Geen Noten, Bij Opname met keyboard

Syco

Ingeburgerd
Hallo ,,

Ik heb hulp nodig ..

Ik heb een psr-1500(keyboard) & ik neem via line in- line out de audio op, die ik speel op mijn keyboard, in FRUIY LOOPS 7 .. maar, hij neemt op en alles, maar ik zie helemaal geen noten ! (ook niet op de piano roll, nergens)

Hoe kan dit ??

kan iemand mss een antwoord geven, ik heb echt hulp nodigg..

bedankt ..

wat tactic probeert te zeggen is volgens mij
1. lees eens wat over midi, wat het is en hoe het werkt
2. koop 2 midi kabels en sluit deze aan op je PC (voor zover mogelijk)

ja.

maar hij is al midi aangesloten..
het is gewoon dat ik geen noten ontvang op fruityloops zelf.
ik speel op de keyboard, en neem het op, normaal gezien zoude er toch ook noten zijn dan ? (op de piano roll van fruityloops)

maar dat doet hij niet, weet hier iemand mss veel van fruityloops ?

bedankt , bedankt voor jullie feedback !

hij neemt zeker op, ik heb het gisteren nog geprobeerd.

@ Heine : jahh, ik neem niet op met midi geloof ik, ik heb de kabel aangesloten vanvoor aan mijn geluidskaart, in line-in & out ,, en aan mijn keyboard hetzelfde .. dus hij neemt op, maar de noten verschijnen niet op mijn programma..

thanks

ahzoo ?! kan je me mss ook vertellen hoe je hem dan midi aansluit ? want ik geloof dat ik dat eens geprobeerd heb, maar het lukte niet, hij nam helemaal niks op, met fruityloops ..

MIDI-kabel aansluiten op MIDI-Out van je keyboard en MIDI-In van je geluidskaart. MIDI-spoor in FL aanmaken en MIDI-In als bron aanwijzen. Op REC drukken en presto. (Heb je trouwens niet veel kennis van FL voor nodig.)

Origineel geplaatst door Meinte37
MIDI-kabel aansluiten op MIDI-Out van je keyboard en MIDI-In van je geluidskaart. MIDI-spoor in FL aanmaken en MIDI-In als bron aanwijzen. Op REC drukken en presto. (Heb je trouwens niet veel kennis van FL voor nodig.)
hoe maak je een spoor aan dan ?(midi-spoor) & hoe aanwijs je, dat midi-in de bron is ?
ik heb fruityloops nog niet zolang, pas 4 maanden, maar ik heb helemaal geen verstand van dit ! sorry..

bedanktt

Origineel geplaatst door Syco
hoe maak je een spoor aan dan ?(midi-spoor) & hoe aanwijs je, dat midi-in de bron is ?
ik heb fruityloops nog niet zolang, pas 4 maanden, maar ik heb helemaal geen verstand van dit ! sorry..
Hmmm, in die 4 maanden had je de handleiding makkelijk 37x kunnen doorlezen...
Staat allemaal echt wel in de handleiding...beetje doorzetten voordat je hier naar de bekende weg (want dat is het) vraagt!

Als je noten via midi wil opnemen moet je wel de usb aansluiting van je keyboard aansluiten op je pc en dan vervolgens even de settings goed zetten in fl studio......

Ik zit op mijn werk dus kan even geen screen-shot maken maar dit kan je doen bij options....dan kies je voor midi settings en daar moet je even een keuze maken bij je midi input!!!

Je kiest dan met wat voor midi-apparatuur jij fl wil aansturen en dan moet je dan aanzetten met en-able.....

Als die van jou er niet tussen staat kies dan voor generic controller(uit mijn hoofd dus excuses als ik fout zit met die naam van die controller)

Als het goed is moet het zo werken!!!!Kies anders even voor help en zoek naar midi in fl!!!Dit hoofdstuk staat namelijk erg duidelijk in de gebruiksaanwijzing omschreven!!!

Suc6!!!!!

jahh, ik weet het .. maar ik heb tot nu toe alleen met samples gewerkt, ik heb pas 3 dagen mijn keyboard.

Origineel geplaatst door Mozt-Hard
Als je noten via midi wil opnemen moet je wel de usb aansluiting van je keyboard aansluiten op je pc en dan vervolgens even de settings goed zetten in fl studio......

Ik zit op mijn werk dus kan even geen screen-shot maken maar dit kan je doen bij options....dan kies je voor midi settings en daar moet je even een keuze maken bij je midi input!!!

Je kiest dan met wat voor midi-apparatuur jij fl wil aansturen en dan moet je dan aanzetten met en-able.....

Als die van jou er niet tussen staat kies dan voor generic controller(uit mijn hoofd dus excuses als ik fout zit met die naam van die controller)

Als het goed is moet het zo werken!!!!Kies anders even voor help en zoek naar midi in fl!!!Dit hoofdstuk staat namelijk erg duidelijk in de gebruiksaanwijzing omschreven!!!

Suc6!!!!!

ok man !!! bedanktt, (mijjn vorige bericht, was voor Meinte bedoelt)

ok man !!! bedanktt, (mijjn vorige bericht, was voor Meinte bedoelt)

Geen dank;) maar werkt het nu ook????

jahh, ik weet het .. maar ik heb tot nu toe alleen met samples gewerkt, ik heb pas 3 dagen mijn keyboard.
...en dat betekent dat je de handleiding niet kunt lezen? :confused:

Back