NI Battery

Arv

Robot
Ik was van het weekend lekker bezig met de plugin Battery (van NI) en ik ben als een kind zo blij! Ik heb nog nooit zo'n handige drum sampler meegemaakt. Layeren, mute-groupen etc, allemaal rete simpel. En het belangrijkste: het klinkt perfect! Alsof je ritmes een extra 'touch' krijgen! NI rules!
M.a.w. zijn er nog meer Battery gebruikers hier? Ik ben namelijk benieuwd of je ook een hele zooi samples tegelijk kan importeren...

Arv

Ja ik ben ook ge-battery-d! Erg fijn en makkelijk drums maken, hoewel ik echt de meeste feautures nooit gebruik (het hoeft toch allemaal niet realistisch te klinken). Het zou alleen echt eens een keertje tijd worden voor een update, want het programma is nu wel een beetje voorbijgestreefd door FXpansion's DR-008, en terwijl ongeveer alle NI programma's updates kregen, bleef Battery liggen. Ik wil er bijvoorbeeld echt een stepsequencer op, dat zou het volgens mij al minstens een ziljoen keer beter maken, want ik vind die drumeditor in Cubase echt RUK! Zo overbodig lastig, terwijl je met een simpele (Fruityloops/909-achtige) stepsequencer je ritmes in een handomdraai in elkaar zet.

oe! da's idd wel een heel vet idee.....dat je gewoon ff snel wat ritmes in mekaar kan knutselen...en die dan evt. met soort copy&paste naar je midi sequencer track kan plakken...op die manier gebruik ik nu redrum in reason..

Olaf

Kgebruik ook Battery! Wat super vooral (wat mij dan weer betreft) de multi layer velocity mogelijkheid per patch. Een pluim voor NI! Maar wat bedoel je precies met meerdere samples tegelijk inladen Arv? Je kan iig je sets saven en laden. Battery maakt ook ff een nieuwe dir aan bij het saven van je set, waar hij alle samps in plaatst. Kan je hem mooi in je werkdir zetten. Vooral handig om je samples niet kwijt te raken als je je sampledir moved of als je je project naar iemand anders wilt sturen. :okdan:

Hey Arveyman.

Ik gebruik Battery nu al 2 jaar, en inderdaad het is lekker makkelijk en relaxt programma (doet me denken aan dat fisher price ding dat bij mij in de box hing toen ik nog een babby was, je drukt op een knop en je hebt een geluidje).
Wat vooral relaxt is is dat je ritmes superstrak zijn, en toch kan je er weer groove in gooien door de start/end optie. ook leuk is de pitch-envelope, hiermee kun je zeer relaxte electro samples kneden (lees blieps en blops).

Ik geloof wel dat je hele zooi samples tegelijk kan inladen doormiddel van drumkits samen te stellen. Dan hoef je in principe maar een keer je favo-samples een voor een in te laden, en dan opslaan als drumkit. de volgende keer laad je dus gewoon je drumkit in, in plaats van alle samples een voor een.

Greetz FLOW

Of je zou de redrum interface virtuele midi kunnen doorsluizen naar je VST host toe. Nu gaat dat alleen nog een kant op. Misschien met Rewire versie 3?

Er zijn ook VSTi's die alleen midi genereren en nog gratis ook.
Kan alleen de link ff niet vinden. Zal thuis moeten nakijken.

Ook commerciele zijn:
http://www.midifo.co.uk/index.php?id=Plugins
http://www.ntonyx.com (MFX 1 en 2)
http://www.musiclab.com/

Maw MFX zijn een hot item.
Ik verwacht ook nog dat ze de oude groove templates via een speciale MFX kunnen gaan gebruiken in Cubase SX.

En denk dat er over de hele linie nog wel meer MFX'en komen die er niet zo ranzig uitzien. Of heel veel van die hobbisten die iets fantastisch in elkaar knutselen. In theorie zou je bijv ook de Karma functionaliteit in zo'n MFX 'douwen'.

Origineel geplaatst door olafmol
oe! da's idd wel een heel vet idee.....dat je gewoon ff snel wat ritmes in mekaar kan knutselen...en die dan evt. met soort copy&paste naar je midi sequencer track kan plakken...op die manier gebruik ik nu redrum in reason..

Olaf

Het zou nog makkelijker kunnen. Gewoon die stepsequencer in sync laten lopen, en natuurlijk laten reageren op locaterverplaatsingen. Cubase is na al die jaren echt zeer volwassen geworden, behalve dan het drumgedeelte. Daar baal ik best een beetje van.:[>

Cubase SX heeft de StepDesigner als MIDI plugin. Daarmee kun je patterns programmeren. Ik werk er zelf niet mee, omdat ik m'n drums gewoon in realtime op een MIDI track opneem. Maar hebben jullie 'em al wel uitgeprobeerd?

Ik zit nog met Cubase 5 :)

Origineel geplaatst door Niels
Het zou nog makkelijker kunnen. Gewoon die stepsequencer in sync laten lopen, en natuurlijk laten reageren op locaterverplaatsingen. Cubase is na al die jaren echt zeer volwassen geworden, behalve dan het drumgedeelte. Daar baal ik best een beetje van.:[>

dat vinnik niet gemakkelijker....ik wil mijn sequences allemaal bij mekaar...niet in 3 verschillende proggies (bv reason via rewire, nuendo en nog een VST plugin) .. vandaar dat ik de boel op een gegeven moment ook allemaal naar 1 proggie kopieer......midi triggeren via rewire werkt ook prima..en vervolgens kan je ook veel sneller variaties e.d. maken..

