[track] Unexpected miracles

Een mooi begin met ijle akkoorden en de brassimitatie van de CS :okdan: . Dan verdwijnt de V.-sfeer meer naar de achtergrond en komt de toch wel typische Unicstijl naar boven. Het geheel klinkt verfrissend en mooi uitgebalanceerd (zoals we ondertussen al wel van je gewend zijn geworden ;) ). Gedurende het ganse stuk blijf je flirten met V. en die een beetje NOVA-sound ... mooi. Vooral je rustige sfeerbeelden met de akkoorden die je zo nu en dan even alleen laat horen, vind ik heel erg goed gedaan. Ook mooie verdeelde arpeggio's.

De drums zijn niet zo zeer m'n stijl, maar dat geeft niet ... het is een kritiek die ik zelf ook dikwijls genoeg te horen krijg ;) .

Het is een stuk wat je niet vlug beu gehoord bent.

Prima :halleluja

:doei:

Leuk nummer.
Over de mix valt het mij op dat je in vergelijk met andere nummers van je minder diepgang in hebt. Vooral qua dynamiek zeg maar. En ook teveel gebruik van brede geluiden die de aandacht afsnoepen van de bas/drums zeg maar.

Heerlijk dromerig. Zou zeer goed staan bij beelden van die slechtvalk. Ik zie het al helemaal voor mij. Prachtige panorama's met rondzwevende slechtvalken.
:okdan:

van de eerste 4 minuten begreep ik pas iets nadat ik het nummer eerst 1 keer in het geheel had gehoord. bij nader inzien besef ik dat dat aan mezelf ligt.

het slightly-out-of-tune heldere (rhodes) pianootje pas goed hierbij. mooi sfeertje. mooie geluiden. mooi die tremolo strijkers in combinatie met synthgeluiden.

zo vanaf een minuut of 3 en een half begin ik wel de smaak te pakken te krijgen met die arpeggios.
het thema straalt hier wel een soort van , ja hoe moet ik dat nou zeggen .... kijk die vogel eens gaan daar :D onze held!!

het harmonisch schema van het thema is wel pakkend.

mooie geluiden. mooie sfeer, mooi helder en warm zoals altijd.

not sure about die cs80 brass omdat ie telkens "achter" de (muzikale )feiten aanloopt (hoewel ie wel goed als CS80 klinkt trouwens) maar volgens mij zou het geheel strakker kunnen zonder.

:okdan:

Back