MPC2000xl en SCSI harddisk

GuidoR

Turning knobs, heating pads
Dames en heren,

Hierbij even een recept voor het aansluiten van een interne SCSI harddisk op de MPC2000xl.

Benodigtheden:

Interne 3,5" SCSI hardeschijf (quantum fireball ofzow)

SCSI kastje voor het installeren van een interne schijf (verkrijgbaar bij alternate)

SCSI kabel (50pins centronics naar 50pins high density) voor het verbinden van het kastje (
met schijf) met de MPC2000xl (ook verkrijgbaar bij alternate)

Stop de schijf in het kastje en sluit de interne kabeltjes (scsi aansluiting en voeding) aan.
Verbind de MPC2000xl met het SCSI kastje inclusief hardeschijf m.b.v. de SCSI kabel.

Stop de (bijgeleverde) stroomkabel in het SCSI kastje en zet het kastje aan (knop a/d achterkant).
Zet de MPC2000xl aan en off you go!

Het is werkelijk zo simpel mensen :D

Attachments

• scsi.jpg
    scsi.jpg
    56,4 KB · Bekeken: 197
nee...ik denk een interne, daarom moet je dat kastje hebben!

jep interne schijf... dat is het mooie van dit systeem...

externe SCSI schijven zijn nl heel erg duuuuuuuuuurrrrrrrrrr :D

Als een interne schijf in een extern kastje word gehangen is het een externe schijf. :z

klopt sander... daar heb ik ook al veel info vandaan gehaald :)

wordt alleen niet veel over schijven verteld en al helemaal niet over die externe kastjes.

dus bij deze :D

Ook

Ook

Heb dat inderdaad ook exact zo gedaan... en ook een 'fan' in dat kassie gebouwd.. HD's willen nog wel eens erg warm worden namelijk.

Intern in de MPC bouwen schijnt te kunnen.. maar lijkt me op de een of andere manier toch niet zo lekker (ook in verband met warmte).

heeel erg verstandig... dat fan gedeelte...

die zat er bij mij standaard al ingebouwt, zie middelaste plaatje.
Is geen onzin dus!

ik heb trouwens zo'n kastje nog te koop. Het is een kastje, waar 4 apparaten inkunnen, er zitten 2 interne scsi harddisken in en een interne cd-rom speler. Het hele kastje is dus via de scsi kabel aan te sluiten op de mpc en dan heb je dus meteen 2x 4 gb scsi hd en een scsi cd-rom speler om al je samplecd's in te laden. Het werkt perfect, maar is voor mij onhandig voor live gebruik, ik ga nu over op zip disks

of gewoon 2 ide zip drives a 50 euro stuk, 1 in je pc de andere intern in de mpc
recycle er aan en gaan met die banaan
en toch zou ik graag meer programs in die kut mpc kunnen laden :(

interresant! ook een mooie oplossing voor aan een hd recorder lijkt mij waar geen hd;s in zitten

Back