Olaf

Re: NI Battery

Origineel geplaatst door Arveyman
Ik was van het weekend lekker bezig met de plugin Battery (van NI) en ik ben als een kind zo blij! Ik heb nog nooit zo'n handige drum sampler meegemaakt. Layeren, mute-groupen etc, allemaal rete simpel. En het belangrijkste: het klinkt perfect! Alsof je ritmes een extra 'touch' krijgen! NI rules!
M.a.w. zijn er nog meer Battery gebruikers hier? Ik ben namelijk benieuwd of je ook een hele zooi samples tegelijk kan importeren...

Arv

je bedoelt gewoon .wavs bijv voorbeeld?
je kunt die inderdaad gewoon in 1 keer importeren... ik weet ff 1,2,3 niet meer hoe het ging.
ik dacht gewoon aanklikken met CTRL ingedrukt [zodat je er meer tegelijk selecteert.]
klik eerst op "File" en dan " Add (Multiple) Cells"
dan zou het moeten werken

en idd. er moet echt een stepsequencer in :D
maar dat zullen de dudes van NI en Nexoft vast wel doen.
een gratis drumsampler haal je hier. http://www.loopazoid.com/

hier vind je ook een tutorial over battery :D

suc6
mw

voor battery gebruik ik gewoon lekker de keyeditor, daarmee ben ik toch supersnel
nee ze moeten er filters in bakken, dan is ie perfect!

ps. heeft iemand toevallig de groove templates van cubase 5(.1) voor me, ze staan in de map grooves als het goed is, maar die heb ik dus niet.... please!!!!! :halleluja

Origineel geplaatst door Bahamut
voor battery gebruik ik gewoon lekker de keyeditor, daarmee ben ik toch supersnel

Sja, ik zie het probleem ook niet. Als je niet met de keyeditor kan werken kan je beter FT2 weer uit de kast halen ! :duivels:

ik kan wel met de keyeditor werken, maar voor drums is een stepsequencer toch veel makkelijker. Ik vind al die editors in Cubase sowieso niet echt prettig werken. Misschien is dit in SX beter....

Origineel geplaatst door Lotuz
Cubase SX heeft de StepDesigner als MIDI plugin. Daarmee kun je patterns programmeren. Ik werk er zelf niet mee, omdat ik m'n drums gewoon in realtime op een MIDI track opneem. Maar hebben jullie 'em al wel uitgeprobeerd?

Ik heb de Step Designer net zelf even uitgeprobeerd en het is zeker geen slecht idee. Maar jammergenoeg is hij monofoon, dus patterns met meerdere geluiden tegelijkertijd maken, is niet mogelijk. Overigens kun je wel meerdere MIDI tracks maken met ieder een Step Designer om zodoende toch bijvoorbeeld een bassdrum tegelijk met een hi-hat te laten klinken. Maar dit vind ik een beetje omslachtig werken. Zeker vergeleken met verder ontwikkelde step sequencers als die van Reason's ReDrum of Fruityloops.

Is het trouwens niet mogelijk om Battery in FL3.5 te laden terwijl je FL3.5 als VSTi in bijvoorbeeld Cubase gebruikt? Of maak ik het nu eigenlijk alleen maar ingewikkelder? :geslaagd: / :confused:

Origineel geplaatst door Lotuz
Is het trouwens niet mogelijk om Battery in FL3.5 te laden terwijl je FL3.5 als VSTi in bijvoorbeeld Cubase gebruikt? Of maak ik het nu eigenlijk alleen maar ingewikkelder? :geslaagd: / :confused:

Ja, is mogelijk. Nu gebruik ik zelf FL niet, maar het lijkt erop dat de step sequencer van FL in principe ook monofoon is. De channels staan wel overzichtelijk onder elkaar, maar hebben toch een ander instrument als output. Dus voor een bassdrum en een hi-hat tegelijk moet je twee keer Battery laden. Ook dit lijkt me niet ideaal. Tenslotte wil je maar één drumkit maken en niet bijvoorbeeld eentje voor je bassdrum en eentje voor je hi-hat.

FL experts, verbeter me als ik fout zit. :)

Re: Re: NI Battery

Re: Re: NI Battery

Origineel geplaatst door mw3003
je bedoelt gewoon .wavs bijv voorbeeld?
je kunt die inderdaad gewoon in 1 keer importeren... ik weet ff 1,2,3 niet meer hoe het ging.
ik dacht gewoon aanklikken met CTRL ingedrukt [zodat je er meer tegelijk selecteert.]
klik eerst op "File" en dan " Add (Multiple) Cells"
dan zou het moeten werken

en idd. er moet echt een stepsequencer in :D
maar dat zullen de dudes van NI en Nexoft vast wel doen.
een gratis drumsampler haal je hier. http://www.loopazoid.com/

hier vind je ook een tutorial over battery :D

suc6
mw

ik zal die tutorial eens gaan volgen. Ik heb het programma nog nooit geprobeert :S hehe

thx

D:I

weet er iemand een VSTi die net zo simpel werkt als battery maar ook nog een TRx0x style sequencer ingebouwd heeft? en kom niet aan met Reason en Reaktor want ik heb het echt over een dedicated VSTi ..... dr008 is volgens mij zoiets maar gaat weer helemaal over de top volgens mij..

Olaf

Back