Noten die ik niet wil !

goran

1984
Hey,

Ik heb ( vind ik ) een raar probleem.
Als ik speel in Cubase dan word ik enorm gestoord door andere noten die geactiveerd worden zonder dat ik het commando geef.

Iemand bekend met dit probleem? ( kheb er ff een plaatje bijgevoegd, de kleine dingetjes die omcirkelt zijn zijn dus de noten die opgenomen worden zonder dat ik dit dus wil )

Attachments

• dingen die ik niet wil.jpg
    dingen die ik niet wil.jpg
    64,8 KB · Bekeken: 104
Vaag hoor, ik ben wel altijd overtuigd van het feit dat een computer inprincipe niks uit zich zelf doet.
Ze lijken als je het aan mij vraagt nog het meest op drumhits. Ik weet niet of je een drumdoos op het zelfde midikanaal hebt staan en dat je die per ongeluk opneemt???

Suc6 iig

ik zie trouwens ook nog een paar dubbele noten op de 1e, 2e en 3e bar en de 2 na hoogste bar in het grafiek...

Kheb ff snel een voorbeeldje gemaakt, dus best slordig idd met wat dubbele noten,
het ging me meer om die onbedoelde noten.

Vaag hoor, ik ben wel altijd overtuigd van het feit dat een computer inprincipe niks uit zich zelf doet.

dat is dus het gekke idd, op het moment dat ik niets inspeel met me synth hoor ik de onbedoelde noten ook niet, pas op het moment dat ik ga spelen komt het

zie Ghost thread

Haha, is dat een geestig grapje? of refereer je me echt naar een thread? want kan zo`n dergelijke thread niet vinden :)

Origineel geplaatst door goran
Kheb ff snel een voorbeeldje gemaakt, dus best slordig idd met wat dubbele noten,
het ging me meer om die onbedoelde noten.
nee ok maar wat ik bedoel is de noot op een andere noot die nog doorloopt qua aanslag, dat kan dus nooit door jouw zijn gekomen (je kan immers geen toets aanslaan die nog steeds aangeslagen is)

Origineel geplaatst door 6 trak
nee ok maar wat ik bedoel is de noot op een andere noot die nog doorloopt qua aanslag, dat kan dus nooit door jouw zijn gekomen (je kan immers geen toets aanslaan die nog steeds aangeslagen is)
Zeker wel mogelijk als je 2 keyboards gebruikt die op het zelfde kanaal zenden, maar wat hier gebeurt lijkt mij een probleempje met "Active Sensing". Sommige (oudere) midi interfaces reageren hier soms vreemd op. En gebruik je toevallig soms een oud Roland keyboard misschien?

Zeker wel mogelijk als je 2 keyboards gebruikt die op het zelfde kanaal zenden, maar wat hier gebeurt lijkt mij een probleempje met "Active Sensing". Sommige (oudere) midi interfaces reageren hier soms vreemd op. En gebruik je toevallig soms een oud Roland keyboard misschien?

De keyboard is een Roland Juno-D, Best nieuw als je het mij vraagt, en ik gebruik een Emu1212M als interface.

Het gekste is dat ik soms dit probleem niet krijg, en soms wel ... je zou bijna zeggen dat het zn eigen leven is gaan leiden haha '=('

kun je wel experimentele muziek maken!

zet cubase aan het opnemen en ga lekker koffie drinken :) kom je terug heb je altijd nieuwe random patterns.

(maar eigenlijk vind ik het een vreemd probleem waar ik geen antwoord op heb)

Origineel geplaatst door bronswerk
Zeker wel mogelijk als je 2 keyboards gebruikt die op het zelfde kanaal zenden
dat ZOU kunnen idd maar daar gaan we ff niet vanuit he in dit voorbeeld ;)
ik had het ook over dezelfde toets op dezelfde synth nogmaals indrukken terwijl de eerste noot nog steeds note-on is...
dit kan wel bij een midi overdub maar niet op hetzelfde moment qua inspelen (direct bij de eerste opname dus)...

Laatst gewijzigd:
kun je wel experimentele muziek maken!
zet cubase aan het opnemen en ga lekker koffie drinken kom je terug heb je altijd nieuwe random patterns.

Haha, dat ga ik zeker doen !

en tsja, nogmaals, de helft van de tijd heb ik dit probleem dus niet, dus ik zal maar extra goed genieten van die momenten totdat ik het antwoord heb =)

Kan het mischien zijn dat Sx3 redelijk wat kan vereisen van je Cpu en daardoor gek gaat doen ( lijkt me vreemd, maar je weet maar nooit )

Ongewenste noten??? Dat is iets voor Super Eekhoorn!!!

super_squirl.jpg

Origineel geplaatst door 6 trak
of check de event edit/list eens... heb je wat meer detail, maak daar eens een screenshot van.
en als je helemaal niets intoetst verschijnen er dan ook zomaar ghost noten? zo ja, dan is het niet je keyboard waarmee je inspeeld.

Dan kan het toch nog steeds het keyboard zijn? Als er bijvoorbeeld een storing zit in het klavier of de processor waardoor hij willekeurig noten genereert.

ik denk ook dat het heel interessant is om eens met midiox ofzo te kijken wat er binnenkomt op je midi in

en..
je kunt ook eens kijken wat cubase opneemt. als je de midi uit kabel uit je synth haalt. als ie dan nog noten opneemt dan ligt het niet aan je juno

Back