firewire interface voor macbook, 2 in 2 uit, budget

Gelukkig is hij niet van plastic :)

grotendeels metaal ..

ik heb iig ervaring met een aantal m-audio's.. Firewire Solo, Delta 44, FireWire 410.

ook de eerste MBox, en natuurlijk de built in geluidskaart van mijn G5 & Macbook..hehe

Het is een wereld van verschil met mijn Delta44. ik zat zelf te twijfelen tussen de Focusrite LE, TC Konnekt en deze..

mede na overleg met de heren van MIDI-Amsterdam heb ik besloten deze te kopen, klinkt erg goed voor zn geld.

Het blijft natuurlijk lastig om geluidskaarten tegen elkaar te testen. Maar dankzij de reviews, de hulp van MIDI-Amsterdam, precies de in/outs die ik nodig heb, heerlijk kompakt, en het feit dat ik zeer tevreden ben met mijn Presonus Eureka heeft mij doen beslissen de Firebox aan te schaffen. Let Op: de firebox heeft met sommige firewirechips problemen, daarom heb ik mn laptop meegenomen om te testen. en de kaart deed het na aansluiting in de winkel meteen :D

Ik ben nu iig erg tevreden met mijn setup!!!!! Mijn BlueSky Mediadesk klinkt ineens nog zoveel beter!!!

iedereen uit amsterdam is bij deze uitgenodigd om te komen luisteren

8)

ik bedoelde de eerste Mbox en niet de 2e (die dus idd stervens duur is). Mbox 1 kan je al voor onder de 200 euro scoren en of je dan PT gebruikt is je eigen keuze. Zitten focusrite preamps in die beter klinken dan de preamps en convertors uit de Mbox 2...
Daarbij, presonus is opzich wel goed in de hogere prijsklassen (hoor dat ze in de lagere prijsklasses minder zijn) en dat was voor mij de reden om voor de Firestudio te gaan in plaats van de firepod (neem aan dat dat die 8 i/o is?) want heb die 2 adat kanalen niet echt nodig...

Maar goed drivers voor de firestation zijn niet geweldig op mac (soms heb je geluk, ik heb enorm veel pech)...

Presonus is allemaal metaal en heel stevig en zwaar ook. Toen ik het pakket kreeg schrok ik echt van het gewicht want had dat gewoon niet verwacht...

Heb het idee dat je bij veel merken driver issues hebt de laatste tijd... Focusrite, presonus, mackie, TC electronics etc...

Ok na een lange zoektoch, uren lang rondgooglen blijven over
- Motu Ultralite
pro: degelijk, bekend merk con: duur en veel overbodige features e 569

- Echo Audiofire 4 e295

pro: lekker compact mooi bakkie en precies genoeg features cons: twijfels aan de da ad kwaliteit

- Presonus Firebox: e359
pro goeie features con: twijfels aan de sound

- Tascam FW1804 2dehands 295
pro behoorlijk goeie sound, con: discontinued

- Mackie onyx Satellite 259
pro goeie features voor de prijs con: weinig gebruikt en schaarse userbase

- Yamaha Go46 325
Pro, i like Yamaha, precies goeie features. Con: weinig gebruikt en schaarse userbase

Laatst gewijzigd:
Is het een idee om met je laptop naar een winkel te gaan om je keuzes te proberen?

Kan iemand mij vertellen welk type de AKM converters in de konnekt 8 zijn en hoe de IMPACT preamps van klinken?

Back