Geen Noten, Bij Opname met keyboard

Origineel geplaatst door Meinte37
...en dat betekent dat je de handleiding niet kunt lezen? :confused:
of de geheime search knop gebruiken :duivels:

Origineel geplaatst door Mozt-Hard
Geen dank;) maar werkt het nu ook????
Ik kan het nu niet proberen, ik zal dat vanavond doen, ben niet thuis nu.. dan zal ik eens rustig kijken.
ik hoop dat het luktt !

vanavond zal ik je het antwoord geven als het gaat of niet.

Origineel geplaatst door Meinte37
Hmmm, in die 4 maanden had je de handleiding makkelijk 37x kunnen doorlezen...
Origineel geplaatst door Syco
jahh, ik weet het .. maar ik heb tot nu toe alleen met samples gewerkt, ik heb pas 3 dagen mijn keyboard.
waar ken ik dat toch van...

.... lame raaie, jij maakt vast hardcore?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak
waar ken ik dat toch van...

.... lame raaie, jij maakt vast hardcore?

Wil je voortaan je bekrompen mening voor je houden.........want ook mensen die van die muziek houden kunnen zich verdiepen in de technische aspecten van deze hobby!!!:kont:

hey .. ik heb je raad opgevolgt, maar het is niet gelukt.
ik heb de keyboard (psr-1500) met usb aangesloten, en generic enable aangeklikt.
het werkt nog steeds niet, ik heb geen enkele signaal, en als ik nu iets opneem, doet hij het niet.
Ik ben de handleiding aan het lezen maar de info niet die ik nodig heb.
De bedoeling is: de noten die ik opneem met keyboard in fruityloops, opnemen met dezelfde geluid, van de keyboard.
& dan de noten zichtbaar zien op de piano roll..
ik wil de keyboard niet gebruiken als midi-controller, gewoon opnemen met de geluiden van de keyboard zelf..Zoals je kan doen als je met audio-opneemt.

bedankt

Wil je voortaan je bekrompen mening voor je houden.........
gaat er om dat men zich eerst gemakshalve kan verdiepen in de handleiding en dan eventueel wat vragen stelt op sf...

want ook mensen die van die muziek houden kunnen zich verdiepen in de technische aspecten van deze hobby!!!:kont:
sommigen doen dat dus niet (genoeg)...

bedankt en tot ziens...

Laatst gewijzigd:
midi out van keyboard naar midi in van pc en dan kanaal gelijk zetten

We gaan er maar even van uit dat je inderdaad erg weinig van midi weet.
Wat voor aansluitingen zitten er eigenlijk op je PC ?
Is er sprake van een geluidskaart met midi-interface, of misschien een losse midi-interface, of loopt de hele handel via usb en een externe midi-interface...
Tot nu toe is dat nog niet ter sprake gekomen.
Zo te horen moeten we gewoon terug naar af:
kabel van keyboard naar pc, en dan wel van de midi-uit naar de midi-in van je interface
kabel terug voor midi hoeft niet eens, als ik lees wat je wil: geluid opnemen op een audio spoor, en over midi de noten laten registreren in een midi-spoor.
Ik ken FL niet, maar ik ga er vanuit datje dan wel twee sporen tegelijkertijd op moet nemen??

Er zijn nogal wat programma's die een fijn knipperend ledje simuleren als er midi-activiteit wordt geconstateerd. Ook al staat er niks op te nemen. Zit zoiets ook in FL, en if yes, knippert er dan wat als je je PSR betast ??

Origineel geplaatst door 6 trak
gaat er om dat men zich eerst gemakshalve kan verdiepen in de handleiding en dan eventueel wat vragen stelt op sf...

sommigen doen dat dus niet (genoeg)...

bedankt en tot ziens...

Ik ben met je eens dat er meer in de handleiding gelezen mag en kan worden maar dit heeft niets met een bebaalde muziek stroming te maken....vandaar mijn reactie:mega:

Origineel geplaatst door Syco
hey .. ik heb je raad opgevolgt, maar het is niet gelukt.
ik heb de keyboard (psr-1500) met usb aangesloten, en generic enable aangeklikt.
het werkt nog steeds niet, ik heb geen enkele signaal, en als ik nu iets opneem, doet hij het niet.
Ik ben de handleiding aan het lezen maar de info niet die ik nodig heb.
De bedoeling is: de noten die ik opneem met keyboard in fruityloops, opnemen met dezelfde geluid, van de keyboard.
& dan de noten zichtbaar zien op de piano roll..
ik wil de keyboard niet gebruiken als midi-controller, gewoon opnemen met de geluiden van de keyboard zelf..Zoals je kan doen als je met audio-opneemt.

bedankt

Je kan met midi geen geluid opnemen. Je kan alleen de noten opnemen en je sequencer vertellen dat hij die noten moet afspelen op je keyboard. Dat doe je door (als het opnemen is gelukt...) de midi-out toewijzen naar de midi in op je keyboard.

Als je het geluid wilt opnemen, dan moet je wat je speelt op een audio kanaal opnemen. Maar dan kan je de noten dus niet meer aanpassen!!!

Ik ga er van uit dat de topic-starter fijn zijn keyboardsound op zijn pc wil opnemen, waarbij hij tegelijkertijd in notenschrift wil opslaan wat hij gespeeld heeft.
Niet meer dan dat.
Dus de audio out van zijn keyboard naar de audio-in van zijn geluidskaart.
En de midi-out van zijn keyboard naar de midi-in van zijn weet-ik-veel-welke-interface
Lekker FL opstarten, een audiospoor klaarzetten voor opnemen, een midi-spoor ernaast voor opnemen, en gaan met die banaan.
Dat zou toch gewoon moeten lukken ? Ook met FL ?

Hij kan natuurlijk ook eerst alleen midi opnemen, vervolgens allerlei verbeteringen aanbrengen (indien gewenst), en als alles klaar is zijn midi afspelen, en tegelijkertijd de audio opnemen.
Heeft hij ook nog wat aan zijn midi-out op zijn weet-ik-veel-welke-interface :)

Misschien ook hier maar weer de tip: zoek een wijsneus in de buurt, bied hem een redelijke vergoeding (kratje lekkers of zo) en haal hem een uurtje of wat in huis.
Zo te horen is Syco nog in een zeer pril stadium van zijn midi-carriere bezig.
Wordt het gelijk een masterclass.

Back