Op de zolder...

afff

Nieuwkomer
...vond ik twee Wharfedale Denton 2xp-boxen. Mijn vader vertelde mij dat toen hij deze boxen kocht, deze bekend stonden om hun neutraliteit. Zijn er synthforummers die hier iets over kunnen zeggen? Ik begrijp dat ze niet kunnen functioneren als professionele monitoren, maar zit ik op het gebied van huis-, tuin- en keukenmerken goed met deze boxen?

2XP_13.jpg

Als je een beetje aan het geluid leert wennen kun je ze prima gebruiken als monitors, wat vroeger neutraal was is nu nog steeds neutraal. Als ze te veel of te weinig mid, hoog of laag geven dan leer je daar na een tijdje wel mee omgaan. Het gaat er vooral om dat je het geluid van je speakerboxen leert kennen.

Ik vind het zo raar dat iedereen tegenwoordig de tofste monitors in z'n slaapkamer moet hebben. Koop eerst een goede slaapkamer zou ik zeggen, dan kun je met mindere monitors af.

Origineel geplaatst door falafelbiels
Ik vind het zo raar dat iedereen tegenwoordig de tofste monitors in z'n slaapkamer moet hebben. Koop eerst een goede slaapkamer zou ik zeggen, dan kun je met mindere monitors af.
daar zit meestal een huis aan vast ;)

Bedankt mensen! Is er dus wel iets waar van wat er gezegd wordt over Wharfedale, of is dat gewoonweg een mythe?

Dit vind ik de beste uitspraak op dit forum van 2007 tot nu toe!

:okdan:

Ik heb ooit oude B&O boxen gehad (~1970). Wat mij opviel is dat die oude beestjes niet zo goed zijn voor de details. Die worden weggemoffeld in de brij..

Origineel geplaatst door afff
Bedankt mensen! Is er dus wel iets waar van wat er gezegd wordt over Wharfedale, of is dat gewoonweg een mythe?

Over het algemeen gewoon ouderwets fatsoenlijke speakerboxen. Heb je er al geluid uit laten komen?

Ik heb een keer met koninginnedag een setje Wharfdales voor 7,50 eypo op de kop getikt. Toen ik ze thuis eens goed bekeek, bleek iemand er alternatieve tweetertjes (volgens mij gewoon de speakertjes van oude wekkerradio's) in te hebben gezet. En niet echt op professionele wijze. Jeetje wat klonken die dingen kut zeg.

Over het algemeen gewoon ouderwets fatsoenlijke speakerboxen. Heb je er al geluid uit laten komen?

Ik heb een keer met koninginnedag een setje Wharfdales voor 7,50 eypo op de kop getikt. Toen ik ze thuis eens goed bekeek, bleek iemand er alternatieve tweetertjes (volgens mij gewoon de speakertjes van oude wekkerradio's) in te hebben gezet. En niet echt op professionele wijze. Jeetje wat klonken die dingen kut zeg.

:dubbel:

hey wil niks zeggen type t wel :D
goede hifi van eind 70 / 80 jarten is vaak ontzettend ok !!

ik heb hier bv staan de385 d dual concentric van tannoy
eentje stuk andere werkt perfect maar is idd vor een grotere ruimte
datwas bv egte HIFI teknologie toen
levert werkend tegenwoordig op ebay nogsteeds 1200 op
moet je ook wel een dikke amp by hebben
is dus voor korte afstand afluieteren niet egt ok

ik denk dat de warfedeale ,..mooi int laag zijn
gewoon proberen met een andere model recht [wel gelijk ohmig ]

Ik vind ze erg helder klinken! Geen dofheid.. Ik heb het idee dat er een beetje te weinig laag uit komt, maar dat is niet onoverkomelijk. Ik gebruik overigens (sinds gisteren) een E-mu 0202 audio interface. Als versterker gebruik ik een Technics SU-VX500 (AA-class).

nou prima dan toch? :okdan:
beter goede oude mega dikke woffer speakers ,...dan een setje krkvan 200- [ik zeg niet voorniks - ]
er zijn voor best weinig eg goede monitors te koop ....maar
ik heb ooit eens eg dikke krks gehoord van 1600 t stuk eff model kwijt
weet je niet watje mist asje een bv 909 sound door je speakers propt

ik blijf erby een versterker met twee outs ...okdan
want bv oudere hifi speakert van toen ....en hedendaagsemonitors wereld van verschil
en niemand wil t enen
of alleen t andere

ik heb juist twee zuiltjes van die sony moderne speakers weggegeven omdat ik t quasy vevormd vindt linken ,..eg!!!!!!!!!
niet normaal ,..acid wordt dikker ...massive attack is eg massive bwroemmmmmmmmmmmmmm
en high freq. sound zijn byna weg

eerlijke doffe droge speakers als de ns 10 zijn toen de standaard geworden ,..was denkik ook een of andere dr dre die zijn ,...; zoooo
dit is de standaard

anderemeningeningen hoor ik graag!?!

ask ff iets slims / intellie,s moet zeggen op dit war blijven de kaarten met 5.1 mixage ...is 5.1
en 7.1...en 9.1 nog niet geintroduceerd in tek/club whatever land

idd ik luister 4 speakers ,..
heb wels serieuze setjes gehord ,..5.1/7.1/9.1 opgesteld
de mogelijkheden zijn der waarom zijn der nog weinig bv software pakketen die dit bv onder steunen ,...we hebben tegen wordig scratchen de 15 jarige mp3.00.00.00..0...dj,s
ik wil wel bv mn wave station [die ik niet heb ] mixen van links achter naar rechts voor ...
en bv de beats +basslines strakdoor t midden laten gaan

alleen voor de afluistering moet iedereen dus ook 5.1/7.9.1...hebben
gaan we daar heen
pseudo stereo effx = dat niet de voorloper van t hele surround idee >>>>?

iig leuke theorie

waar staat de tek - niek nu

Re: Op de zolder...

Origineel geplaatst door afff
... huis-, tuin- en keukenmerken goed met deze boxen?
HTEK is altijd goed, dat is immers waar je in de huiskamer altijd op luisterd. Dus weet je altijd of het wel of niet k*t klinkt.

Origineel geplaatst door Arv
Ik heb ooit oude B&O boxen gehad (~1970). Wat mij opviel is dat die oude beestjes niet zo goed zijn voor de details. Die worden weggemoffeld in de brij..
Een keer de componenten in het scheidingsfilter vernieuwen. Condensatoren verliezen hun elektrische waarde in de loop van de tijd. Een stel nieuwe condensators er in en je hebt waarschijnlijk weer het hoog terug.

Back