op zoek naar moog taurus

Status
Please reply by conversation.

Mudbreeder

Nieuwkomer
ik heb een vraag...

ik heb gehoord van de moog taurus, een "voetkeyboard" waar je een volle bass-sound uit kan krijgen...
en nog veel meer natuurlijk...
ik zelf ben een gitarrist die zoekt naar een oplossing om bass met pedalen te kunnen spelen, wat dus hiermee mogelijk zou kunnen zijn...
het probleem is echter dat ik deze moog taurus nergens kan vinden.
Mijn vraag is: wordt dit nog gemaakt, is het nog te koop, hoeveel kost het dan, en is het zo goed als het lijkt?
als iemand hier meer info over heeft, laat het mij dan a.u.b. weten.
dank u,
mudbreeder.

de Moog Taurus Mk I is zeer zeldzaam (zeker hier NL) en erg kostbaar - loopt al gauw in de duizenden - apparaat waarbij het synth-gedeelte in het pedaal zelf verwerkt zit.

de Taurus Mark II bestaat in twee smaken: met synthesizer (in een los kastje op een poot) of zonder synth (de Controller uitvoering, deze heb ik). Deze zijn stukken goedkoper maar bijna net zo moeilijk te vinden.

Beide apparaten worden al jaren niet meer gemaakt of geleverd maar er zijn wel alternatieven. Ik geloof dat Roland bijv. een (midi) baspedaal levert.

Ik zelf ben wel bekend met de moog taurus maar idd, hij is zeer zeldzaam. Echter, ik weet wel eventueel iets wat hem kan vervangen:

Een of ander voetpedaal klavier gekoppeld aan een mogg sourcesynth. Dit klinkt exact hetzelfde. Dit is de opstelling die de grootste mogg gebruiker ooit heeft gebruikt nadat een van zijn 2 moggjes de "pijp" uitgingen. Ik heb het hier over Mike Rutherford. Maar ok. dat even terzijde.

Bovenstaande oplossing is wel reeel en die moog sourcesynth is niet zo zeldzaam.

Messchien nemen ze hem nieuw in produktie net zo als de mini moog :)
Maar dat denk ik niet.
staat wel een sonic six op ebay.de :)

Status
Please reply by conversation.
Back