Logic 5 pc en kontakt multy use ?

glennplumber

Kneed je synth
Ik heb kontakt al best lang en heb net geupgrade naar de versie 2.
Voorheen gebruikte ik kontakt in mn hardware setup als sampler en gebruikte daarbij 1 program waar ik al mn samples onder een midi noot plaatste.

Nu gebruik ik dus bijna geen hardware meer en wil meer verschillende programs laden. Nu laad ik gewoon een nieuwe kontakt in logic onder een andere track en midi channel, maar vind het wel zonde van mn cpu als je dat bijvoorbeeld alleen doet omdat je een kick over een apparte channel wilt.

Wat ik dus niet voor elkaar krijg is om meerdere programs in 1 kontakt onder verschillende midi channels te draaien. Zodat ik dus niet meerdere kontakts open heb staan in logic.

Het probleem zit hem denk ik in logic gezien de vst daar aan een track met midichannel gelinked is. En je dan (zover ik weet!) maar 1 midi channel per track kan versturen ?

Is er iemand die weet hoe je dat voor elkaar krijgt ?

Alvast bedankt !!
Glenn

Mmmm als ik een cubase demo draai kan ik het zo instellen !

Zal dus echt aan logic liggen ... begin te twijfelen of het wel mogelijk is in logic 5.5 !?

logic 5.5 voor de PC is een vet pakket maar hopeloos verouderd. zover ik weet heeft het geen support voor mulitpleout vst´s. Je gebruikt waarschijnlijkj wel de laatste versie van Cubase waar het in kan, in logic 7 kan het namelijk wel.

groetjes!

Ik heb al jaren hetzelfde probleem / vraag.
Dit geldt voor alle multitimbrale VST's.
In de manual is er niets over te vinden, wellicht omdat het over externe (3rd party) VST's gaat.
Maar hoe zit het dan met hun eigen EXS24 sampler ?

Dit staat letterlijk in de manual van de EXS24:

" To use the EXS24 with different multiamples responding ons different midi channels, you will need to open the desired number of EXS24 instances on different Audio Instrument Objects."

Dit is idd één van de tekortkomingen van de versie op PC.
Evenals het feit dat je geen 2 midikanalen tegelijk op 2 verschillende tracks kan opnemen.
Schande ! Maar het is dan intussen ook al een "oud" programma.
Wellicht is het in de Pro7 Mac versie wel mogelijk.

Wat ik me dan wel afvraag is de keuze mogelijkheid bij het instellen/activeren van VST's in de corresponderende tracks :
"Multi Instrument"
Experimenteren, en het aanmaken van nieuwe environments heeft nooit iets opgeleverd...
Ook geen woord daarover in de manual.

Attachments

• mi.jpg
    mi.jpg
    49 KB · Bekeken: 151
Origineel geplaatst door brmzz
in logic 7 kan het namelijk wel. groetjes!

Ok, ik ga zodadelijk die MAC G5 scoren. :D

Zo erg is het toch niet om een Mac te gebruiken?

Ik zou willen dat die Intel versies wat eerder waren gekomen, dan was ik zo mee over gestapt op Mac met Logic.

Origineel geplaatst door glennplumber
Mmmm ... ik denk dat ik maar eens aan de cubase moet =(
Is dat zo erg dan??

Origineel geplaatst door djtt
Is dat zo erg dan??

Nou ... cubase is niet goedkoop ! En als je logic gewend bent dan is omschakelen gewoon lastig. Moet je weer zoeken naar dingen !??! En ik ben begonnen met de atari cubase en ben dus al eens overgestapt naar logic.

Vandaar :D

Cubase is zeker niet goedkoop... En zoeken, tsja, dat klopt... Ik heb zelf ook logic geprobeerd, maar daar kwam ik echt niet uit. Vind zelf Cubase wat makkelijker in gebruik, maar dat ik persoonlijk denk ik! Bij de 13e maand dit jaar ga ik over naar C4, heb nu sl, maar wil toch nog meer features!

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ok, ik ga zodadelijk die MAC G5 scoren. :D

Niet nodig ! Ik ben er achter :)

Wat ik heb gedaan ... Ik heb eerst Audioinst 1 aangemaakt en daar in mijn geval kontakt in geopend. Toen heb ik Audioinst 2 aangemaakt. Die geselecteerd en toen ben ik naar het edit vakje gegaan onder de toolbox aan de linkerkant waar je onderandere het midichannel in kan stellen. Dan zie je boven de Midi Cha alleen Cha staan die selecteren en dan weer instrument 1 kiezen. En dan de Midi Cha natuurlijk op 2 zetten :)

:okdan:

kee dan! :okdan:

Je kan hem ook openen in de audio environment als multi instrument.
Dan in de arrange window moet je de de midi channel op All zetten.
De verschillende stemmen van de geladen instrumenten in Kontakt komen dan overeen met de midi channel van de noten die je gebruikt in of de score of de matrix window.
Om een nieuwe track te maken = ctrl+enter
Duidelijk?
(Sorry 'bout my Dutch).

Cloggy, heel raar allemaal, want zoals jij het doet, zo werkt het dus niet bij mij ... ??

Dan toch maar Cubase ? ;)
(graptje)

Mar heb je de goede midi channel in de score/matrix window gekozen?

Attachments

• k3.jpg
    k3.jpg
    26,1 KB · Bekeken: 155
Back