Een volledige losse track export in Ableton?

fenderbender

Dave, The turntable slave
Met onze band gebruiken we Ableton om alles op te nemen in onze oefenruimte. We willen het geheel door iemand anders af laten mixen (zonder Ableton), dus heeft hij de losse sporen nodig, zonder effecten en losse stukjes.

Is er in Ableton (6) een manier om makkelijk een goede export te maken voor andere software?

Op pagina 47 van de handleiding staat het allemaal netjes:

Selecteer Render to disk, waarna een venster verschijnt.
Hierbij staat standaard 'Master', die gewoon een stereo downmix aanmaakt van alle tracks.

Maar, je kan hier ook individuele tracks selecteren, of nog beter 'All tracks', waarbij - je raadt het al - voor alle tracks een aparte stereo track aangemaakt wordt. Deze kan je dan makkelijk in een ander programma laden, ze lijnen perfect uit.

Rest me alleen te zeggen dat je natuurlijk op voorhand in de tijdslijn op de Arrange pagina de juiste lengte moet opgeven.
Gebruik deze methode zelf vaak, om te mixen in Logic of om tracks te delen voor remixen ed.

Nog een kleine tip, als je de Freeze functie gebruikt wordt er ook een (32-bit) audiofile aangemaakt van de hele track, die je natuurlijk ook kan gebruiken (ook goed om .als bestanden te delen met iemand die een bepaalde vst zelf niet heeft).

Ik wist wel dat het zo simpel moest kunnen. Was bijna bang dat ik alle tracks apart moest freezen en exporteren

thanx

Back