een leuke synth, net als de pro1.

Toen ik mijn Mono/Poly vorig jaar door een ruil met een Pro One met een ander forumlid had gekregen, heb ik hem te koop gezet. Hij moest toen ook 600 opbrengen. Dus ik vind je prijs helemaal niet gek, Leo. Trouwens, jij bepaalt de prijs en de gek wat hij ervoor geeft. :)
Met de modificaties die ik heb laten aanbrengen, zou hij nog eens 300 meer moeten kosten, maar die hebben de synth zo verbeterd, dat ik hem niet wegdoe.

Origineel geplaatst door Leo
ik dacht dat ik er ook niet echt omheen gedraaid had. ik vind het ook altijd knapper om eerlijk over je eigen tekortkomingen te zijn dan over die van een ander.

als ron bv als prijsanalyticus praat over de prijzen van pro1 en monopoly zit daar ook een beetje stemmingmakerij bij; hij zou het graag zo zien namelijk. maakt mij verder niet uit, maar blijft een beetje doorzichtig.
heb de laatste maanden 3 keer een pro1 voor 900 euro zien gaan, monopoly voor 750 (1x) en 700 (1x) en ik zie ook niet alles. wat the q zegt klopt wel, monopoly was paar jaar terug gewoon rond 450. maar ook een periode 1200 gulden. het is ook wel een leuke synth, net als de pro1.

Bij mijn thuis is 1200 gulden nog steeds maar 545 Euro.
En ik heb de laatste maanden een Pro one verkocht zien worden voor 483 Euro en een Monopoly voor minder dan 600.
Tis maar net waar je op let, of je verkoper bent of koper natuurlijk!

dat er naast hoge ook lage prijzen tevinden zijn ben ik helemaal met je eens en dat het een kwestie van geduld geluk en hard zoeken is weet ik ook. dat heb ik zel fook regelmatig aangegeven bv over de pro1.

die pro1 voor 483 was wel erg goedkoop dan, misschien in amerika?

bij mijn thuis realiseren we ons intussen dat het nauwelijks steek houdt de euro naar guldens om te rekenen volgens de door de euro-maffia voorgeschreven koers. dat doen we dan ook al lang niet meer.

zullen we weer on topic gaan? we zijn nu eigenlijk aan het reageren op een verkoopthread en tenminste 1 van de mensen die reageert heeft in het verleden in een discussie hierover al eens aangegeven daartegen te zijn.

een van de allerbeste mono-synths ooit, ik begrijp niet waarom ze zo goedkoop zijn nog steeds, maar da's goed...geen slapende honden wakkermaken :D

Ik zou hem gewoon houden Leo, daar krijg je spijt van als je hem wegdoet.

hij is leuk, klinkt met de effecten aan ook goed, maar is me te groot. en hij kan wat mij betreft niet tegen de micromoog op. ik heb al een paar keer spijt gehad en m steeds weer teruggekocht. deze gaat echt weer....

Origineel geplaatst door Akikaze
Met de modificaties die ik heb laten aanbrengen, zou hij nog eens 300 meer moeten kosten, maar die hebben de synth zo verbeterd, dat ik hem niet wegdoe.

Wat voor modioficaties heb je laten aanbrengen?Daar ben ik erg benieuwd naar,ik ben ook een grote mono/poly fan..
Ik snap ook niet dat zo'n vette synth zo weinig mag kosten..:eureka:

heren..

allen dank voor het bumpen van de prijs van de MP4 :confused:

heeft behalve Leo er ook nog iemand een te koop?

Origineel geplaatst door RednoiZ
Wat voor modioficaties heb je laten aanbrengen?Daar ben ik erg benieuwd naar,ik ben ook een grote mono/poly fan..
Ik snap ook niet dat zo'n vette synth zo weinig mag kosten..:eureka:
Schakelaar voor supersnelle envelopes en cv ingang voor in- en uitschakelen van de effectsectie en schakelaar om de externe schakeling te annuleren.

Origineel geplaatst door smackos
een van de allerbeste mono-synths ooit, ik begrijp niet waarom ze zo goedkoop zijn nog steeds, maar da's goed...geen slapende honden wakkermaken :D

en ik geef je geen ongelijk!

Origineel geplaatst door Akikaze
Schakelaar voor supersnelle envelopes en cv ingang voor in- en uitschakelen van de effectsectie en schakelaar om de externe schakeling te annuleren.

ohh shit jij antwoord voor onze leo ?
kent iedereen de truc vd switched lfos ertussen in krijgje blijk baar high freq lfo,s ,...
hoever weet ik eg eg niet maar bv in sync / mod . stand levert dit eg dikke ,..mod. sounds op !

kijk de monopoly is een vd idd nog net niet door geschoten synths ,..en helaas [postert] datje er naar vraagt dat iedereen ergelijk iets van maak waarom deze synth soo mega moet zijn en dus boven de 600+ gevraagd moet worden

ik denk dat de ms20 pro one ...syst100 101/102 allemaal rond de 6a800 liggen theses days
ik durf gerust t e zeggen datk mn pro one kocht 4 450 gld ...
en bv een system 100 101 synth erby voor 650 gld ...
waar is die eu / gld verhouding tegen woordig nog opgebaseerd ...nergens toch
maar ik vraag bv ook geen 900+ voor mn pro one
en mn bv dv 80 heb ik met ...."dob "geruil int gld tydperk met een cs30 vraag ik ook geen 900+ eu voor,..
as een sh 101 600+ opbrengt tegenwoordig ...
doe mij bv maar een poly six met midi kit haha [diversete koop tegenwoordig ] voor schamele 400
bv expanded stereo / job / vinnie q

monoploy is wel total andere structruur ,...maar zoals je treug kan lezen isdat wel de enige synth die zelfde sound architectuur heeft

voor de prijs van bv een mp is de vermona ...performer van scarum eg een aanrader ....hmmmhad levka m ook niet te koop
een modulair inzet bare synth [hangter van af welke versie je hebt; ...en 4x1/1x42x2 voice synth ]
ok dat kan ongeveer de monopoly ook
marrrrrrrrrr dese kan egveeltrucjes asje de cv gate intreface installed hebt !
weetj ewat een dikkerd t dan is ...ik ken geen synth die dit allemaalken ,..ja meerdere sem mo0dules ...?
onsinronzin ,..
vermona performer ruls bigtime ...[ volgens mij ]
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=78761&highlight=vermona+performer

Origineel geplaatst door Leo
dat er naast hoge ook lage prijzen tevinden zijn ben ik helemaal met je eens en dat het een kwestie van geduld geluk en hard zoeken is weet ik ook.

en voila!

geduld bleek maar weer eens schone zaak te zijn..

gewoon via de goeie ouwe markplaats.nl
'gevraagd' advertentie geplaats, 2 weken later; een puntgaaf exemplaar in huis..

Heeft 25 jaar op zolder gestaan, en is volgensmij alleen tijdens de feestdagen naar beneden gehaald..
Zo'n mooi exemplaar heb je alleen gezien als je hem in '81 zelf hebt gekocht..
De goede man had zich zelfs destijds ingeschreven op de wachtlijst voor de eerste leveringen
Werkelijk waar geen krasje; potmeters lopen zelfs nog stroef, inclusief kreukvrije manual en patch boekje..

Wat betreft de prijs, en de speculaties alhier in deze thread;
laat ik zeggen dat het bedrag tussen de 499 en 501 euro zat.. :)

Status
Please reply by conversation.
Back