Plugins of hardware effecten speciaal voor het maken van JINGLES .....

(off-topic)
ok, sounds kan je van sample cd's halen, maar als je begint over hoe ze dat doen 'een intro en dan het nummer terwijl dat normaal niet hoort'..
kom op man, dat haal je niet uit een sample cd, maar doe je met de audio (of dit nu op audio workstation, pc of wat mij betreft zelfs nog op cassettes is, doesn't matter: same cut and paste...)

als de topic-starter zich aangevallen voelt, excuses, maar dit leek me toch echt te vreemd...

..

..

Tja, mijn vraag was ook niet , Hoe je jingles moet maken maar mijn vraag is , hoe krijg ik nog mooiere jingles want ik heb nou weinig effecten en op radio 538 of 3fm bijvoorbeeld hoor je allerlij stemvervorming , geluidjes er tussen door etc en dat er muziek door elkaar heen gemixt wordt . Dit heb ik echter nu nog niet .

Maar samplers cd's , wie /wat raat mij aan te nemen?

Groetjes,

Arjan

.

.

Ik weet alemaal wel wat chorus en eq doet etc. Maar ik zoek speciale effecten om het nog mooier te maken wat ze bij 3fm ook gebruiken bv of bij de piratenstations. En dat verhaal van dat zingen vind ik ook , iedereen denkt dat ie kan zingen . Maar voor mij is het al meer een weekendbezigheid .

Origineel geplaatst door Kevin
Net te laat gezien...maar mutsen ? Er word gevraagd hoe het toch gemaakt word of niet ?Zou mooi zijn als we allemaal tracks gaan maken met samplecd's word beetje dooie boel toch..+ die library's kostten ook wel wat dan kun je beter (en da's leuker in mijn optiek) ff lekker zelf freaken met die dingen en ik denk dat je verbaasd bent wat er dan uit komt rollen.

Misschien weet Arjan niet (en da's niet lullig bedoeld) wat een Chorus,Pitchshifter of EQ doet(ondanks dat hij al geruime tijd blijkbaar met jingles bezig is en een delay is een delay en EQ is EQ software of op een workstation dat boeit niet) maar als je dat eenmaal weet is het toch op hobbymatige niveau allemaal best zelf in elkaar te flansen + ik vind Radio 538 of Radio Dynamite/Arjan of whatever toch wel een ander niveau (wederom met alle respect ondanks dat het mijn muziek niet is want tegenwoordig denkt iedereen dat ie kan zingen)

En plug ins zijn makkelijk te vinden ook Gratis je vind ze op Magazine CD's of op het net..en weet je geen adressen dan hebben we een mooie search button op het forum waar je vanalles in kunt tikken en zodat je op heeeeel veeel plugin pagina's komt.(dat zouden trouwens meer mensen moeten doen)

je zoekt gewoon autotune met een berg galm delay fx....of niet soms.....superzuiver qwa toon, en dan komt er nog een hoop knippen en plakken aan te pas (of een geinale opname)

dit iz de gratis autotune g-snap geloof ik.....maar de echte doet het beter/anders:D

http://www.gvst.co.uk/packages.htm

Hoop dat je er wat aan hebt,...........

en als je nog gekker wilt gaan

http://www.liquidclear.net/darkware.html :halleluja

Re: .

Re: .

Origineel geplaatst door A.V producties Maar ik zoek speciale effecten om het nog mooier te maken wat ze bij 3fm ook gebruiken bv of bij de piratenstations.[/B]

Ik denk dat de communicatie beter zal verlopen als je een voorbeeldje post van die "speciale effecten". Ik ben wel benieuwd welke dat kunnen zijn aangezien er al veel genoemd is.

Tja... Ik denk in deze dat je toch eerst de basisprincipes van een jingle onder de knie moet krijgen voordat je verder gaat in deze branche. Voor de duidelijkheid; Ik wil je NIET afvallen, maar helpen. Om te beginnen lijkt het me verstandig om de spaarpot om te gooien, het juiste staatslot te kopen of een bank te overvallen :D Wat er duidelijk aan ontbreekt zijn "production elements" Dit zijn geluidseffecten waar jingles meer worden gemaakt. Deze cd's zijn te koop vanaf een kleine € 100,- per stuk, maar als je echte effecten wil praten we over bedragen tussen de € 500,- en € 1000,- per stuk (excl. BTW)
Kijk maar eens bij Top Format of bij TM Europe.

Dan nog even over je productie. Kijk uit dat je niet te veel effect op de voice-over zet zodat de tekst niet meer is te verstaan. Ook zou ik uitkijken met de verhouding tussen stem en effect. De tekst is het belangrijkste en de effecten zijn alleen maar nodig om de aandacht te trekken van de luisteraar.

Combinaties van effecten...er zijn maar een paar basiseffecten en de rest is meestal gewoon een combinatie ervan.
En voor spacy sweeps,pieouws en bafs neem je gewoon een synthesizer..

Maar denk niet dat je dat bij MoesFM moet flikken want dat past niet.

Ik weet niet of je alles zelf inspreekt maar als het leuk wil aanpakken zou ik meerdere ''stemmen'' proberen te regelen.

Back