Handleiding Akai ME80p Patchbay

jj.jonker

Nieuwkomer
Dag allemaal,

Ik ben hard op zoek naar de manual voor een Akai ME80p. Heb deze recentelijk voor weinig kunnen overnemen, maar helaas zonder de handleiding. Is er iemand die deze te koop heeft, of deze voor me in wil scannen? Ben uiteraard bereid er voor te betalen.

Vraag 2: er zit een batterij in deze unit. Volgens de eigenaar verdwijnt het bios als de batterij langer dan 5 minuten uit het apparaat is. Is er een manier om de bios dan alsnog in te laden (dus als de batterij er meer dan 5 minuten uit is)? Of kan ik het apparaat dan wegflikkeren? Of slaat het nergens op en heeft het alleen te maken met het opslaan van je patches?

Groetjes,
Jelle

punt 1, helaas

punt 2 lijkt me totale nonsens, een bios of firmware zit meestal op een EEPROM chip, die je alleen met licht kunt wissen. Wellicht bedoelde de vorige eigenaar dat alle huidige instellingen na een X minuten verdwenen zijn.

Als de vorige eigenaar geen handleiding had, hoe komt hij dan bij stelling 2?

succes met je zoektocht! :biertje:

Het leek mij inderdaad ook nogal sterk: maar goed, je weet maar nooit. Ik denk dat ik het batterijtje dan maar preventief ga vervangen! De handleiding lijkt niet echt dikgezaaid te zijn op het internet, apparaatje beetje zeldzaam!

Wel jammer dat die kerel in Amerika zit. Kan nogal oplopen qua verzendkosten. Ik had gehoopt dat iemand in Nederland een handleiding had (of een PDF) die ik zou kunnen krijgen/kopen, maar toch bedankt voor de link!

Jelle

Origineel geplaatst door jj.jonker
Wel jammer dat die kerel in Amerika zit. Kan nogal oplopen qua verzendkosten. Ik had gehoopt dat iemand in Nederland een handleiding had (of een PDF) die ik zou kunnen krijgen/kopen, maar toch bedankt voor de link!

Jelle

niet zo snel opgeven :confused: ... maar als het hier niet lukt kun je 'm daar nog krijgen...verzending van een stukje papier uit de US is niet zo duur...lijkt me minder dan 10 euro

Wilde niet zo snel opgeven hoor! :D Ben al een tijdje aan het zoeken, vandaar. Wist trouwens niet dat verzending uit de VS zo goedkoop was. Hoe zijn jullie ervaringen met dergelijke verzendingen?

Jelle

Origineel geplaatst door jj.jonker
Wilde niet zo snel opgeven hoor! :D Ben al een tijdje aan het zoeken, vandaar. Wist trouwens niet dat verzending uit de VS zo goedkoop was. Hoe zijn jullie ervaringen met dergelijke verzendingen?

Jelle

uitstekelbaars!

Back