Renoise 1.9 Beta + Creamware

spdk

ech wel
Hallo,

Zijn hier mensen die Renoise beta draaien in combinatie met een Creamware card? Als ik Flexor plugins wil aansturen vanuit Renoise 1.9 dan dan worden er af en toe midi noten geskipped waardoor ik eens in de zoveel kicks een bassdrum uit de Kickme niet hoor, verder heb ik crashes die ik in 1.8 niet heb. :stupid

Misschien dat het daarom een beta is? Die worden meestal gebruikt om fouten eruit te laten halen door testers zodat de final release zo veel mogelijk bug vrij is.

Je zou de mensen van Renoise een mailtje moeten sturen met je bevindingen. Misschien lossen ze het wel op voordat de final uitkomt.

Origineel geplaatst door Venturi
Misschien dat het daarom een beta is? Die worden meestal gebruikt om fouten eruit te laten halen door testers zodat de final release zo veel mogelijk bug vrij is.

Dat klopt allemaal wat je zegt, ze hebben daar zelfs een speciaal bugforum waar je je bug kan posten en vaak wordt deze dezelfde dag er nog uit gehaald en dan staat een aantal dagen de nieuwe beta klaar om te downloaden, dat doen ze echt goed.

Alleen mijn probleem lijkt meer aan de creamware drivers te liggen, ik zal hier even posten wat de developer van Renoise er van denkt:

Origineel geplaatst door Renoise developer Taktik, op renoise.com
Let me try to explain why this happens:

The plugins get triggered and calculated via MIDI directly "in the Audio stream" of the card. Renoise 1.9 sends no longer MIDI from the Audio stream but does this "beside the Audio stream" to be able to fix timing problems.

If a note is now send to the card, while the card does not process audio, this note is simply ignored by the plugin.

Hij adviseerde mij nog een en ander te testen:

Ik heb meerdere instances van zware plugins laten draaien waardoor mijn cpu tot 75% opliep, toen skipte de creamwarekaart geen midinoten. Toen ik vervolgens mijn CPU weer liet zakken begon de creamwarekaart weer midinotes te skippen.

Het klopt dus wat hij zegt, maar mijn probleem is daarmee niet opgelost, misschien heeft iemand hier op het forum dezelfde problemen en heeft er wel een oplossing voor?

Laatst gewijzigd:
@spdk ....heb je hier nog steeds last van ?
Ik heb je gecontacteerd via je renoise acount en daar beschreef je hetzelfde probleem .
Lijkt me bugger om een nieuwe sonic core excite - one unit te kopen en dan tegen deze problemen aan te lopen , anyway laat je even weten hoe het met je configuratie gaat .
greetz .

Back