subwoofer in de klasse tussen 500 en 1000 euro

da goose

DaGooseMusic.nl
Ben een beetje aan het rondkijken voor een leuke sub (actief) voor tussen de 500 en 1000 euro.
Gaat mij alleen om goede aanvulling, geen geboom, ze moeten mijn hr624's een beetje gaan aanvullen.
Zit te twijfelen tussen een paar subs, iemand enige ervaring hiermee?

Adam Audio Sub 12 Subwoofer aktiv 12" Woofer, 250w €995
Dynaudio BM 9S Subwoofer aktiv 10" Woofer, 200w €885
Genelec 7050 BPM Subwoofer aktiv €759

Zit ook nog steeds te kijken naar deze, wel wat duurder maar is dat het ook waard?
Mackie HRS 120 Subwoofer aktiv 12" Woofer, 400w €1290

anyone?

moet allicht iemand zijn met een fatsoenlijke sub toch?

bij mijn setje krk V zou ik een V12 sub kiezen, maar ik durf niks aan te bevelen want heb geen ervaring hiermee.

Kan je je monitors niet het beste aanvullen met een sub van hetzelfde merk aangezien de freq response op elkaar zijn afgestemd ?

Ken zelf van die 3 alleen de genelec en die klinkt wel OK op zich.

Re: subwoofer in de klasse tussen 500 en 1000 euro

Heb je een goede, akoestisch geschikte ruimte? Zo niet, dan ga je veel meer problemen op je hals halen dan dat je er voordeel uithaalt. Tenzij ik een professioneel aangelegde akoestisch geconditioneerde ruimte heb, blijf ik persoonlijk ver verwijderd van subwoofers voor monitoring... Succes iig.

Re: Re: subwoofer in de klasse tussen 500 en 1000 euro

Origineel geplaatst door mavn
Heb je een goede, akoestisch geschikte ruimte? Zo niet, dan ga je veel meer problemen op je hals halen dan dat je er voordeel uithaalt. Tenzij ik een professioneel aangelegde akoestisch geconditioneerde ruimte heb, blijf ik persoonlijk ver verwijderd van subwoofers voor monitoring... Succes iig.

dat zit wel goed hier hoor die geschikte ruimte ;)
Je kunt een sub gebruik als sub (aanvulling) of als boombox, en dat wil ik zeker niet gaan doen.
Maar volgens mij niet echt veel mensen met ervaring van in subs?
wat betreft het kiezen van hetzelfde merk voor de subs als je monitors omdat dan de kantelfrequenties goed staan, dat gaat niet echt op.
De fase kun je zowieso bepalen op de sub en per situatie hangt het er vanaf wat je kantelfrequentie is en hoe je fase moet staan.
Tot nu dus wel wat ervaring op de genelec, vertel eens meer? :luv:

veel meer problemen op je hals halen dan dat je er voordeel uithaalt. ......blijf ver verwijderd van subwoofers voor monitoring
Ik zat net te denken om een setje Mackie's HR624mk2 aan te schaffen + subwoofer (mackie HRS120) voor in m'n nieuwe huis

41261748.JPG
mackiehrs120.jpg

Maar nu begin ik toch te twijfelen... Wat is een betere optie om zware subbassen weer te geven??

BlueSky Media desk rocks.. juist voor nearfield, ontworpen voor de huiskamer studio.. en heeft standaard een sub..

Ik raad altijd een Sub aan, je hoort dan echt zoveel meer...dat is mijn ervaring :)

Ik heb zojuist een adam audio sub 10kmII besteld, 585 ex BTW bij musicstore.
10 inch sub die goed uit de test komt en voor een nette prijs (nog extra goedkoop bij musicstore, kost normaal iets van 900 ex btw).
Ik hoop hem volgende week in huis te hebben en dan laat ik weten hoe mijn bevindingen zijn uiteraard.

Ik gebruik ook een sub in de studio. Ik heb eigenlijk niet echt gekeken naar het beste van het beste, gewoon een Samson 10". Ik gebruik het meer voor afluistering dan echt mix werk.. Het is door een pedaaltje uit te schakelen, zodat je met 1 beweging kunt switchen tussen sub en zonder sub. Werkt best okay.

Relatief off-topic, maar wel grappig om te vertellen. Ik heb laatst via Marktplaats een sub verkocht. Een echte, 20-120 Hz. Wordt ik een week later door de koper opgebeld dat hij stuk is; "er komt alleen maar heel laag gedreun uit". Ja, wat dacht jij dan :D

Origineel geplaatst door etaoin
Relatief off-topic, maar wel grappig om te vertellen. Ik heb laatst via Marktplaats een sub verkocht. Een echte, 20-120 Hz. Wordt ik een week later door de koper opgebeld dat hij stuk is; "er komt alleen maar heel laag gedreun uit". Ja, wat dacht jij dan :D

Priceless :dubbel: :dubbel:

Vandaag mijn adam audio sub10 (http://www.adam-audio.com/studio/sub/sub10_data.htm) binnengehad en uiteraard meteen aangesloten.
Ik ben blij! dit is precies wat ik miste in mijn geluid!
Heb hem op 55hz afgesteld, dus alles onder de 55hz gaat naar de sub en alles er boven gewoon naar de monitors en ik laat hem dus heel subtiel zijn werk doen.
Je hoort hem niet maar je merkt dat ie precies dat stukje weergeeft wat je met nearfields niet meekrijgt.
Ik ben er tot nu toe erg blij mee, nog een beetje spelen/zoeken met de fase en frequenties maar dat komt goed, denk dat ik nu al redelijk zit op wat ik wil.
Heb er een en ander aan referentie tracks over afgespeeld en dat ga ik nog ff doen zo, al is het alleen maar om te genieten
:luv:

Origineel geplaatst door etaoin
afdingen }:|

Back