[meningen?] Soundtracs Topaz Project 8 mixer

Sexy tafeltje, vooral zeer flexibel qua routing. En voor maar iets meer dan wat ik voor m'n mackie 24-4 VLZ betaald heb. Netjes Nolet.

Origineel geplaatst door Nolet
Die preamps, tsja...ik doe nooit iets met mics enzo. Maar je weet maar nooit....

Die zorgen ook dat de line-inputs goed klinken!
Rob

wooaaa?? meen je dat? voor line inputs heb je toch niet nog een keer een mic preamp nodig? of wordt dat niet gebypassed op de topaz?

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
wooaaa?? meen je dat? voor line inputs heb je toch niet nog een keer een mic preamp nodig? of wordt dat niet gebypassed op de topaz?

Olaf

Waarmee denk je dan dat je line GAIN optrekt?
Dat is diezelfde (superklinkende) smm2017!!

Trouwens de tafel werkt met +17v en -17volt. (naast 48volt voor mics)
Dit is ook voor belang voor de dynamiek en sound.
Ook dit is geen onzin.

Cheers,
Rob

ah werkt dat zo.... kan je dan ook automatisch stellen dat een mixer met slechte mic-preamps ook slechter klinkt als je er alleen line-sources inpropt?

Olaf

ah werkt dat zo.... kan je dan ook automatisch stellen dat een mixer met slechte mic-preamps ook slechter klinkt als je er alleen line-sources inpropt?

Olaf

Ja, het signaal gaat door hetzelfde circuit heen. Een mic heeft alleen veeeel meer gain nodig, dus merk je het verschil in kwaliteit veel eerder.

Olaf

Ik neem aan van wel, of de line-input moet geen gain hebben.
De tafel koste trouwens 18.000 Gulden in 1997! 32kanaals met meterbridge.

Later,
Rob

Origineel geplaatst door robpapen
Ik neem aan van wel, of de line-input moet geen gain hebben.
De tafel koste trouwens 18.000 Gulden in 1997! 32kanaals met meterbridge.

Later,
Rob

SLIK.....das een hoop poen! Die dingen zijn dan wel gekelderd in prijs zeg. Onbegrijpelijk voor zo'n ontspannen tafel.

Zeg Rob, maak jij veel gebruik van het flippen van bussen en de aparte monitoring sectie?

Origineel geplaatst door Nolet
SLIK.....das een hoop poen! Die dingen zijn dan wel gekelderd in prijs zeg. Onbegrijpelijk voor zo'n ontspannen tafel.

Zeg Rob, maak jij veel gebruik van het flippen van bussen en de aparte monitoring sectie?

Hij kwam uit toen de Yamaha OR2 uit kwam. Deze had automation.
Daarmee kreeg Soundtracs het wat moeilijk.
Niet wat betreft klank (IMO).

Uiteindelijk is men hem direct via de fabriek gaan verkopen aan drie winkels in Duitsland.

Ze worden (helaas) niet meer gemaakt.

Het flippen van de aux/effect bussen gebruik ik tijdens het mixen. (galmen en delays).
De monitor (tape input/flip input) gebruik ik ook om de vele line outputs van de synths te verdelen.

Later,
Rob

Tsja zo'n O2R vind ik maar een monster. Ik hou helemaal niet van digitaal mixen. Ook een reden dat ik weer een analoge heb gekocht. Ik zag ook in oude SOS en FM's staan dat deze mixer voor afbraakprijzen weggingen.
Ik hoorde ook dat SOundtracs zelf slechts nog highend mixers maakt en de ondersteuning van de Topaz lijn uitbesteed heeft aan een derde partij (wie? geen flauw idee...) Na ja, genoeg geluld. Ik ga zsm maar een eerste mix maken!

Even een vraagske tussen door,

Hoe loop je tegen zo tafel aan (figuurlijk) :), en wat kost zoiets 2de hands?

Mzzl

M.

Nou, ik wilde een tafel met 8 bussen en eentje met gescheiden opname en monitor bus (en dus tape in en outs op elk kanaal). Dan ga je kijken bij de bekende merken en ga je prijzen checken. Ik lees ook vaak rec.audio.pro en daar las ik veel positieve dingen over deze tafel. Ik heb ook gekeken naar Tascam tafels en Mackie.

Ik via google zoeken naar 2e hands aanbiedingen, maar ik vond niets. Ik zag op de site van Thomann dat ze deze tafels vroeger verkochten. Ik heb toen een mailtje naar Thomann gestuurd of ze deze nog ergens in een hoekje van het magazijn hadden staan...en warempel!! ze hadden er nog eentje...puur toeval dus!!

Ik was ook een beetje verbaasd dat ze 'm zomaar hadden :)

Zag er net nog 2 op de advertentiesite van musicstore Köln staan; een 24ch+MB voor € 1000,00 en een 32ch+MB voor € 1490,00.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Nolet, prima keus! *D

Re: Kijk

Re: Kijk

Origineel geplaatst door CraZ
Soundtracs bouwt erg mooie en goede tafels.. maar dan vertel ik waarschijnlijk niets nieuws. Deze Topaz is écht een mooi ding. Ben zelf ook op zoek naar een 24/8 tafel (voor aanschaf in februari).. en naast de Mackie 8 bus (2de hands erg duur) is dit behalve Soundcraft (Ghost LE (duur), LX7, Live 4.2) zo ongeveer de beste optie die ik heb kunnen vinden. Ik ben niet zo'n Allen & Heath fan.. maar misschien dat iemand me het tegendeel kan/wil bewijzen...

Zag toevallig in een advertentie van Soundworld dat die er (enkele?)
heeft staan voor 895 €. (24-kanaals.)

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/diversen/7036.htm?av=a

Prijslijst staat op de foto... :)

ach ... Soundworld... handelaartjes die marktplaats afschuimen op koopjes en vervolgens doen alsof ze een muziekzaak hebben.

Topaz is voor Soundtracs hetzelfde als dat Spirit voor Soundcraft is. Kortom; zijn meerdere tafels van.
De Project 8 was het topmodel.

Back