gremlin23
Compleet gestoord!
Het onderwerp van deze thread is niet echt "logisch" te noemen maar laat mij het volgende uitleggen:
Een jaartje geleden van ebay een Akai S6000 sampler voor 400 eurotjes gekocht (super prijs, ja inderdaad).
Ik heb het apparaat meerder maals in producties gebruikt en ik was er tevreden mee. Echter na een tijdje begon ik steeds meer met kontakt te werken. Uiteindelijk de S6000 weer verkocht (zat krap met geld en heb er mooi winst op gemaakt).
Er is maar 1 ding dat ik mis:
Het heldere mooie en scherpe geluid! Hoewel het in het geval van de S6000 gaat om heel erg goede AD/DA converters bij de outputs (en dus niet om preamps
) vraag ik mij af of ik een gelijksoortig geluid kan krijgen met kontakt en een preamp.
Mijn idee (momenteel):
Ik heb een laptop en destop. Oftewel zou ik vanuit mijn destop een signaal willen sturen (het liefst SPDIF) naar de in van een preamp en het geluid dan weer terug routen.
Oftewel zou ik deze zelfde preamp tussen mijn laptop en mijn desktop in kunnen plaatsen (dus kontakt of andere software op laptop of desktop en vervolgens het signaal op nemen op laptop of destop).
Ik zal natuurlijk nooit hetzelfde geluid krijgen, maar welk preamp of gelijksoortig
apparaat raden jullie mij aan?
Ik weet dat er ook software is in de trend van PSP Vintagewarmer enz die het geluid ook op vergelijkbare wijze zouden kunnen be"invloeden maar ik heb gemerkt dat het voor mij altijd beter is om eerst met de real thing te werken voordat ik met software emulaties aan de gang ga. Ik weet dan veel beter waar ik mee bezig ben....
Extra info:
Momenteel gebruik ik een yamaha 01x + i88x bij mijn desktop en een EMU 0404 USB bij mijn laptop.
De i88x heeft 2 hele goede preamps overigens (heel neutraal), maar anders dan het geluid van de Akai. De EMU 0404 USB heb ik net en deze bezit twee CLASS A Neutrik inputs. Ik heb hier nog weinig mee opgenomen maar deze inputs lijken tot op heden heel erg ok klinken. Stukken beter dan de standaard inputs op mijn 01x.
Overigens, kan ik momenteel een Akai S3000XL (Inderdaad.. Iets ander geluid
) voor 125 euro krijgen en hoewel mij dat wel leuk lijkt, denk ik dat ik er uiteindelijk weinig mee zal doen. Kontakt ken ik door en door en ik denk dat ik met het hierbovene tot een beter resultaat kan komen...
Alvast bedankt voor de (mochten ze komen) reacties!

Een jaartje geleden van ebay een Akai S6000 sampler voor 400 eurotjes gekocht (super prijs, ja inderdaad).
Ik heb het apparaat meerder maals in producties gebruikt en ik was er tevreden mee. Echter na een tijdje begon ik steeds meer met kontakt te werken. Uiteindelijk de S6000 weer verkocht (zat krap met geld en heb er mooi winst op gemaakt).
Er is maar 1 ding dat ik mis:
Het heldere mooie en scherpe geluid! Hoewel het in het geval van de S6000 gaat om heel erg goede AD/DA converters bij de outputs (en dus niet om preamps
) vraag ik mij af of ik een gelijksoortig geluid kan krijgen met kontakt en een preamp.Mijn idee (momenteel):
Ik heb een laptop en destop. Oftewel zou ik vanuit mijn destop een signaal willen sturen (het liefst SPDIF) naar de in van een preamp en het geluid dan weer terug routen.
Oftewel zou ik deze zelfde preamp tussen mijn laptop en mijn desktop in kunnen plaatsen (dus kontakt of andere software op laptop of desktop en vervolgens het signaal op nemen op laptop of destop).
Ik zal natuurlijk nooit hetzelfde geluid krijgen, maar welk preamp of gelijksoortig
apparaat raden jullie mij aan?Ik weet dat er ook software is in de trend van PSP Vintagewarmer enz die het geluid ook op vergelijkbare wijze zouden kunnen be"invloeden maar ik heb gemerkt dat het voor mij altijd beter is om eerst met de real thing te werken voordat ik met software emulaties aan de gang ga. Ik weet dan veel beter waar ik mee bezig ben....
Extra info:
Momenteel gebruik ik een yamaha 01x + i88x bij mijn desktop en een EMU 0404 USB bij mijn laptop.
De i88x heeft 2 hele goede preamps overigens (heel neutraal), maar anders dan het geluid van de Akai. De EMU 0404 USB heb ik net en deze bezit twee CLASS A Neutrik inputs. Ik heb hier nog weinig mee opgenomen maar deze inputs lijken tot op heden heel erg ok klinken. Stukken beter dan de standaard inputs op mijn 01x.
Overigens, kan ik momenteel een Akai S3000XL (Inderdaad.. Iets ander geluid
) voor 125 euro krijgen en hoewel mij dat wel leuk lijkt, denk ik dat ik er uiteindelijk weinig mee zal doen. Kontakt ken ik door en door en ik denk dat ik met het hierbovene tot een beter resultaat kan komen...Alvast bedankt voor de (mochten ze komen) reacties!