Hardware Vs Sofware

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

iCe-9

Als het aan de kat lag
Tja de subject spreekt voor zich. Ik heb niet zo heel veel verstand van hardware maar wat ik wilde weten is .... Wat is nu beter. Software of hardware.

En is het niet zo dat door de snelle ontwikkeling van de software hardware in een jaartje of twee bijna overbodig wordt ?

Let me know what u think!

D:I 8)

er zijn al heel veel posts over dit onderwerp.. in alle soorten en maten;)
een veilig antwoord is: ze blijven altijd naast elkaar bestaan , en 'vullen elkaar aan'
ik moet zeggen dat veel gratis VST instrumenten me de neus beginnen uit te komen..wat voegen ze nog toe?:)

Het gaat er niet om wat je het, maar wat je er mee doet. :)

En, ieder z'n ding.

Het hangt er toch gewoon vanaf wat je zelf wilt????

En op dit moment al kun je makkelijk complete producties op je computer maken met allerlei soorten soft-synths, en toch zie ik nog winkels vol hardware staan.

Vind dit niet zo boeiend, gebruik gewoon wat je fijner vind werken.

Re: Hardware Vs Sofware

Origineel geplaatst door dark_ice
Let me know what u think!

:Z

Re: Hardware Vs Sofware

Origineel geplaatst door dark_ice
En is het niet zo dat door de snelle ontwikkeling van de software hardware in een jaartje of twee bijna overbodig wordt ?

er is echt al heelveel over gezegd over soft vs hard op dit forum.

maar hardware zou (niet slaan:) ) nu al overbodig kunnen zijn soft + computers kunnen nu alles al sneller uitrekenen en kunnen daardoor dus beter zijn.(niet gezegd dat dat ook zo is).

ik denk zelf dat we de het namaken van hardware (hopelijk) een beetje achter de rug hebben. en dat door software hele nieuwe dingen ontstaan. het is namelijk zo dat software een veel lagere drempel heeft qua ontwikkeling in vergelijking met hardware.

anderzijds zijn knoppen dosen en faderbakken nu steeds meer intrek dit voorspeld dus een steeds groter gebruik van software. dus hardware gaat een beetje de andere kant op. een lege hardware doos in combi met software. (soort dongle? ).

maar ik denk dat voorals nog de hardware industrie nog steeds niet te klagen heeft.

Oh jee...daar gaan we weer.... ;)

Om de vraag van de starter maar even te beantwoorden: Geen van beiden is beter dan de ander.
Er is geweldige software en bout-software. Er zijn fantastische hardware oplossingen en klote-dingen.
Het ligt puur aan wat je zelf lekker vind.

Zo'n antwoord heb je ook niets aan natuurlijk maar het is wel zo. Je zou net zo goed de discussie kunnen hebben: Wat is mooier: blauw of geel?

Ikzelf werk met een combi van Hardware en software. Sampelen vind ik een ramp in hardware, dus ik gebruik Kontakt.
Sequencen vind ik een ramp in software, dus ik gebruik een hardware sequencer. Opnemen en afmixen vind ik klote in hardware, dus ik gebruik CubaseSL met plugins. Geluiden programmeren vind ik een ramp in software, dus ik gebruik diverse hardware synths...blablabla...zo kan ik nog wel uren doorgaan, maar het komt dus echt aan op smaak.

Trouwens: blauw is mooier.

Origineel geplaatst door Nolet
blauw is mooier.

ok dit is dus de druppel iedereen weet dat violet het mooist is...

lekker slim is niet vies

lekker slim is niet vies

Hardwaar is nu lekker goedkoop door de zachtwaarhausse en klinkt
lekkerder. Nu is de tijd! Dus koopt hardwaar 2ehands en onderzoekt of deze
digitaal te verkabelen valt; in het geval van mooie converters is analoog
soms beterder.

haha ok mensen bedankt voor jullie reacties.
ow en sorry dat dit al vaker was geposted :S

D:I

Noem eens één analoge softsynth... Juist! Die bestaat niet. Zelfs niet eens een slechte.
Maar als ik totaal geen centjes zou hebben, en tóch zou willen synthesizeren, dan zou ik niet om Reason heen kunnen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back