19" apparatuur in je DAW

Crimson King

Ingeburgerd
Hoe krijg je 19" apparatuur zo aangesloten zodat je het na het opnemen in cubase bijv. over een opgenomen signaal krijgt. Ik heb wel eens gehoord dat het kan met een tweede geluidskaart via de ins en outs.

Kan dit?

En hoe doe ik dit in cubase?

Mijn oude geluidskaart is pci met breakout box, kan ik die hiervoor gebruiken?

Re: 19" apparatuur in je DAW

Origineel geplaatst door Crimson King
Hoe krijg je 19" apparatuur zo aangesloten zodat je het na het opnemen in cubase bijv. over een opgenomen signaal krijgt. Ik heb wel eens gehoord dat het kan met een tweede geluidskaart via de ins en outs.

Kan dit?

En hoe doe ik dit in cubase?

Mijn oude geluidskaart is pci met breakout box, kan ik die hiervoor gebruiken?
over wat voor soort 19 inch apparatuur heb je het?

welke versie van cubase heb je?

welke geluidkaart heb je?

compressors, reverbs, distortions etc.

Ik heb cubase sx 3 maar wil binnenkort het liefst overstappen op nuendo.

Mijn hoofd audiointerface is een presonus firepod (10 in 10 uit), ik heb nog een audiotrack maya 10/10 PCI-kaart over die ik hiervoor wil gaan gebruiken.

ik ben geen cubase held maar de basis is als volgt

Send Out PC > Effect in
Effect Out > Send Return

met cubase sx 3 is t dacht ik eenvoudig mogelijk
staat zekerweten in de manual

Origineel geplaatst door Crimson King
compressors, reverbs, distortions etc.

Ik heb cubase sx 3 maar wil binnenkort het liefst overstappen op nuendo.

Mijn hoofd audiointerface is een presonus firepod (10 in 10 uit), ik heb nog een audiotrack maya 10/10 PCI-kaart over die ik hiervoor wil gaan gebruiken.

Je kan geen 2 audio kaarten tegelijk gebruiken. En ja, in SX3 kan je externe FX prima integreren, net alsof het VST fx zijn.
Zie je manual..

Origineel geplaatst door Flesje
Je kan geen 2 audio kaarten tegelijk gebruiken. En ja, in SX3 kan je externe FX prima integreren, net alsof het VST fx zijn.
Zie je manual..
jawel
ligt aan je sequencer

maybe is ASIO4all een oplossing

Origineel geplaatst door Ramoonus
jawel
ligt aan je sequencer

sequencer = Cubase. Je moet het niet moeilijker maken dan het is.

Ja is heel makkelijk om te doen, je kan in Cubase "External FX" apparaten toevoegen, dit is niks meer dan een verwijzing naar audio en midi ins en outs van je audio en midi interface die in jouw geval dus verder verbonden moeten zijn met je gewenste hardware bak.

In je external fx stel je dus de gewenste in en output van je geluidskaart in en zie daar, je nieuwe fx bus is klaar! :D

Ik heb zelf bijv. 2 FX sends gemaakt in Cubase: 4 mono uitgangen op mn breakoutbox die eerst naar een patchbay gaan, aan die patchbay heb ik al mn hardware fx hangen, dan kan ik indien gewenst met omprikken zelf de volgorde etc. instellen en vervolgens gaat de patchbay weer terug naar een van de inputs van mn breakoutbox.

En als je een digitale i/o hebt, dan gaat dat net zo makkelijk. Ik heb bijv. mijn Behringer rev2496 via optische spdif i/o aan mn geluidskaart gekoppeld en hiermee in Cubase een external FX gemaakt. Extra voordeel in dit geval is dat ik geen kwaliteitsverlies heb door ad/da conversie.

jawel
ligt aan je sequencer

Volgens mij ligt het niet aan je sequencer maar aan de ASIO standaard die maar 1 apparaat tegelijk aankan... Ik heb dit probleem ook ooit gehad en er was geen oplossing voor.

Origineel geplaatst door Laurens O
Volgens mij ligt het niet aan je sequencer maar aan de ASIO standaard die maar 1 apparaat tegelijk aankan... Ik heb dit probleem ook ooit gehad en er was geen oplossing voor.
met ASIO4all kan je meerdere geluidskaarten tegelijk aanspreken terwijl je 1 driver gebruikt

met ASIO4all kan je meerdere geluidskaarten tegelijk aanspreken terwijl je 1 driver gebruikt

Ok, hoe werkt dat dan precies? En stabiel? Kan je dan nog wel de controlpanels van de 2 gebruikte kaarten gebruiken?

Daar heb ik geen ervaring mee, dus ik geloof je graag dat dat met ASIO4all kan. Ik zal zelf aan dit soort dingen niet zo gauw beginnen omdat ik liever originele drivers gebruik waarbij ik weet dat alles perfect en stabiel werkt.
Is het niet zo dat je met ASIO4all dingen als latency inleverd? Dat zou ik dus niet willen... Ik weet dat het voor niet-ASIO geluidskaarten een goed steentje bij kan dragen, maar of het een verbetering is voor wel-ASIO kaarten?

Ben ik ook wel benieuwd naar. Heb ook 2 audio-interfaces (Firepod en Delta 1010) en gebruik de Delta 1010 alleen nog maar voor z'n digitale in- en uitgang zodat ik external FX op die manier in Cubase kan gebruiken. Krijg de S/PDIF van de Firepod niet aan de praat....:frons:
Moet ik dus ook steeds de ASIO driver wisselen in Cubase..:frons:

Back